یکشنبه, ۲۳ آذر ۱۴۰۴ /
32967
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
663 بازدید
۰

دکتر شهرام حسین نژاد دانشور مسئول شورای سیاستگذاری حزب همت در آ.ش: نقش رسانه ها در تحقق جهش تولید

امسال از سوی مقام معظم رهبری ،سال جهش تولید نامگذاری شده است. نقش رسانه ها به عنوان یکی از ارکان توسعه، در تحقق این شعار بی بدیل است .نشریات و خبرگزاری ها با شناخت کامل از وضعیت اقتصادی کشور، بخصوص در پساکرونا می بایست، نقش مهمی را در خروج از شوک وارده بر اقتصاد در […]



امسال از سوی مقام معظم رهبری ،سال جهش تولید نامگذاری شده است. نقش رسانه ها به عنوان یکی از ارکان توسعه، در تحقق این شعار بی بدیل است .نشریات و خبرگزاری ها با شناخت کامل از وضعیت اقتصادی کشور، بخصوص در پساکرونا می بایست، نقش مهمی را در خروج از شوک وارده بر اقتصاد در مواجهه با کرونا، در جهت رشد اقتصادی کشور و دستیابی به توسعه متوازن پایدار در راستای
جهش تولید، که به عنوان اصلی محوری و راهبردی در اقتصاد مقاومتی است ،داشته باشند . رهبر معظم انقلاب چند سال است بر حمایت از تولید داخلی تاکید دارند چرا که تولید تنها مقوله اقتصادی تحولگرای کشور هاست که می‌تواند عامل افزایش عرضه و صادرات و بالا بردن سطح ارزش پول ملی گردد. و بالا رفتن ارزش پول ملی کاهش نرخ تورم و بیکاری را به دنبال خواهد داشت.جهش تولید میتواند عامل افزایش سهم کمتر از یک درصدی ایران از تجارت جهانی گردد. حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان در جهت جهش تولید یک ضرورت غیرقابل انکار است .
این شعار با نگاهی کارشناسانه به بخش های مختلف از جمله،ضروریات تولید، بخش تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، ماشین آلات صنعتی ، حمل و نقل، مواد اولیه، حامل‌های انرژی، مشوق های صادراتی ،خدمات فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات بیمه‌ای و مالیاتی ،تامین سرمایه در گردش و..محقق میگردد..
در این خصوص برنامه اقتصادی رسانه ها برای تبیین واقعیت اقتصادی کافی نیست و نیاز به نوشتن موانع تولید و راهبرد های جدید دارد.
نگاه به جهش تولید و انعکاس آن در نشریات و خبرگزاری ها از دو بعد قابل توجه است: بعد فنی و بعد سیاسی؛ از بعد فنی باید در مقالات ،مصاحبه ها و اخبار به بررسی مشکلات پرداخته شده و الزامات متناسبی در تولید پیش‌بینی شود. مانند ظرفیت سازی، کیفی‌سازی، بازارسازی، نوسازی، بهسازی و اقدامات تکنیکال برای افزایش راندمان. بعد مهم دیگر توجه به سیاست‌ها و اقدامات حمایتی، جبرانی و توسعه‌ای است .تعریف و تمجید و یا نقد گزند به اقتصاد کمکی نمی کند و این مسئله در ابعاد مختلف باید عینیت یابد تا نقش تکمیل کنندگی در جهش تولید داشته باشد؛ نظیر فرهنگ سازی استفاده از کالای تولید داخل با طراحی بسته‌های تحریک تقاضا ، حمایت از کارگاه‌های کوچک و زود بازده و ارائه راهکار های تسهیل‌گری در صادرات به بازارهای هدف بویژه کشورهای همسایه، تغییر نگاه در سیاست‌های دیپلماسی کشور به سمت اقتصاد محوری، تبیین شرایط سهل در انتقال ارز و تامین مواد اولیه در شرایط تحریم و…
رسانه ها باید در بخش های گفتمانی، ساختاری و رویه‌ای ، برنامه های تولیدی و خبری تهیه کنند و به بررسی راههای جهش تولید بپردازند.نیاز امروز کشور در توانایی بازیابی اقتصاد با تخصیص بهینه منابع و بهبود سریع فضای کسب‌وکار در مواجهه با نا اطمینانی‌های اقتصادی است که از طریق جهش تولید با استفاده از رسانه ها ممکن خواهد بود.

منبع خبر «» است و آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 32967 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989142578922  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
8 سال پيش [ 59886 بازدید ]
8 سال پيش [ 35096 بازدید ]
8 سال پيش [ 20429 بازدید ]
6 سال پيش [ 20009 بازدید ]
5 سال پيش [ 13699 بازدید ]
8 سال پيش [ 13446 بازدید ]
8 سال پيش [ 12340 بازدید ]
6 سال پيش [ 10571 بازدید ]
8 سال پيش [ 9788 بازدید ]
7 سال پيش [ 9449 بازدید ]
6 سال پيش [ 9025 بازدید ]
4 سال پيش [ 8791 بازدید ]
4 سال پيش [ 8314 بازدید ]
5 سال پيش [ 7657 بازدید ]
7 سال پيش [ 7637 بازدید ]
3 سال پيش [ 7503 بازدید ]
4 سال پيش [ 7362 بازدید ]
4 سال پيش [ 7275 بازدید ]
5 سال پيش [ 7263 بازدید ]
3 سال پيش [ 6478 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 708 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 878 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 907 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 744 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 731 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 906 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 725 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 700 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 895 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 612 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 641 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 685 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 585 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 640 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 651 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 577 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 566 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 579 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 573 بازدید ]
عصر تبریز 2 ماه پيش [ 304 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1391 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 675 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 8 سال پيش [ 951 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 901 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 213 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1249 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 2746 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 589 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 1700 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 755 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 1761 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 84 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 1062 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 1786 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 1222 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 10571 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 989 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 531 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 1325 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1209 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید