حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

استاندار آذربایجان‌شرقی؛ سرعت تولید علم متناسب با تولید فناوری نیست

شناسه : 32286 13 دسامبر 2019 - 13:57 534 بازدید

به گزارش تبریزما، “محمدرضا پورمحمدی” در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری در دانشگاه تبریز، اظهار کرد: در سایه تلاش دانشمندان و متخصصان داخلی، هم‌اکنون ۷۰ درصد از محصولات وارداتی و ۹۶ درصد از داروهای مورد نیاز مردم در داخل کشور تولید می‌ شود که این پیشرفت‌ ها مرهون تلاش‌ های شبانه‌ روزی پژوهش‌ […]

استاندار آذربایجان‌شرقی؛ سرعت تولید علم متناسب با تولید فناوری نیست
پ
پ

به گزارش تبریزما، “محمدرضا پورمحمدی” در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری در دانشگاه تبریز، اظهار کرد: در سایه تلاش دانشمندان و متخصصان داخلی، هم‌اکنون ۷۰ درصد از محصولات وارداتی و ۹۶ درصد از داروهای مورد نیاز مردم در داخل کشور تولید می‌ شود که این پیشرفت‌ ها مرهون تلاش‌ های شبانه‌ روزی پژوهش‌ گران است.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: نقش دانشگاه‌ ها در توسعه کشور و استان افزایش یابد و تولید علم با هدف رفع مشکلی از مشکلات جامعه انجام شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ ها باید بتوانند نیازهای دستگاه‌ های دولتی و بخش خصوصی را برآورده کنند، گفت: مقاله‌ نویسی در دانشگاه‌ ها کار خوبی است و باید استمرار یابد؛ اما ارزش‌ گذاری مقالات و پژوهش‌ ها باید معطوف به حل مشکلات جامعه شود.
پورمحمدی اضافه کرد: درست است که علم، حد و مرز ندارد، اما تولیدات علمی کشور باید در نوبت اول مشکلات داخلی ما را حل کند و انتظار داریم که گروه‌ های علمی و دانشگاهی، مسائل جامعه را بررسی و برای حل معضلات راه حل ارائه کنند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ایران از نظر تولید علم، رتبه نخست منطقه و رتبه ۱۶ در کل دنیا را دارد، افزود: البته سرعت تولید علم متناسب با تولید فناوری نیست که برای جبران این کاستی، دانشگاه‌ های ما باید به دانشگاه‌ های نسل سوم و کارآفرین تبدیل شوند.
وی ابراز کرد: دانشگاه‌ های پیشرفته دنیا، علم را به فناوری و فناوری را به محصول قابل فروش تبدیل کرده و با این کار تولید ثروت می‌ کنند که دانشگاه‌ های ما نیز باید با فاصله گرفتن از نگرش سنتی، تلاش خود را برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری به کار گیرند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین به مصوبه افزایش قیمت بنزین در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا اشاره کرد و گفت: در صورتی که طرح سهمیه‌ بندی بنزین اجرا نمی‌شد؛ ما در سال ۱۴۰۰ به وارد کننده بنزین تبدیل می‌ شدیم و هم‌ اکنون با اجرای این طرح روزانه بیش از ۲۰ میلیون لیتر مصرف بنزین کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه دولت نمی‌ خواهد مشکلات اقتصادی مردم افزایش یابد، گفت: ما در همین دولت، رشد اقتصادی ۱۲.۵ درصد و تورم یک رقمی را تجربه کردیم و بعد از امضای برجام، شاهد ورود سرمایه‌ گذاران خارجی به کشور بودیم.
پورمحمدی اضافه کرد: فروش نفت ما نیز به حدود ۲.۸ میلیون بشکه در روز رسیده بود که با عهدشکنی آمریکا و خروج این کشور از برجام، فشارهای خارجی علیه اقتصاد کشورمان افزایش یافت و در این شرایط دولت همه توان خود را برای کاهش مشکلات معیشتی مردم به کار گرفته است.سرعت تولید علم متناسب با تولید فناوری نیست

استاندار آذربایجان‌شرقی؛سرعت تولید علم متناسب با تولید فناوری نیست

استاندار آذربایجان‌شرقی؛سرعت تولید علم متناسب با تولید فناوری نیست

استاندار آذربایجان‌شرقی؛سرعت تولید علم متناسب با تولید فناوری نیست

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.