حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

کولاک زنوزی، آقایان بساط این فوتبال را اصلاح کنید/داوری ها به نفع چند تیم خاص است

شناسه : 28370 25 فوریه 2019 - 13:07 1288 بازدید منبع : ورزش سه
مالک باشگاه تراکتورسازی صحبت های تندی را علیه وزیر ورزش و رییس فدراسیون فوتبال بر زبان آورد؛ او صراحتا اعلام می کند داوری ها را به سود چند تیم خاص مدیریت می کنند
کولاک زنوزی، آقایان بساط این فوتبال را اصلاح کنید/داوری ها به نفع چند تیم خاص است
پ
پ

به گزارش تبریز ما، تیم تراکتورسازی روز گذشته مقابل سایپا درتهران به تساوی بدون گل رضایت داد. بعد از این مسابقه محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی نسبت به اتفاقاتی که در حوزه داوری رخ می دهد، بسیار دلخور شده و به همین خاطر حملات تندی را به ارکان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال انجام می دهد.

زنوزی در گفت و گو با خبرنگار “ورزش سه” صحبت های تند و البته جالبی را بر زبان آورد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

آقای وزیر! آقای تاج! پیاده شوید با هم برویم!

آهای آقای تاج! آهای آقای وزیر ورزش! پیاده شوید با هم برویم! شما نمی توانید تنهایی بروید. شما نماینده این مردم هستید. شما نماینده تمام تیم ها هستید. نماینده تیم های خاص نیستید. من یکبار خدمت شما عرض کرده بودم که این بساط را اصلاح کنید.

ما هزینه نمی کنیم که بازی ها به سود چند تیم خاص تمام شود

ما هزینه نمی کنیم که شما از هزینه های ما سوءاستفاده کنید و به نفع دو سه تیم خاص تمام بازی ها را در بیاورید! اگر می خواهند محروم یا محکومم کنند، من آماده ام. هر کاری دلشان می خواهد با من بکنند، مشکلی ندارم. ولی در این فوتبال ما هزینه نمی کنیم که برخی سودشان را ببرند.

فدراسیون و وزارت ورزش داوران را تحت فشار می گذارند

عرض من این است که وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برای کل تیم های ایران هستند، نه برخی تیم های خاص. من با برخی داوران قدیمی صحبت می کردم. آنها می گفتند که وقتی این دو سه تیم نتایج لازم را نمی گیرند، همه داوران را تحت فشار قرار می دهند. چه وزارت ورزش و چه فدراسیون فوتبال و ارکانش و چه برخی مجری های صداوسیما و بعضی از رسانه ها فشار می آورند که چرا علیه این دو، سه تیم حتی سوت سالم زدید؟ شما نباید پنالتی را پنالتی می گرفتید. من واقعا متاسفم که چنین برخوردهایی انجام می شود.

چرا اشکان دژاگه را جلوی سپاهان محروم کردند؟

این چرا برای تیم های دیگر اتفاق نمی افتد؟ مگر فدراسیون و وزارت ورزش فقط برای دو سه تیم خاص کار می کنند؟ مگر بقیه تیم ها هزینه نکردند؟ مگر تراکتور هزینه نکرده؟ با تحت فشار قرار دادن داوران جدول بازی ها را هدایت می کنند. چه در بازی های مستقیم و چه در بازی های غیرمستقیم؟ این یعنی چه؟ چرا دیروز برای تراکتور که در کورس قهرمانی است باید آن داور ضعیف گذاشته شود؟ مگر کارت زرد اشکان دژاگه درست بود؟ چرا اشکان را محرومش کردند؟ دلیلش را آقایان می توانند بگویند؟

من تحمل ندارم که داوری ها را نامحسوس کنترل کنند

من سوالی از آقایان دارم. چرا این هجمه ها در بازی اهواز مقابل تیم فولاد اتفاق افتاد؟ مگر در قائمشهر به ضرر تراکتورسازی سوت زده نشد؟ چرا همین هجمه برای تراکتورسازی توسط آقایان به سیستم داوری وارد نشد؟ چرا داوری را به صورت سیستماتیک دنبال می کنند؟ من تحمل این را ندارم که به صورت سیستماتیک و نامحسوس سیستم داوری را هدایت کنند.

مسائل را حل نکنند، می روم پیش اینفانتینو

اگر موضوعات را آقایان حل نکنند، به فیفا شکایت می کنم. حتی این قدرت را دارم که بنشینم و با آقای اینفانتینو صحبت کنم و بگویم که این اتفاقات در کشور ما رخ می دهد. آقای تاج! چه جوابی برای فیفا داری؟ اسناد و مدارک خودم را هم ارائه می دهم. تمام قرائن وجود دارد که چه فشارهایی را داوران عزیز تحمل می کنند.

مگر داوران چقدر حقوق می گیرند که این فشارها را تحمل کنند؟

مگر چقدر حقوق می گیرند که این فشارها را تحمل کنند؟ چه خبر است؟ در این فوتبال حقوق داوران به آنها پرداخت می شود؟ معلوم است که نه. به همین خاطر آنها چون حقوق زیادی به حق مسلم خود نمی رسند و جالب اینکه آن پول چندرغاز را هم بعد از چندین ماه و سال دریافت می کنند. به عبارت بهتر آنها حقوق اصلی خود را نمی گیرند و از این طرف هم باید فشارهایی که توسط آقایان به آنها وارد می شود را تحمل کنند.

سند دارم که چه کارهایی کرده اند

من اسنادی که در صداوسیما چه فشارهایی به نفع این چند تیم و به ضرر تیم های دیگر آورده شده را در اختیار دارم. می توانم این ها را به فیفا ببرم و بگویم این شرایط وجود دارد و برخی داوران مجبورند به خاطر گریز از این فشارها دانسته یا ندانسته حرف های آقایان را اجرا کنند.

کمیته اخلاق به ماجرا ورود کند

از کمیته اخلاق هم خواهش می کنم به این موضوع رسیدگی کنند که چرا به صورت سیستماتیک به این زحمت کشان حوزه قضاوت فشار آورده می شود؟ چه به صورت محسوس و چه به صورت نامحسوس تا سوت های آنها را کنترل کنند. این یعنی چه؟ کمیته اخلاق ورود کند که چرا حتی در رسانه ها و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و صداوسیما چرا باید هجمه آنچنانی به سیستم داوری وارد شود؟

ما هزینه کنیم که آخر فصل تیم خودشان را قهرمان کنند؟

اگر با تک تک این عزیزان داور صحبت شود و یا از داوران قدیمی سوال شود، این را خواهند گفت وقتی بازی های مستقیم چند تیم خاص را انجام می دهیم، تحت فشار قرار می گیریم و یا حداقل بازی هایی که برای بقیه تیم ها سوت می زنیم، اگر آن بازی ربطی به تیم های خاص داشته باشد تحت فشار هستیم. این موضوع اصلا قابل تحمل نیست. آقایان ما را چه فرض کرده اند؟ ما بیاییم هزینه کنیم تا آقایان آخر فصل تیم خودشان را قهرمان کنند؟

چرا کسی با عالیشاه برخورد نکرد؟

جدیدا از فدراسیون فوتبال نامه ای به باشگاه ماشین سازی آمده که چون مقابل پرسپولیس تماشاگران کمی عصبانی شده اند، جریمه ای را باشگاه باید پرداخت کند. من سوالی از آقای تاج و زیر دستانش دارم. چه چیزی باعث شد تا تماشاگران ماشین سازی عصبانی شوند؟ غیر از این بود که آقای عالیشاه توپ را به هواداران کوبید و آنها را عصبانی کرد؟ به عالیشاه یک اخطار هم ندادند. آیا محکومیتی برای او صادر شد؟ آیا این تبعیض نیست؟

چرا خلعتبری را بخشیدند، کنعانی را نه؟

در بازی ماشین سازی و پدیده مشهد اتفاقاتی رخ داد که طی آن کنعانی زادگان و خلعتبری از سوی کمیته انضباطی محروم شدند. من سوالی از آقایانی که در راس قضاوت نشستند دارم. شدت آن درگیری بیشتر بود یا درگیری که در بازی سایپا و پرسپولیس رخ داد؟ در آن بازی چه احکامی را صادر کردید؟ خودتان این صحنه ها را دوباره ببینید و قضاوت کنید. مساله دیگر اینکه کنعانی زادگان محرومیتش را گذراند اما چرا آقای خلعتبری بخشیده شد؟ این چه نوع قضاوتی است؟

ثبت دیدگاه

2 دیدگاه برای “کولاک زنوزی، آقایان بساط این فوتبال را اصلاح کنید/داوری ها به نفع چند تیم خاص است”
  1. فدراسیون عیران دشمن آذربایجان .

    پاسخ
  2. با سلام خدمت هوادارن تراکتور و مالک محترم تراکتور آقای زنوزی و مربیان تراکتور و آقای لیکنز و بازیکن های تیم
    باز ی تراکتور و سایپا رو تماشا کردم بنظرم نکاتی در این بازی دیدم امیدوارم به گوش کادر فنی تراکتور برسه و ترتیب اثر بدهند.
    ۱)
    بنظر من تک امتیاز مساوی برای تراکتور با صفر امتیاز در صورت باخت زیاد فرقی نداشت چون تراکتور از نظر امتیازی نسبت به سایر رقبا عقب تر بود و باید خودش رو به آب و آتیش میزد ک سه امتیاز از سایپا رو میگرفت که متاسفانه این مساوی یک باخت خفیف برای تراکتور بود و هیچ کمکی برای تراکتور نداشت
    ۲)
    در بازی مقابل سایپا نکته خیلی منفی از بازی مسعود شجاعی و بعدش دژاگه دیدم و اونم اینه که کاپیتان های تیم ملی الخصوص مسعود خیلی توپ لو میدادن و این لو دادن بیشتر بخاطر این بود که فقط دنبال دریبل کردن بازیکن های حریف بودن و در این کار ناموفق بودن و باعث میشد که تیم از فاز حمله خارج میشد در صورتی که در فوتبال مطرح دنیا زیاد شاهد دریبل نیستیم مگر در محوطه جریمه حریف ….بهتره مسعود بیشتر در قالب تیم باشه نه تک روی
    ۳)
    علت افت استوکس رو من در دو عامل میبینم
    الف )حواشی اخیر که گریبانگیر این بازیکن بوده
    ب)تراکتور تا زمانی که تک فوروارده بازی میکنه متاسفانه استوکس و یا انصاری و …. کاری از پیش نخواهند برد و همچنان کمک میکنیم که ستاره خارجیمون استوکس غیر فعال باشه آقای لیکنزززززززززززززززز خواهش میکنم یکبار هم که شده ساسان انصاری و آنتونی استوکس رو هم زمان در ترکیب استفاده کن مطمئن باش نتیجه میگیری و

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.