حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

خودکفایی در تولید گل‌های فصلی/ به‌روزرسانی شناسنامه باغات تبریز

شناسه : 8344 08 نوامبر 2017 - 6:55 175 بازدید

تبریز ما: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز با اشاره به خودکفایی این سازمان در تولید گلهای فصلی، گفت: پیش از این میزان خرید گل و گیاه در مناطق تبریز بیش از ۷ میلیارد تومان بود در حالی که امروز در سطح شهر تبریز هزینه گلکاری ها کمتر از ۳ میلیارد تومان است. به […]

خودکفایی در تولید گل‌های فصلی/ به‌روزرسانی شناسنامه باغات تبریز
پ
پ

تبریز ما: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز با اشاره به خودکفایی این سازمان در تولید گلهای فصلی، گفت: پیش از این میزان خرید گل و گیاه در مناطق تبریز بیش از ۷ میلیارد تومان بود در حالی که امروز در سطح شهر تبریز هزینه گلکاری ها کمتر از ۳ میلیارد تومان است.

به گزارش تبریز ما به نقل از  سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز، محمدحسین حسن زاده در برنامه زنده تلویزیونی «تبریزیم» با بیان این مطلب اظهار داشت: همکاران ما به این نتیجه رسیده اند که در فضای سبز مخصوصا گیاهانی که در منطقه ماقابل تولید هستند، باید تولید داشته و نیازهای خود را برطرف سازند.

حسن زاده افزود: در سال ۹۷ نیز در خصوص خرید گل و گیاه جزو مواردی است که ما پیگیر بوده و حداقل میزان تولیدات چند ساله را از خارج از استان تهیه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه گلهای فضلی به هیچ عنوان هیچ گونه خریدی نخواهیم داشت، تصریح کرد: مگر اینکه به طور استثنا پیاز لاله خریداری کنیم که رقم چندان زیادی نیست و برای ۳۶۰ هزار پیاز لاله ای که برای سال ۹۷ در نظر داریم کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه می کنیم.

گلکاری های متنوع همزمان با تبریز ۲۰۱۸ از راه می رسند

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز با اشاره به برنامه های این سازمان جهت آمادگی برای تبریز ۲۰۱۸ گفت: تا دو ماه دیگر ۲۰۱۸ آغاز می شود ولی بخش فضای سبز هم از بهار آغاز می شود چون زمستان است و از فضای سبز نمی توان انتظار خاصی داشت. همچنین برنامه های متعددی در خصوص گلکاری داریم و اجرای طرح هایی که شاید بتوان گفت برای اولین بار در تبریز اجرا می شوند که فراخوان آن امروز در روزنامه منتشر شده است.

حسن زاده گفت: شهروندانی که علاقمند بوده و هنرمندانی که ایده های خوبی در این زمینه دارند در این اقدام مشارکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین بخشی که می تواند شهر ما را زیباتر نشان دهد، شهروندان هستند، اظهار داشت: هر شهروند جلوی در خانه، پنجره ها و… را می تواند با چند گل و گلدان تزئین کند. سازمان پارکها و فضای سبز هم برای سال ۹۷ خود را آماده می سازد تا از اواخر زمستان و اوایل بهار آموزش های لازم برای همشهریان هم از بابت فنی و هم ایمنی گلدان هایی که در کنار خانه خود قرار می دهند، ارائه دهد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز تصریح کرد: در این زمینه آموزش های لازم از طریق صدا و سیما و رسانه ها اطلاع رسانی می شود. سعی داریم تا جای ممکن گل و گلدان نیز در اختیار شهروندان قرار دهیم تا شاهد سالی زیبا برای شهرمان باشیم.

برای حفظ کاربری های فضای سبز و باغات تبریز مصمم هستیم

حسن زاده در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به باغات تبریز نیز یادآور شد: وسعت تبریز بیش از ۲۵ هزار هکتار است. شاید در این ۲۵ هزار هکتار قدیمی و چند دهه پیش، حدودا ۶ هزار هکتار باغ و مزرعه در تبریز وجود داشت. که اگر امروز آن ۶ هزارهکتار باقی مانده بود، واقعا باغ شهر تبریز ماندگار می شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه توسعه شهری در نقاطی بوده که باغ ها و کاربری های فضای سبز تبریز تعبیه شده بود، اظهار داشت: از دهه  ۶۰ تا امروز که طبق قانون اقتصاد شهری  خودکفا شده، تمامی اینها دست به دست هم داده اند تا ما کاربری های فضای سبز را فروخته و شهر را اداره کرده ایم. کسی از این گفته من ناراحت نشود ولی در چند دهه اخیر چرخه اقتصاد شهری با فضای سبز رقم خورده است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تاکید کرد: از چهار سال قبل تا امروز ما مخالف صد در صد تغییر کاربری های فضای سبز بوده ایم و تقریبا شاهد چنین موردی از تغییر کاربری نبوده ایم. امیدواریم با مدیریت جدید استانداری و شهرداری که همگی همدل و هم قسم هستند، کاربری های فضای سبز همچنان حفظ شود.

حسن زاده با بیان اینکه در مورد باغات موجود در تبریز، مالک ها موظف به نگهداری از باغ های خود هستند، تصریح کرد: سازمان پارکها بر اساس ماده ۷ کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز موظف است تا شناسنامه این باغ ها را پنج سال یکبارتجدید کند و یا برای باغ هایی که شناسنامه ندارند ، شناسنامه صادر کند.

وی افزود: طبیعتا انتظار نداریم یک شهروند و مالک باغ، نتواند از ملک خود بهره برداری کند. ما شرایط و تسهیلات را فراهم کرده ایم. تمامی هزینه های جاری را باید مالک تقبل کند ولی برای اینکه در حفظ و نگهداری از باغات تشویق شوند، در زمینه تمام هزینه های سمپاشی، عملیات هرس ، دفع علف های هرز و حتی در صورت نیاز تامین آب و… برای کمک به مالکان باغ ها آمادگی داریم.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.