حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

انجام معاینه فنی تاکسی‌های تبریز از سال آینده رایگان می‌شود/ پرونده مشکوکِ فردی که ۷ سال بدون حقوق در شهرداری کار کرده است!

شناسه : 29435 17 مارس 2019 - 12:12 587 بازدید

در جلسه امروز شورای شهر تبریز رایگان شدن معاینه فنی تاکسی‌ها در سال آینده، تحقیق و تفحص از شرکت همشهری و ارجاع چند پرونده به مراجع قضایی به تصویب رسید. جلسه شورای شهر تبریز امروز راس ساعت ۸:۳۰ صبح و در غیاب شهرام دبیری آغاز به کار کرد.اولین لایحه‌ای که در این جلسه آورده شده […]

انجام معاینه فنی تاکسی‌های تبریز از سال آینده رایگان می‌شود/ پرونده مشکوکِ فردی که ۷ سال بدون حقوق در شهرداری کار کرده است!
پ
پ
در جلسه امروز شورای شهر تبریز رایگان شدن معاینه فنی تاکسی‌ها در سال آینده، تحقیق و تفحص از شرکت همشهری و ارجاع چند پرونده به مراجع قضایی به تصویب رسید.

جلسه شورای شهر تبریز امروز راس ساعت ۸:۳۰ صبح و در غیاب شهرام دبیری آغاز به کار کرد.اولین لایحه‌ای که در این جلسه آورده شده بود؛لایحه تاریخ ۹۷/۱۰/۱۸ شهرداری تبریز مبنی بر اعمال مساعدت و کمک مالی و پرداخت مبلغ ۱۵۰میلیون تومان از بابت قسمتی از هزینه های سرویس ایاب ذهاب مدارس کودکان استثنایی شهر تبریز بود که با موافقت تمام اعضای شورا به تصویب رسید.

معاینه فنی تاکسی‌های تبریز رایگان شد

دومین لایحه مطرح شده در جلسه امروز شورا، لایحه شهرداری تبریز مبنی بر  انعقاد قرارداد مشارکتی فی مابین شهرداری وهر یک از مراکز معاینه فنی فعال در تبریز جهت اجرای مستمر معاینه فنی کلی تاکسی‌های فعال تحت نظارت سازمان تاکسیرانی بدون دریافت هزینه معاینه فنی مخصوص بود.

ایرج شهین‌باهر در خصوص این لایحه اظهار داشت: در جهت حمایت از سازمان تاکسیرانی و رانندگان تاکسی که با مشکلات متعددی مواجه هستند، پیشنهاد شده تا در سال آینده با تخفیف ۳۵ درصدی مراکز معاینه و تقبل ۶۵ درصد هزینه‌ها توسط شهرداری، معاینه فنی برای تاکسی‌های تبریز به صورت رایگان صورت بگیرد.

وی ادامه داد: کل هزینه‌ای که این موضوع برای شهرداری ایجاد می‌کند در حدود یک میلیارد تومان است که هم حمایتی از رانندگان تاکسی است و هم در سالم‌سازی هوای شهر کمک می‌کند.

سونیا اندیش نیز در پاسخ به سخنان شهردار گفت: این لایحه اگرچه خوب است اما کافی نیست، هزینه معاینه فنی بخش کوچکی از هزینه‌ی رانندگان تاکسی است و آنها در بسیاری از هزینه‌های خود مانده‌اند.

وی عنوان کرد: چندین ماه قبل بنا بود که سازمان تاکسیرانی لایحه‌ی حمایتی از رانندگان تاکسی را ارائه دهد اما تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.

شکور اکبرنژاد نیز در خصوص این لایحه اظهار داشت: یک سازمان اتوبوس‌رانی بر عهده ماست که در هزینه‌کرد آن مانده‌ایم، رانندگان تاکسی مشکلات زیادی دارند اما بهتر است فعلا همین طرح را برای سالم‌سازی هوا انجام دهیم.

با رای اکثریت شورا این لایحه تصویب و بنا شد از سال آینده معاینه فنی تاکسی‌ها به صورت رایگان صورت بگیرد.

تخلفات شهرداری زیر ذره‌بین شورا

دستور جلسه بعدی شورا بررسی مصوبات کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی شورا بود. علی آجودان‌زاده در گزارش کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی اظهار داشت: در سال ۹۰ فردی طی ابلاغی به عنوان عضو اصلی کمیته تخصصی آب معاونت فنی و عمرانی انتخاب می‌شود که به مدت ۷ ماه بدون قرارداد کار کرده است.

وی ادامه داد: از سالهای ۹۰ تا ۹۶ نیز بدون جذب در شهرداری فعال بوده و حق‌الزحمه‌ای دریافت نکرده و در عوض چک‌هایی از شرکت‌های تحت نظارتش دریافت کرده است. در سال ۹۷ نیز از طریق شهرداری به امور اداری معرفی شده‌اند که شهرداری اعلام می‌کند رابطه استخدامی با وی ندارد.

رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت تاکید کرد: رای کمیسیون معرفی افراد مقصر در شهرداری برای معرفی به کمیته انظباطی و معرفی فرد مورد نظر به مراجع قضایی است.

شهردار تبریز نیز در واکنش به این موضوع گفت: این فرد هیچ رابطه استخدامی با شهرداری ندارد و مبلغی نیز دریافت نکرده است؛ معرفی این فرد به شهرداری در سال ۹۰ صورت گرفته و باید فردی که وی را معرفی کرده پاسخ دهد زیرا من نیز به همین اندازه شما از موضوع اطلاع دارم.

فرج محمدقلیزاده نیز با ابراز تاسف نسبت به این موضوع تصریح کرد: به عنوان کسی که با مسائل اداری آشنایی دارد اعلام می‌کنم اینکه کسی ۷ سال در شهرداری حضور داشته باشد و شهرداری نسبت به پرداخت صورت وضعیت با امضای این فرد اقدام کند و وی در حالی که ناظر شهرداری است از پیمانکار حقوق دریافت کند؛ زنگ خطر است.

با موافقت اعضا پیشنهاد کمیسیون نظارت و تحقیق مبنی بر ارجاع پرونده به مراجع قضایی به تصویب رسید.

شرکت همشهری بار دیگر جنجالی شد

در حالیکه موضوع شرکت همشهری بارها در جلسه شورا توسط اعضا مطرح شده بود امروز پرونده‌های قراردادی این شرکت با پرسنل شهرداری در شورا مورد بررسی قرار گرفت.

محمدباقر بهشتی در خصوص عملکرد این شرکت عنوان کرد:موضوع قرارداد پرسنل با این شرکت نشان می‌دهد که این شرکت پرداخت حداقل حقوق را رعایت می‌کند و در این زمینه بهتر از سالهای گذشته عمل کرده است.

وی ادامه داد: شرکن همشهری از سال ۸۹ آغاز به کار کرده و ۱۳۰۰ عضو دارد که از سال ۹۵ نیز عضو جدیدی نمی‌پذیرد، عملکرد این شرکت مناسب بوده زیرا پیش از همشهری شرکت‌های متفرقه در تامین نیرو مشکلات زیادی برای شهرداری ایجاد می‌کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: چون این شرکت متعلق به بخش خصوصی است نمی‌توان تحقیق و تفحص از آن انجام داد.

محمداشرف‌نیا نیز در خصوص تحقیق و تفحص از این شرکت ابراز داشت: شرکت همشهری افرادی که از طریق شهرداری معرفی می‌شوند را به کار می‌گیرد به جای همشهری باید به شراغ شهرداری رفت تا دید چه کسانی را به این شرکت معرفی کرده‌اند.

شهردار تبریز نیز در این خصوص عنوان کرد: شهرداری تبریز ۴۹ درصد در شرکت همشهری سهام دارد و ۵۱درصد سهام نیز مربوط به کارکنان و بازنشستگان است که اگر سودی هم باشد به جیب شهرداری می‌رود.

وی ادامه داد: در گذشته شرکت‌های متفرقه طرف قرارداد با شهرداری با تاخیر چند ماهه حقوق پرداخت می‌کردند در حالیکه تاسیس شرکت همشهری جلوی فساد را گرفته است..

محرم محمدزاده نیز در واکنش به این مساله تشریح کرد: باید بررسی شود که سود این شرکت که متعلق به کارکان شهرداری است به جیب چه کسانی می‌رود؛ این شرکت‌، شرکت‌های دیگری تاسیس کرده که در مناقصات شرکت می‌کنند و سودهایی حاصل می‌کنند که معلوم نیست به جیب چه کسانی می‌رود.

در پایان این بحث نظر کمیسیون نظارت و تحقیق مبنی بر تحقیق و تفحص از شرکت همشهری به تصویب رسید.

بدهی ۱۲۰۰ میلیاردی شرکت مجری پارکومتر به شهرداری تبریز

علی آجودان‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره تخلف شرکت چشم انداز ارتباط، مجری طرح پارکومتر شهری گفت: این شرکت ۱۲۰۰ میلیارد تومان از شارژی که سهم شهرداری بوده پرداخت نکرده و همچنین ۳۴۰۰ میلیارد از سهم مردم در حساب‌های این شرکت رسوب کرده که باید این مساله را به مراجع قضائی ارجاع دهیم.

وی ادامه داد: این شرکت در کلانشهرهایی مانند ارومیه نیز قرارداد بسته و با گزارش تخلفات این شرکت به دیگر شهرها می‌توان از بستن قرارداد جدید این شرکت جلوگیری کرد.

معاون شهردار نیز با اشاره به تخلفات این شرکت اعلام کرد که شهرداری از این شرکت شکایت کرده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.