حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

جشنواره بین المللی شعر فجر، رویداد تبریز ۲۰۱۸ را شاعرانه کرد

شناسه : 11982 26 فوریه 2018 - 7:14 231 بازدید

جشنواره بین المللی شعر فجر در تبریز در حالیکه به کار خود پایان داد که با حضور بیش از ۲۰۰ شاعر از سراسر کشور و آثار شاعران ۵ کشور خارجی برگزار شد. به گزارش تبریز ما، برگزاری این جشنواره به بهانه رویداد گردشگری تبریز ۲۰۱۸ در مهد شاعران بنامی ایرانی چون شمس تبریز، پروین، تبریز […]

جشنواره بین المللی شعر فجر، رویداد تبریز ۲۰۱۸ را شاعرانه کرد
پ
پ


جشنواره بین المللی شعر فجر در تبریز در حالیکه به کار خود پایان داد که با حضور بیش از ۲۰۰ شاعر از سراسر کشور و آثار شاعران ۵ کشور خارجی برگزار شد.

به گزارش تبریز ما، برگزاری این جشنواره به بهانه رویداد گردشگری تبریز ۲۰۱۸ در مهد شاعران بنامی ایرانی چون شمس تبریز، پروین، تبریز ما، صائب و …  از ابعاد قابل توجهی برخوردار بود که مهمترین آن می تواند یادآور نقش شاعران تبریز در حوزه ادبیات و شاعری مشرق زمین، آن هم در ایام، مهمترین رویداد گردشگری کشور باشد.

شامگاه عصر روز یکشنبه مراسم اختتامیه این جشنواره که دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر بشمار می رود با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد و جمعی از شاعران برجسته ایرانی و خارجی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار و با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

مراسم اختتامیه حاشیه های جالبی را به همراه داشت که می توان به حضور شاعران پیشکسوت و نامدار ایرانی و خارجی و ابراز خرسندی شاعران خارجی برای حضورشان در جشنواره بین المللی شعر فجر که از نقاط قوت این جشنواره به شمار می رفت نام برد. در کنار پیشکسوتان عرصه ی ادبیات، استقبال عموم مردم و شاعران جوان از دیگر نقاط برجسته این جشنواره بود.

اجرای چنین برنامه های در شهر تبریز علاوه بر معرفی و فعال تر شدن حوزه های ادبیات آذربایجان از ابعاد دیگر نیز قابل بررسی است. حضور بیش از ۲۰۰ شاعر از شهرهای مختلف ایران و ۵ کشور جهان در تبریز و پوشش خبری این اتفاق در رسانه های مجازی و حتی صدا و سیما و مطبوعات کل کشور نقطه قوت دیگری است که باعث شد نام تبریز بارها عنوان شود و این شهر را با وجود مقبره الشعرا از قدیم و اجرای چنین برنامه های در عصر حاضر به عنوان ادبیاتی ترین شهر ایران مطرح کند که به نوبه ی خود می تواند توجه گردشگران زیادی را به این شهر معطوف کند.

در این جشنواره آثاری از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، افغانستان، تاجیکستان، ایران و بوسنی و هرزوگوین وجود داشت که هیات داوران دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر بعد از بررسی ۵ هزار کتاب و آثار ۱۵۰ شاعر ایرانی و خارجی نفرات ذیل را به عنوان منتخب این جشنواره اعلام کرد.

 اهدای سرو بلورین جشنواره به ‘ میرزاحسین کریمی مراغه ای’، ‘محمود دست پیش ‘ متخلص به واله، ‘حیدر عباسی’ متخلص به باریشماز، ‘یدالله امینی ‘ متخلص به مفتون امینی، ‘اصغر فردی’، ‘ولی الله کلامی زنجانی’ و مرحوم ‘ حسین منزوی’ به عنوان شاعر، ادیب، منتقد و نویسنده آثار ترکی از آنان تجلیل شد.

هیات داوران این جشنواره برای نخستین بار در تاریخ برگزاری این رویداد ادبی، از نشر ‘مروارید’ به عنوان ناشر برگزیده کتاب شعر تقدیر کرد.

در این مراسم همچنین از پنج دهه تلاش و فعالیت ادبی ‘احمدرضا احمدی’ و ‘عبدالعظیم صاعدی’ با تقدیم سرو بلورین دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر تقدیر شد.

هیات داوران این جشنواره در بخش کودک و نوجوان نیز لوح تقدیر، سرو بلورین و ۱۰ سکه بهار آزادی را به کتاب ‘دو تا سیب شیرین’ به قلم خاتون حسنی و کتاب ‘کلید، کلید، دسته کلید’ به قلم اکرم کشایی اهدا کرد.

در بخش ‘درباره شعر’ هم ۲ برگزیده مشترک شامل کتاب های ‘صد سال عشق مجازی’ به قلم محمود فتوحی و ‘درپی آن آشنا’ به قلم سیدمحمود راستگو، لوح تقدیر، سرو بلورین و ۱۵ سکه بهار آزادی را دریافت کردند.

همچنین در بخش شعر بزرگسالان، ۳۰ سکه بهار آزادی، سرو بلورین و لوح تقدیر به تنها اثر برگزیده با عنوان ‘ صدای زنگ درآمد’ به قلم رویا شاه حسین زاده تعلق گرفت.

 

 

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.