حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

رویکرد شهرداری منطقه ۵، تقویت زیرساخت‌ شهرک‌های تازه‌احداث و ارتقای استاندار محلات کم‌برخوردار است

شناسه : 11886 21 فوریه 2018 - 3:27 528 بازدید

تبریز ما: شهردار منطقه ۵ تبریز، آخرین وضعیت پروژه های عمرانی این منطقه را تشریح کرد. یعقوب هوشیار در گفتگویی، با بیان اینکه منطقه ۵ پروژه های عمرانی بزرگ و فرامنطقه ای را در دست احداث دارد همچنین از پروژه های مشارکتی سخن به میان آورده و از سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت مشارکت دعوت […]

رویکرد شهرداری منطقه ۵، تقویت زیرساخت‌ شهرک‌های تازه‌احداث و ارتقای استاندار محلات کم‌برخوردار است
پ
پ


تبریز ما: شهردار منطقه ۵ تبریز، آخرین وضعیت پروژه های عمرانی این منطقه را تشریح کرد.

یعقوب هوشیار در گفتگویی، با بیان اینکه منطقه ۵ پروژه های عمرانی بزرگ و فرامنطقه ای را در دست احداث دارد همچنین از پروژه های مشارکتی سخن به میان آورده و از سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت مشارکت دعوت کرد.

وی یکی از رویکردهای این منطقه را توجه کردن به زیر ساخت های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی قبل از تکمیل شدن ظرفیت و افزایش جمعیت شهرک های جدید الاحداثی همچون مرزداران، مصلی، استانداری و نصر بیان کرده و از سویی ارتقای استاندارهای شهرنشینی در محلات کم برخورداری همچون کندرود و کرکج را یکی دیگر از اولویتها اعلام کرد.

 

آغاز احداث فاز اول اتوبان ولایت با پروژه تقاطع غیر همسطح نصر به استانداری

  هوشیار احداث فاز اول اتوبان ولایت را از مهمترین پروژه های عمرانی کلانشهر تبریز بیان کرده و با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح کوی نصر و کوی استانداری آغاز گر پروژه اتوبان ولایت محسوب می شود در این رابطه می گوید: 

با بهره برداری از این تقاطع غیر همسطح علاوه بر اینکه کوی نصر از بن بست بودن خارج می شود شاهد اجرای فاز اول اتوبان ولایت نیز خواهیم بود. برای فاز اول اتوبان ولایت۲۰۰میلیاردریال هزینه خواهدشد. اعتبار پیش بینی شده برای کل مسیراتوبان ولایت۱۰۰۰میلیاردریال است.

ساماندهی مهرانه‌رود در فاز اول بزرگراه دوکمال

وی در ادامه به ساماندهی بستر مهرانه رود نیز اشاره کرده و می گوید:ساماندهی و زیباسازی بستر مهرانه رود در فاز اول بزرگراه دوکمال با ۳۰میلیارد ریال اعتبار آغازشده است. پس از بهره برداری از فاز اول بزرگراه ۶۰متری دوکمال، فاز دوم این طرح فرا منطقه ای درحد فاصل بارنج تا کوی استانداری به طول ۲کیلومتر درحال اجراست.

آغاز عملیات عمرانی ایستگاه آتش‌نشانی رشدیه

شهردار منطقه ۵ احداث ایستگاههای آتش نشانی را از دیگر اقدامات مهم در چند سال اخیر ذکر کرده و می گوید: پیش از این در شهرک های باغمیشه، میدان بسیج و کوی نصر سه ایستگاه آتش نشانی احداث شده بود و چهارمین ایستگاه برای خدمات رسانی به شهرک رشدیه و کوی ولی امر و همچنین کوی بهشتی از سال جاری  در حال احداث  است. وی در این رابطه تصریح می کند:

این پروژه در زمینی به مساحت هزار متر مربع درسه طبقه با۱۲۰۰مترمربع زیربنا و۲۰میلیارد ریال اعتبار احداث خواهدشد.  

مسیرگشایی فاز دوم ۲۴متری فرشته جنوبی

شهردار منطقه ۵ مسیر گشایی ۲۴ متری فرشته جنوبی که اتصال دهنده تردد از اتوبان پاسداران به کوی فر شته جنوبی است را از دیگر پروژه ها دانست و گفت: پیش از این فاز اول این مسیر گشایی از اتوبان پاسداران تا کوی فرشته جنوبی به بهره برداری رسیده بود و فاز دوم آن که تا بارنج منتهی می شود در حال احداث است  وی در این رابطه می گوید: پس از بازگشایی فاز اول ۲۴ متری فرشته جنوبی که اتوبان پاسداران را به کوی فرشته متصل کرده،  فاز دوم آن همراه باپوشش کانال آغاز شده و از پیشرفت ۷۰درصدی برخوردار است. ۲۴ متری فرشته جنوبی با ۱۵۰۰ متر طول اتوبان پاسداران را به بارنج متصل خواهد کرد. وی هزینه عملیات عمرانی مسیرگشایی فرشته جنوبی را ۲۰میلیارد ريال دانست.

احداث ساختمان جدید اداری شهرداری منطقه پنج

  هوشیار همچنین در خصوص احداث ساختمان جدید اداری شهرداری منطقه پنج می گوید:

این پروژه با ۶ هزار متر مربع مساحت در حال احداث است وبرای ساختمان جدید اداری منطقه پنج ۷۰ میلیارد ريال اعتبار پیش بینی شده است.

ساماندهی قطعه۶کیلومتری مهرانه رود درمسیرشرق تبریز

وی در ادامه این گفتگو با اشاره به اهمیت ساماندهی ورودی شرق تبریز به عنوان مهمترین ورودی این کلانشهر در خصوص ساماندهی قطعه ۶ کیلومتری مهرانه رود در مسیر جاده تهران اینچنین توضیح می دهد: باساماندهی این مسیرکه در ورودی شرق تبریز واقع شده یکی دیگراز طرح های زیباسازی وساماندهی مسیرجاده تهران اجرامی شود.در فاز اول این پروژه علاوه بر پاکسازی اقدام به رفع تصرف و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و غیر قانونی انجام شده در بستر رودخانه شده است.

مسیرگشایی باندکندروجنوبی جاده تهران

مسیر گشایی باند کند رو شمالی و جنوبی جاده تهران به عنوان یکی از چندین طرح ساماندهی و زیبا سازی شرق تبریز است. با بهره برداری از باند شمالی این مسیر به طول ۴ کیلومتر اینک  باند کندرو جنوبی نیز در حال احداث است. شهردار منطقه ۵ در این رابطه می گوید:باند جنوبی به طول ۴ کیلومتر و در حد فاصل طرح تبادل امام علی (ع) تا سه راهی اهر به بهره برداری خواهد رسید.

پارک ومجموعه ورزشی نیاوران

وی در ادامه به احداث پارک و مجموعه ورزشی نیاوران برای شهروندان کوی مصلی و مرزداران اشاره کرده و می گوید:پارک چندمنظوره ورزشی وتفریحی نیاوران پس از بهره برداری برای شهروندان ساکن مرزداران وکوی مصلی خدمات رسانی خواهد کرد. زمین فوتبال واقع در پارک با چمن مصنوعی احداث وبه اتمام رسیده است. زمین فوتبال با چمن مصنوعی برای شهروندان این دو شهرک در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع در داخل پارک طراحی شده که در آستانه بهره برداری شدن است. این پروژه در مجموعه پارک نیاوران طراحی و احداث شده و علاوه بر زمین فوتبال، عملیات عمرانی زمین بازی کودکان نیز آغاز شده است. لازم به ذکر است پارک نیاوران در کوی مصلی با ۲هکتار مساحت و با۴۰ میلیارد ریال اعتبار در حال احداث است.

آسفالت ریزی اساسی به ۲۷۰ محله  و خیابان در سال ۹۶

وی همچنین آسفالت ریزی اساسی را که از مهمترین درخواست شهروندان از این منطقه  است از دیگر اقدامات انجام شده بر شمرده و تصریح می کند: امسال با ۱۰۰میلیارد ريال هزینه ۲۷۰محله و خیابان در سطح حوزه از آسفالت ریزی اساسی بهره مند شده اند.

سرمایه گذاری ۳۰میلیارد ریالی برای احداث مسیردوچرخه سواری وپیاده روی

احداث مسیرهای دوچرخه سواری وپیاده روی از پروژه های متفاوتی است که امسال با هدف تشویق شهروندان به ورزش همگانی اجرا شده اند. شهردار منطقه ۵ در این خصوص می گوید:درشهرک مرزداران، میدان شهید  فهمیده، باغمیشه، کوی فرشته جنوبی، رشدیه و نیاوران این طرحهای عمرانی اجراشده اند. وی می افزاید: امسال برای احداث پروژه پیاده روسازی و باند دوچرخه سواری بالغ بر۳۰میلیارد ریال هزینه شده است. طول مسیرهای احداث شده برای انجام ورزش همگانی در سال جاری ۱۰کیلومتراست.

آسفالت ریزی اساسی جاده آرپادره سی به طول ۳کیلومتر

با توجه به اهمیت منطقه گردشگر پذیر آرپادره سی آسفالت ریزی اساسی مسیر دسترسی به پارک جنگلی ۴۰۰ هکتاری در سالجاری توسط شهرداری منطقه ۵ انجام شده است. شهردار منطقه در این رابطه می گوید: با هدف آماده سازی مهمترین سیرگردشگری واقع در حوزه شهرداری منطقه پنج تبریزبرای رویدادتبریز۲۰۱۸ آسفالت ریزی اساسی جاده آرپادره سی به طول ۳ کیلومتر به پایان رسید

پارک جنگلی ۴۰۰هکتاری آرپادره سی پروژه ای برای آینده شرق تبریز

  یعقوب هوشیار پارک جنگلی ۴۰۰ هکتاری آرپادره سی را از مهمترین پروژه های زیست محیطی کلانشهر تبریز در چند دهه اخیر بیان می کند و در مورد اقدامات این منطقه می گوید:پارک جنگلی آرپادره سی یکی از طرح هایی است که در دوسال اخیر احداث شده وخدمات رسانی رسمی درآن به زودی شروع خواهد شد.، این پارک۴۰۰هکتاری برای تامین اوقات فراغت و تفریح و سرگرمی شهروندان کلانشهر تبریز به ویژه ساکنین شرق این شهر طراحی شده است. وی تصریح می کند: روستای آرپادره سی که از خوش آب و هواترین مناطق تبریز محسوب می شود با بهره برداری کامل از پارک جنگلی آن به یکی از مناطق گردشگر پذیر تبدیل خواهد شد.

احداث بازارچه میوه و تره بار شهرک مرزداران

احداث بازارچه میوه و تره بار شهرک مرزداران از دیگر پروژه های در حال احداث منطقه ۵ است.   هوشیار در این خصوص می گوید: این طرح در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع و با یک هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا در حالی احداث است و برای این پروژه ۱۳ میلیارد ريال هزینه شده است.

احداث فرهنگسرای مرزداران

فرهنگسرای مرزداران جزو پروژه های است که با کاربری فرهنگی و اجتماعی احداث می شود. شهردار منطقه ۵ در خصوص مشخصات این پروژه می گوید: فرهنگسرای مرزداران در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و با ۹۰۰ مترمربع زیربنا در ۲ طبقه با ۲۰میلیارد ريال اعتبار در حال احداث است.

آغاز عملیات عمرانی فاز دوم بزرگراه دو کمال

با بهره برداری از فاز اول بزرگراه دو کمال در حد فاصل میدان شهید فهمیده تا بارنج و با ۱۰۰۰ میلیارد ريال اعتبار فاز دوم این پروژه نیز در حال احداث  است.   یعقوب هوشیار که از بزرگراه دو کمال به عنوان پروژه ای فرا منطقه ای یاد می نماید در خصوص مشخصات فنی آن چنین توضیح می دهد: فاز دوم این پروژه به طول  ۱۵۰۰ متر و عرض ۶۰ متر در حد فاصل بارنج تا پل استانداری در حداقل زمان و با مدیریت جهادی اجرا خواهد شد.

فرهنگسرای استاد شهریاردر کوی ولی امر

فرهنگسرای استاد تبریز ما واقع در کوی ولی امر هشتمین پروژه فرهنگی، اجتماعی است که در ۶ سال اخیر توسط این منطقه احداث می شود.   هوشیار در خصوص این پروژه نیز چنین توضیح می دهد: فرهنگسرای استاد تبریز ما در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع زیر بنا و با ۲۰۰ میلیارد ريال در حال احداث است.

پروژه های مشارکتی با ۳۰ هزار میلیارد ريال اعتبار

شهرداری منطقه ۵ که از آن به عنوان منطقه ای مستعد برای سرمایه گذاری یاد می شود در چند سال اخیر با استقبال فعالان بخش خصوصی مواجه شده و شهرداری با تمام توان از سرمایه گذاران حمایت کرده است. شهرداری منطقه ۵ که پروژه مشارکتی مجموعه لاله پارک را بهره برداری رسانیده در حال حاضر با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ريال در سطح حوزه پروژه مشارکتی در دست احداث و اجرا دارد.

کسب رتبه های برتر در حوزه های مختلف

شهردار منطقه ۵ در پایان سخنان خود ضمن دعوت از شهروندان جهت برخورداری از تسهیلات در نظر گرفته شده برای ساخت و ساز و تخفیف های در نظر گرفته شده به کسب رتبه های برتر در حوزه های مختلف اشاره کرده و می گوید: این منطقه در چند سال اخیر در زمینه کاهش هزینه ای جاری، تحقق بودجه، توسعه فضای سبز، جذب پروژه های مشارکتی، کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی و تکریم ارباب رجوع رتبه برتر را کسب کرده است.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.