حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ 14 ذو القعدة 1445 Tuesday, 21 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11407 تعداد نوشته های امروز : 0×

فاکتورهای اصلی در خرید پرده

شناسه : 58459 31 می 2021 - 23:51 325 بازدید

به گزارش تبریز ما، پرده حتی اگر مدل ساده‌ای نیز داشته باشد و از متریال یا پارچه گران‌قیمتی هم تهیه نشده‌باشد، می‌تواند موجب زیباتر دیده‌شدن خانه شود اگر فاکتورهایی که به هنگام خرید پرده باید رعایت شوند، را دارا باشد. به هنگام خرید پرده اولین و مهم‌ترین نکته کارایی پرده است، بدین مفهوم که پرده‌ای […]

فاکتورهای اصلی در خرید پرده
پ
پ

به گزارش تبریز ما، پرده حتی اگر مدل ساده‌ای نیز داشته باشد و از متریال یا پارچه گران‌قیمتی هم تهیه نشده‌باشد، می‌تواند موجب زیباتر دیده‌شدن خانه شود اگر فاکتورهایی که به هنگام خرید پرده باید رعایت شوند، را دارا باشد. به هنگام خرید پرده اولین و مهم‌ترین نکته کارایی پرده است، بدین مفهوم که پرده‌ای که خریداری می‌شود در کدام قسمت خانه قرار است مورد استفاده قرار گیرد.

بررسی فاکتورهای اصلی در خرید پرده
پنجره‌ها که به منظور تأمین نور برای فضای داخلی منازل در دیوارها تعبیه می‌شوند، یکی از عناصر مهم داخل منزل و در واقع روح و حیات خانه هستند که دکوراسیون آن‌ها با پرده، در تأمین و تنظیم نور و افزایش زیبایی منزل نقش مهمی ایفا می‌کند. از اینرو خرید پرده به شکلی که با سایر اجزاء منزل در هارمونی و هماهنگی باشد و شکل زیبایی به پنجره بدهد، نقش و سهم مهمی در این فرایند دارد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم فاکتورهای اصلی در انتخاب پرده و خرید پرده را در دکوراسیون منزل مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین مطالب خوب این مقاله را از دست ندهید.
فاکتورهای اصلی در انتخاب پرده
اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی، اولین جایی است که پس از ورود به یک خانه، در معرض دید قرار می‌گیرد. بنابراین به لحاظ  بصری، پرده پذیرایی در نگاه اول  بدو ورود به خانه، بسیار جلب توجه می‌کند، پس مهم است که با شرایط منزل و وسایل موجود در آن هم‌خوانی داشته‌باشد و علاوه بر زیبایی به لحاظ جنس و کیفیت متریال به کار رفته در آن نیز با  ابعاد و جای پنجره، مبل‌ها، فرش‌ها و سایر وسایل در هماهنگی باشد.
پرده حتی اگر مدل ساده‌ای نیز داشته‌باشد و از متریال یا پارچه گران‌قیمتی هم تهیه نشده‌باشد، می‌تواند موجب زیباتر دیده‌شدن خانه شود اگر فاکتورهایی که به هنگام خرید پرده باید رعایت شوند، را دارا باشد. به هنگام خرید پرده اولین و مهم‌ترین نکته کارایی پرده است، بدین مفهوم که پرده‌ای که خریداری می‌شود در کدام قسمت خانه قرار است مورد استفاده قرار گیرد.
هر قسمت از خانه، از جمله پذیرایی، اتاق خواب یا آشپزخانه، سبک خاص و متریال و جنس خاصی از پرده را می‌طلبد که اگر این عامل مهم درست رعایت نشود، نه تنها موجب زیباتر دیده‌شدن خانه نمی‌شود، بلکه چون به وضوح در معرض دید قرار دارد، بسیار ناهماهنگ به نظر خواهد رسید و به اصطلاح توی ذوق خواهد خورد. پرده‌ها می‌توانند از جنس کتان، مخمل، حریر، ابریشم، ساتن و یا ترکیبی از این جنس‌ها باشند. بنابراین به هنگام خرید پرده به پارچه و سایر فاکتورهایی که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم توجه نمایید. این فاکتورها عبارتند از:

اندازه پرده
بافت پرده
حفظ حریم خصوصی
رنگ پرده
سبک پرده
سهولت شستشو
ضخامت پرده برای عبور نور و تنظیم دمای محیط
طول عمر پرده
قیمت پرده
هماهنگی پرده با سایر اجزاء

پرده حریر برای دکوراسیون منزل
اندازه پرده
به هنگام خرید پرده و انتخاب آن،  یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود، اندازه پرده است. معمولاً برای بالای پنجره‌ها و قسمت‌های بالایی پرده، از پارچه‌های سبک و برای پنجره‌های بزرگ و قسمت‌های پایینی پرده از پارچه‌های ضخیم استفاده می‌کنند. اگر دیوار و پنجره اتاق، این امکان را در اختیار شما  قرار دهد که پرده را بزرگ و وسیع در نظر بگیرید، هم زیبایی بیشتری به فضا می‌دهد  و هم باعث بزرگ‌تر دیده‌شدن فضای داخلی می‌گردد.

بافت پرده
تأثیر بافت پرده از آن جهت است که امکان عبور نور را به داخل فراهم می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید اتاق تاریکی داشته‌باشید، باید از پارچه‌های ضخیم استفاده کنید و اگر تمایل دارید نور خوب و کافی وارد اتاق شود، لازم است از پارچه‌هایی با بافت نازک و سبک استفاده کنید. چنانچه می‌خواهید ساعاتی از روز نور دریافت کرده و طی شب یا برخی ساعات روز اتاق را تاریک کنید، می‌توانید از پارچه نازک برای زیر و والان‌هایی با پارچه‌های ضخیم برای رو استفاده کنید. امروزه پرده‌های مدرنی به نام پرده‌های دو مکانیزم وجود دارند که دارای این قابلیت هستند و شما می‌توانید از آستر پرده برای تاریک‌کردن اتاق و بالا بردن قسمت آستری و استفاده از پرده اصلی برای دریافت و تنظیم نور استفاده کنید. بنابراین موقع خرید پرده به این عامل مهم توجه نمایید.
حفظ حریم خصوصی
هنگام خرید پرده به خاطر داشته باشید که اگر پرده برای اتاق خواب یا پذیرایی استفاده می‌شود و منزل شما به خیابان یا آپارتمان‌های همسایه‌ها مشرف است، جنس و رنگ پرده به گونه‌ای باشد که کاملاً  فضای منزل و حریم خصوصی شما را پوشش دهد.
رنگ پرده
انتخاب رنگ پرده در گرو در نظر گرفتن  سایر اجزاء از جمله رنگ فرش، رنگ مبل‌ها و سایر اِلِمان‌هاست که می‌تواند به صورت مکمل یا متضاد انتخاب شود. رنگ پرده همچنین بر میزان دریافت نور تأثیر دارد. رنگ‌های تیره اتاق را تاریک‌تر و کوچک‌تر از آنچه هستند، نشان می‌دهند. از آن‌جایی که رنگ‌ها بر روحیات و سطح  انرژی انسان‌ها نیز تأثیرگذارند، به هنگام خرید پرده، این عامل را نیز در نظر بگیرید و به کمک روانشناسی رنگ‌ها، رنگی برای پرده‌های خود انتخاب کنید که باعث بهبود حال روحی شما شود.

سبک پرده
سبک دیزاین اتاق‌ها می‌تواند کلاسیک و سنتی یا مدرن و یا ترکیبی از این دو باشد. بنابراین به هنگام خرید پرده، سبک طراحی داخلی منزل‌تان را مورد توجه قرار دهید تا پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید با سبک فضای داخلی خانه‌تان در هماهنگی باشد. چنانچه خودتان نمی‌توانید انتخاب مناسبی داشته‌باشید می‌توانید از مشاورانی که در این زمینه تخصص دارند و با فروشندگان پرده همکاری می‌کنند، کمک بگیرید.
سهولت شستشو
پارچه‌های ابریشم و مخمل یا پارچه‌های پرده‌ای که با گلدوزی همراه‌اند یا سنگین و ضخیم هستند، به وسیله شستشوی خشک تمیز می‌شوند. این نوع پارچه‌ها برای اتاق‌های پذیرایی یا مکان‌هایی که رفت‌وآمد کمی در آن‌جا اتفاق می‌افتد، مناسب هستند. چنانچه پرده‌ای که انتخاب می‌کنید برای فضایی است که دائماً در معرض رفت‌وآمد و استفاده است، ترجیح این است که پرده‌ای با پارچه پنبه‌ای انتخاب کنید که خودتان بتوانید شستشوی آن را انجام دهید.
ضخامت پرده برای عبور نور و تنظیم دمای محیط
پارچه‌های مختلف، مقاومت‌های مختلفی در مقابل نور از خود بروز می‌دهند، ضمن آنکه پرده‌های ضخیم مانع عبور نور می‌شوند. البته نور خورشید در دراز مدت  به هر نوع بافت پارچه‌ای آسیب می‌رساند ولی ابریشم مصنوعی، مقاومت بیشتری در مقابل پوسیدگی در برابر نور خورشید دارد، به شرطی که بی‌رنگ نباشد. اگر تمایل به برخورداری از نور طبیعی دارید، پارچه‌های پرده‌ای شفاف گزینه مناسبی هستند. همچنین پرده‌ها می‌توانند باعث گرم‌تر شدن اتاق‌ها شوند اگر از جنس ضخیمی انتخاب شده‌باشند. بنابراین به هنگام خرید پرده این نکته را نیز مد نظر قرار دهید.
طول عمر پرده
گرچه برخی پارچه‌ها برای انتخاب پرده ممکن است زیبا و جذاب باشند، ولی طول عمر کوتاه‌شان باعث می‌شود به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نباشند. اگر می‌خواهید زمان طولانی از پرده‌ها استفاده کنید، به هنگام خرید پرده طول عمر پارچه را حتماً مورد توجه قرار دهید.
قیمت پرده
بدون شک قیمت پارچه‌ای که برای پرده استفاده می‌شود، عامل مهم و تأثیرگذاری است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت؛ زیرا اقتصاد هر خانواده، انتخاب جنس خاصی از پارچه پرده‌ای را می‌طلبد که علاوه بر تأمین نیازها و انتظاراتی که از پرده  می‌توان داشت، با شرایط مالی خانواده هماهنگی داشته باشد. بنابراین به هنگام خرید پرده، قیمت پارچه و سایر اجزاء پرده از جمله چوب پرده و سایر اکسسوری‌های مورد نیاز با جنس پارچه و مدل پرده را مد نظر قرار دهید.
هماهنگی با سایر اجزاء
موقع خرید پرده توجه داشته‌باشید که هر پارچه‌ای برای هر جایی مناسب نیست. به عنوان مثال برای اتاق خواب پارچه‌ای مناسب است که نه نور زیادی وارد اتاق کند و نه کلاً باعث تاریک‌شدن اتاق شود. برای پرده آشپزخانه، انتخاب پرده حریر مناسب‌تر است؛ زیرا حس سبکی و لطافت به فضای آشپزخانه می‌بخشد. همچنین مهم است که انتخاب پرده به گونه‌ای باشد که با فرش‌ها، مبل‌ها و سایر وسایل خانه، سبک چیدمان و سلیقه افراد خانه در هماهنگی و هارمونی باشد.
پرده شاپ
فروشگاه اینترنتی پرده شاپ، یک سایت اینترنتی فروش پرده است که شما با مراجعه به آن می‌توانید انواع پرده از جمله کلاسیک و مدرن و همه اکسسوری‌های مورد نیاز خود را سفارش دهید و درب منزل پرده مورد نظر خود را تحویل بگیرید. کارشناسان ما آماده‌اند تا اطلاعات لازم را در خصوص پارچه‌های پرده‌ای، اندازه‌گیری، انتخاب پرده و هر آنچه برای داشتن پرده‌ای زیبا و دلخواه بدان نیاز دارید، در اختیار شما قرار دهند.

محتوای این تبلیغات توسط سفارش‌دهنده تهیه شده است.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/128983

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.