حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

۸۳ مبتلا به کرونا و ۸ فوتی در آذربایجان‌شرقی/ ترخیص ۱۲ بیمار بهبودیافته کرونا در استان

شناسه : 32941 06 مارس 2020 - 3:05 621 بازدید

به گزارش تبریز ما از محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امشب در گفت‌وگوی خبری زنده اظهار کرد: از یک اسفند حدود ۷۰۰ نفر مریض با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که  از ۵۰۰ نفر نمونه گرفته شده است.  وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته نمونه آزمایش ۱۳ نفر […]

۸۳ مبتلا به کرونا و ۸ فوتی در آذربایجان‌شرقی/ ترخیص ۱۲ بیمار بهبودیافته کرونا در استان
پ
پ

۸۳ مبتلا به کرونا و ۸ فوتی در آذربایجان‌شرقی/ ترخیص 12 بیمار بهبودیافته کرونا در استان

به گزارش تبریز ما از محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امشب در گفت‌وگوی خبری زنده اظهار کرد: از یک اسفند حدود ۷۰۰ نفر مریض با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که  از ۵۰۰ نفر نمونه گرفته شده است. 

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته نمونه آزمایش ۱۳ نفر نیز مثبت شد، افزود: الآن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۸۳ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: گاهی آمار استان با وزارت بهداشت متفاوت است که به خاطر این است که آزمایش یک فرد غیربومی در تبریز انجام می‌گیرد ولی روی آمار شهر خود افزوده می‌شود. 

وی ابراز کرد: متاسفانه امروز دو نفر فوتی در اثر کرونا در استان داشتیم که در مجموع ۸ نفر فوتی داریم و همچنین امروز ۱۲ نفر مرخص شدند.

صومی بیان کرد: البته سه نفر نیز بعد از ۵ تا ۸ روز مراقبت و تهویه مصنوعی از دستگاه خارح شدند و تا چند روز دیگر مرخص خواهند شد.

وی متذکر شد: واقعیت این است که همچنان نگران هستیم زیرا شواهدی داریم که قبلا مادر مریض بود و الان پسرش نیز بستری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: خواهشمندیم مردم از خانه بیرون نیایند و از حضور در اجتماعات و اماکن عمومی دوری کنند.

صومی متذکر شد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است،  از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عدم تجمع و ماندن در خانه است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه به‌دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود

 

۸۳ مبتلا به کرونا و ۸ فوتی در آذربایجان‌شرقی

۸۳ مبتلا به کرونا و ۸ فوتی در آذربایجان‌شرقی

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.