حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

جنگ نفس‌گیر بزرگان ترکیه به کام بشیکتاش (گزارش)

شناسه : 57910 16 می 2021 - 23:52 160 بازدید

به گزارش تبریز ما، فوتبال ترکیه یک تفاوت بسیار اساسی با کشورهای دیگر دارد؛ دو قطبی های معمول فوتبال دنیا در این کشور به سه قطب تبدیل می شود؛ اوچ بویوک (سه بزرگ)؛ هواداران فوتبال ترکیه سه تیم گالاتاسرای، بشیکتاش و فنرباحچه را با این لقب می شناسند؛ سه تیمی که در مجموع ۵۵ قهرمانی […]

جنگ نفس‌گیر بزرگان ترکیه به کام بشیکتاش (گزارش)
پ
پ

به گزارش تبریز ما، فوتبال ترکیه یک تفاوت بسیار اساسی با کشورهای دیگر دارد؛ دو قطبی های معمول فوتبال دنیا در این کشور به سه قطب تبدیل می شود؛ اوچ بویوک (سه بزرگ)؛ هواداران فوتبال ترکیه سه تیم گالاتاسرای، بشیکتاش و فنرباحچه را با این لقب می شناسند؛ سه تیمی که در مجموع ۵۵ قهرمانی از ۶۲ قهرمانانی سوپر لیگ ترکیه به نام آنها ثبت شده است. استانبول باشاک شهیر فصل گذشته بعد از ۹ سال به سلطه این سه تیم در سوپر لیگ ترکیه خاتمه داد و مقام قهرمانی را کسب کرد. در این فصل اما رقابت بازهم بین این سه تیم در هفته های پایان در جریان بود؛ رقابتی که در نهایت با قهرمانی بشیکتاش به پایان رسید.
اگر تا همین چند هفته پیش در مورد حساسیت هفته پایانی سوپر لیگ ترکیه برای تعیین تیم قهرمان صحبتی به میان می آمد، کمتر کسی متصور چنین حساسیتی می شد؛ حساسیتی که به لطف دو شکست متوالی بشیکتاش در دو هفته منتهی به هفته پایانی فصل بود که این تیم را با گالاتاسرایی که در ۵ هفته متوالی اخیر به برد دست یافته، هم امتیاز کرد.
جنگ تمام عیار گالا برای تغییر قهرمان
رقابت دو تیم گالاتاسرای و بشیکتاش بر سر قهرمانی زمانی جذاب تر شد که گالا با ۷۵ امتیاز در هفته سی و هشتم موفق شد با نتیجه ۳ بر یک بشیکتاشِ۸۱ امتیازی شد را شکست دهد که برای قهرمانی به یک امتیاز نیاز داشت؛گالا آن دیدار را با گل های رایان بابل، رادامل فالکائو و آرادا توران مقابل تک گل رشید غزال به سود خود به پایان رساند تا امیدهای خود را برای قهرمانی زنده کند. یک هفته بعد و متاثر از این شکست ناباورانه، بشیکتاش با نتیجه دو بر یک مغلوب فاتیح کارا گمرکِ رده هشتمی شد و گالا موفق شد با چهار گل دنیز اسپور را شکست داده و خود را با بشیکتاش در هفته پایانی هم امتیاز کند.
تساوی امتیازات در ایستگاه پایانی
دو تیم در حالی بازی های هفته پایانی خود را شروع کردند که بشیکتاش با ۸۱ امتیاز (۸۷ گل زده و ۴۳ گل خورده / تفاضل گل ۴۴) در مکان اول و گالاتاسرای با همین تعداد امتیاز (۷۷ گل زده و ۳۵ گل خورده / تفاضل گل ۴۲) در مکان دوم حضور داشت. پایین تر از این دو هم فنرباحچه ۷۹ امتیازی حضور داشت که با تفاضل گل ۲۹، تنها در صورت شکستن خوردن هر دو تیم به مقام قهرمانی دست می یافت.
نیمه اول: همه چیز در خدمت قهرمانی بشیکتاش
بشیکتاش ۱-۱ گوز تپه
گالاتاسرای ۱-۰ ینی مالاتیا اسپور
فنرباحچه ۰-۱ کایسراسپور
قهرمان: بشیکتاش با ۸۲ امتیاز
بشیکتاش در هفته پایانی سوپر لیگ ترکیه به مصاف گوز تپه رفت که در مکان دهم جدول رده بندی حضور داشت. شاگردان سرگن یالچین بازی را توفانی آغاز کردند و خیلی زود در دقیقه دهم به گل رسیدند؛ این گل را دوماگوی ویدا، مهاجم کروات برای بشیکتاش به ثمر رساند و این در حالی بود که دیدار گالاتاسرای و ینی مالاتیا اسپور با نتیجه مساوی بدون گل در جریان بود. آلپ اصلان اوزتورک در دقیقه ۲۴ بازی را برای گوز تپه به تساوی کشاند و همچنان گالا و مالاتیا هم بدون گل بودند.
در ادامه ۴۵ دقیقه های اول دو بازی، حملات بشیکتاش برای رسیدن به گل دوم راه به جایی نبرد و داور بازی سوت پایان را به صدا در آمد تا دو تیم با تساوی یک بر یک راهی رختکن ورزشگاه گورسّل آکسل شوند؛ در بازی دیگر اما اتفاقی افتاد که برای هواداران گالاتاسرای بدترین اتفاق ممکن بود؛ آدم بویوک در دقیقه ۳۹ موفق شد گل اول را برای ینی مالاتیا اسپور به ثمر رساند تا گالا با شکست یک بر صفر نیمه اول را به پایان برساند. در دیگر دیدار حساس بالای جدول نیز فنرباحچه با یک گل از کایسراسپور عقب افتاده بود. این نتایج دست به دست هم داد تا بشیکتاش صدر جدول را همچنان با ۸۲ امتیاز در اختیار داشته باشد؛ گالاتاسرای و فنرباحچه نیز به ترتیب با ۸۱ و ۷۹ امتیاز دوم و سوم بودند.
نیمه دوم:
تا دقیقه ۵۵:
بشیکتاش ۱-۱ گوز تپه
گالاتاسرای ۱-۱ ینی مالاتیا اسپور
فنرباحچه ۰-۱ کایسراسپور
قهرمان: بشیکتاش با ۸۲ امتیاز
نیمه دوم با تغییر نتیجه تیم گالاتاسرای همراه بود؛ فاتح تریم با انجام سه تعویض در شروع نیمه دوم، تیمش را با حالت تهاجم تری به میدان فرستاد و خیلی زود نتیجه گرفت. حلیل درویش اوغلو در دقیقه ۵۳ بازی، موفق شد دروازه مالاتیا را باز کرده و بازی را به تساوی بکشاند. با این نتیجه، گالا ۸۲ امتیازی شد اما همچنان بشیکتاش با تفاضل گل بهتر در مکان نخست جدول حضور داشت.
تا دقیقه ۶۵:
بشیکتاش ۱-۱ گوز تپه
گالاتاسرای ۲-۱ ینی مالاتیا اسپور
فنرباحچه ۰-۱ کایسراسپور
قهرمان: گالاتاسرای با ۸۴ امتیاز
یک ربع ابتدایی دو بازی هیچ تغییر نتیجه ای به همراه نداشت اما گالاتاسرای در عرض همین ۱۵ دقیقه توانست خود را از تیم بازنده به تیم برنده تبدیل کرده و جای بشیکتاش را در صدر بگیرد. رایان بابل با گل دقیقه ۶۰ خود این اتفاق را در حالی رقم زد که هنوز ۳۰ دقیقه به پایان بازی ها باقی مانده بود.
تا دقیقه ۷۵:
بشیکتاش ۲-۱ گوز تپه
گالاتاسرای ۲-۱ ینی مالاتیا اسپور
فنرباحچه ۰-۱ کایسراسپور
قهرمان: بشیکتاش با ۸۴ امتیاز
اطلاع از نتیجه بازی گالاتاسرای باعث شد تا بشیکتاشی ها به خودشان آمده و بار دیگر برای باز کردن دروازه گوز تپه تلاش کنند. آنها در دقیقه ۶۷ صاحب ضربه پنالتی شدند که این ضربه را رشید غزال در دقیقه ۶۹ به گل تبدیل کرد؛ گلی که بازهم قهرمان سوپر لیگ ترکیه را عوض کرد و بشیکتاش با ۸۴ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به گالا، به صدر بازگشت.
نتیجه نهایی نیمه دوم:
بشیکتاش ۲-۱ گوز تپه
گالاتاسرای ۳-۱ ینی مالاتیا اسپور
فنرباحچه ۱-۲ کایسراسپور
قهرمان: بشیکتاش با ۸۴ امتیاز
با گلی که بشیکتاش وارد دروازه گوز تپه کرد، گالاتاسرای بازهم صدر را از دست داد و تنها راه قهرمانی این تیم، باز شدن دروازه بشیکتاش بود که این اتفاق رخ نداد تا با وجود زدن گل سوم توسط شاگردان تریم، قهرمانی از دست گالا پر کشیده و روی شانه یالچین و شاگردانش بنشیند. به این ترتیب در پایان سوپر لیگ ترکیه، تیم بشیکتاش با ۸۴ امتیاز و تفاضل گل ۴۵ بالاتر از گالاتاسرایِ ۸۴ امتیازی با تفاضل گل ۴۴، به مقام قهرمانی دست یافت و فنرباحچه هم با ۸۲ امتیاز سوم شد.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/128473

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.