حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

اختصاص ۲۵ هزار واکسن کرونا به آذربایجان شرقی

شناسه : 55965 18 آوریل 2021 - 11:01 202 بازدید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۲۵ هزار واکسن به استان اختصاص یافته بود که ۸۳ درصد آن تزریق شده و با اختصاص ۲۳ هزار واکسن دیگر در طی دو هفته آینده تزریق دوز نخست به تمام کادر درمان انجام خواهد شد.
اختصاص ۲۵ هزار واکسن کرونا به آذربایجان شرقی
پ
پ

محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ نفر بر اثر بیماری کرونا در استان جان خود را از دست دادند که این رقم بیشترین تعداد از شیوع بیماری تا به امروز است.

او با بیان اینکه یک هزار و ۴۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستندافزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری شدند که قبلا این رقم را تجربه نکرده بودیم.

او ادامه داد: ۱۰۵ بیمار بستری در بخش‌های ویژه به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند که هر لحظه ممکن است دچار مشکل شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: در هفته گذشته آزمایش کرونای بیش از ۶ هزار نفر مثبت بود که نسبت به هفته پیش از آن رشد ۳۵ درصدی داشت.

صومی گفت: شتاب شیوع بیماری نسبت به هفته اول و دوم فرودین ماه کمی کاهش یافته و امیدواریم با افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به خصوص رعایت فاصله اجتماعی در هفته‌های آینده وضعیت بهتر شود.

او افزود: در شرایط خاص ۴ هزار تخت می‌توان به بیماران کرونایی اختصاص داد و اگر تعداد بیماران کرونایی نیازمند بستری بیش از این افزایش یابد بیمارستان‌های استان نخواهند توانست پاسخگو باشند.

اودر خصوص مرحله نخست واکسیناسیون نیز گفت: ۲۵ هزار واکسن به استان اختصاص یافته بود که ۸۳ درصد آن تزریق شده و با اختصاص ۲۳ هزار واکسن دیگر در طی ۲ هفته آینده تزریق دوز نخست به تمام کادر درمان انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه مشاغل ردیف‌های ۲، ۳ و ۴ در شهر‌های قرمز تعطیل هستندگفت: متاسفانه شاهد عدم رعایت فاصله اجتماعی در مشاغل ردیف یک اعم از نانوایی ها، داروخانه‌ها و مطب‌های پزشکی هستیم که خود تبدیل به کانون انتشار ویروس شده اند.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.