حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

تبدیل روستای تاریخی صور شهرستان بناب به پایگاه ملی میراث‌فرهنگی

شناسه : 57934 17 می 2021 - 19:45 166 بازدید

به گزارش آژانس خبری تبریز ما، احمد حمزه زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تاریخی روستای صور شهرستان بناب، با اقدامات و تلاش‌های معاونت میراث فرهنگی استان، این روستا به پایگاه ملی میراث فرهنگی تبدیل شد. وی از رونمایی تابلو پایگاه ملی روستای صور در هفته میراث فرهنگی […]

تبدیل روستای تاریخی صور شهرستان بناب به پایگاه ملی
میراث‌فرهنگی
پ
پ

به گزارش آژانس خبری تبریز ما، احمد حمزه زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تاریخی روستای صور شهرستان بناب، با اقدامات و تلاش‌های معاونت میراث فرهنگی استان، این روستا به پایگاه ملی میراث فرهنگی تبدیل شد.

وی از رونمایی تابلو پایگاه ملی روستای صور در هفته میراث فرهنگی خبر داد و گفت: روستای تاریخی و گردشگری صور یکی از چند روستای مهم گردشگری شهرستان بناب است که با توجه به معماری خاص و منحصر به فرد خود، همواره مورد توجه گردشگران قرار دارد، این روستای تاریخی که قدمت آن به صدر اسلام بازمی‌گردد دارای ساختی دوطبقه‌ای است، چنان‌که خانه‌های آجری فعلی این روستا بر روی خانه‌های دست‌کند صخره‌ای گذشته بنا شده‌اند.

به نقل از روابط عمومی کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، حمزه زاده خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی از جمله استان‌های برخوردار کشور در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که روستای های این استان با دارا بودن ظرفیت‌های غنی در این سه حوزه نقش مهمی در توسعه گردشگری منطقه داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به روستاهای تاریخی و دستکند کندوان، صور، حیله ور و اشتبین اشاره کرد.

وی در پایان این اداره کل در تلاش است تا با تبدیل روستاهای تاریخی و برخوردار به پایگاه ملی علاوه بر فراهم‌سازی بستر مناسب در راستای صیانت از این ظرفیت‌های ارزشمند، زمینه توسعه بیش از پیش گردشگری فرهنگی استان را فراهم سازد.

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=19709

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.