حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

گردشگری در پادشاه فصل ها؛ پاییز

شناسه : 6461 19 سپتامبر 2017 - 7:07 252 بازدید

[ad_1] تبریز ما: پایان تابستان و آغاز پاییز پایانی برای گردش و سفر نیست بلکه جاذبه های گردشگری در فصل پاییز به اوج خود می رسد و می توان طبیعت را با نگاهی دیگر به تماشا نشست. به گزارش تبریز ما،  اندک اندک تابستان به پایان خود نزدیک می شود و جای خود را به […]

گردشگری در پادشاه فصل ها؛ پاییز
پ
پ

[ad_1]

تبریز ما: پایان تابستان و آغاز پاییز پایانی برای گردش و سفر نیست بلکه جاذبه های گردشگری در فصل پاییز به اوج خود می رسد و می توان طبیعت را با نگاهی دیگر به تماشا نشست.

به گزارش تبریز ما،  اندک اندک تابستان به پایان خود نزدیک می شود و جای خود را به پاییز هزار رنگ می دهد. تابستانی که آن را فصل گردش و سفر می دانند اکنون در روزهای آخر خود به سر می شود و پاییز از راه می رسد فصلی که مدادرنگی فصل هاست.

اما این پایان تابستان و آغاز پاییز پایانی برای گردش و سفر نیست بلکه جاذبه های گردشگری در فصل پاییز به اوج خود می رسد و می توان طبیعت را با نگاهی دیگر جستجو کرد. فصل پاییز بهترین فرصت برای سفر به مناطق شمالی کشور است جایی که دیگر نه خبری از گرمای طاقت فرسای تابستانی هست و نه ازدحام جاده ای طاقت را تاب می کند.

 در پاییز همه چیز برای یک سفر ایده ال فراهم است جاده های آرام و کم ترافیک، هوای خنک و نسیم های صبحگاهی که گاه با قطرات باران صورت را نوازش می کند. برگ هایی که رنگین کمانی از رنگ ها را بر جاده های جنگلی نمایان می سازد و خش خش برگ ها در زیر پا آهنگ پاییز را می نوازد.

 

گردشگری در پادشاه فصل ها؛ پائیز

 

یکی از بهترین و زیباترین استان ها برای گردشگری پاییزه استان گلستان است استانی که جنگل های زیبایش رنگی دیگر به خود می گیرد و زیبایی های طبیعت به اوج می رسد و بایستی جنگل نوردی در این فصل بیش از پیش مورد توجه باشد. وسعت جنگل های این استان 380هزارهکتار است.وجود پارک های جنگلی النگدره، امام رضا(ع)، قرق، دلند، کبودوال ،پارک ملی گلستان و پارک طبیعی ناهارخوران از جمله قدیمی ترین تفرجگاه های استان گلستان به شمار می رود که با وجود امکانات مناسب شرایط خوبی را برای اقامت موقت گردشگران فراهم کرده است.

متاسفانه گردشگری در استان گلستان کمتر از استان های مازندران و گیلان است و این به دلیل بعد بیشتر مسافت این استان از تهران است در حالی که این استان با داشتن طبیعت بکر جنگلی مکانی مناسب برای جنگل نوردی خصوصا در فصل پاییز رنگیست. 

پارک ملی گلستان که در مرز استان های خراسان شمالی و گلستان واقع شده، مجموعه ای سرشار از نشانه ها و نعمت های خداوند است که در پاییز دیدنی های بسیاری دارد. این پارک از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی جهان به شمار می‌رود و با داشتن آبشارهای زیبا تفرجگاهی مناسب برای گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است.

در این پارک اقلیم های متفاوت و مناطق زیستی متنوع جنگلی، استپی و چشم اندازهای طبیعی به لحاظ دست نخوردگی جوامع زیستی، گیاهی و جانوری و اکوتوریسم های طبیعی به عنوان میراث طبیعی و تنوع ژنتیکی وجود دارد که از اهمیت زیادی از نظر محققان و دانش پژوهان برخوردار است. پارک ملی گلستان با حدود 92 هزار هکتار مساحت در 30 کیلومتری شرق شهر گالیکش از توابع شهرستان مینودشت قرار دارد.

پارک جنگلی ناهار خوران نیز به عنوان قدیمی ترین تفرجگاه استان گلستان با مساحت 300 هکتار در 4 کیلومتری جنوب شهر گرگان واقع شده و با داشتن آب و هوای مناسب و دامنه پر شیب جنگلی از جاذبه های تفریحی این منطقه است.

پارک جنگلی النگ دره نیز که در دامنه جنگل های انبوه شمالی از پوشش درختان جنگلی برخوردار بوده و رودخانه ای از وسط آن می گذرد با مساحت 185 هکتار و در 3 کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهار خوران واقع شده است.

پارک جنگلی دلند نیز در 11 کیلومتری غرب آزادشهر و در کنار جاده اصلی گرگان – مشهد واقع شده است.این پارک پوشیده از درختان با ارزش جنگل های شمال مانند بلوط، آزاد، افرا و انجیلی است و از امکانات تفرجگاهی برخوردار است.

پارک جنگلی کردکوی نیز که در 4 کیلومتری جنوب شهر کردکوی واقع شده و مساحت آن 54 هکتار است با داشتن هوای بسیار معتدل و خنک ، درختان سر به فلک کشیده ، فراز و نشیبهای طبیعی جنگل و عبور رودخانه که از وسط پارک می گذرد و همچنین سد بنه شله منظرهای زیبا و خیره کننده دارد.

پارک جنگلی قرق نیز در 23 کیلومتری شرق گرگان در مسیر مشهد واقع شده و مساحت آن 650 هکتار است.بخش اعظم پارک جنگلی قرق در محیط جلگه ای قرار گرفته و دارای امکانات تفرجی است.این پارک محل نگهداری گوزن های بومی جنگل های شمال ایران است.

در دامنه های شمال شرق البرز و در میانه گرگان و شاهرود نیز می توان در میان یکی از زیباترین جاده های جنگلی ایران راند و چرخید مخصوصا آنکه پاییز با همه رنگارنگی اش از راه رسیده باشد و انواع درختان جنگل توسکستان گرگان و بته های جنگلی از توسکا گرفته تا اورس و انواع بلوط و سرخدار دو سوی جاده را پر از رنگ کرده باشد. تقریبا ۱۳کیلومتر بعد از گرگان جاده ای به سمت جنوب منشعب می شود که به دلیل اولین روستای این جاده «توسکستان» یا «توسکاستان» این  نام گرفته است و به جاذبه ای گردشگری در این منطقه تبدیل شده است.

بر این اساس با وجود این جاذبه های جنگلی باید گردشگری در استان گلستان بیش از پیش تقویت شود و با توسعه بومگردی و طبیعت گردی صنعت گردشگری در استان گلستان تقویت شود.

—————————-

شهرفردا

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.