حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

کوره ریخته‌گری و انواع آن

شناسه : 58911 12 ژوئن 2021 - 19:51 160 بازدید

به گزارش تبریز ما، ریخته‌گری فنی است که بیش از نیمی از قطعات در صنعت به این شیوه ساخته می‌شوند. برای تولید یک محصول با روش ریخته‌گری نیاز به تجهیزات خاصی است. یکی از این تجهیزات کوره‌های ذوب هستند. با توجه به بازار پر تلاطم و نواسانات قیمت در بازار قیمت تجهیزات ریخته‌گری نیز دچار […]

کوره ریخته‌گری و انواع آن
پ
پ

به گزارش تبریز ما، ریخته‌گری فنی است که بیش از نیمی از قطعات در صنعت به این شیوه ساخته می‌شوند. برای تولید یک محصول با روش ریخته‌گری نیاز به تجهیزات خاصی است. یکی از این تجهیزات کوره‌های ذوب هستند.
با توجه به بازار پر تلاطم و نواسانات قیمت در بازار قیمت تجهیزات ریخته‌گری نیز دچار فراز و نشیب‌های زیادی شده که انتخاب و خرید این دستگاه‌ها را برای صنعت‌گران با مشکل روبه‌رو کرده است.
کوره ریخته‌گری چیست؟
کوره عملیات حرارتی برای ذوب فلزات
یک کوره ریخته‌گری برای استفاده‌های آزمایشگاهی و صنعتی در محیطی فلز را ذوب می‌کند. برخی از کاربردها یا فرآیندهای تولید با استفاده از دمای ۱۰۰۰ درجه از کوره ریخته‌گری برای ذوب آلومینیوم، برنج و سایر فلزات استفاده می‌کنند. یک کوره ریخته‌گری ذوب فلز، مواد فلزی را مایع کرده و مایع را در قالب‌های ریخته‌گری می‌ریزد. سپس مایع فلزی به شکل قالب خنک و جامد می‌شود.
نحوه استفاده از کوره‌های ریخته‌گری
در فلزکاری، کوره‌های ریخته‌گری مواد بزرگ فلزی را برای صنایع مختلف از جمله اتومبیل، کشاورزی و معماری تولید می‌کنند. این کوره‌ها همچنین محصولات مصرفی مانند ابزار و جواهرات را تولید می‌کنند.
انواع کوره‌های ریخته‌گری
کوره ریخته‌گری در مراحل اولیه فرآیند متالورژی، فلزات را ذوب می‌کند. در فرآیند ریخته‌گری بسته به محصول یا کاربرد از انواع مختلف کوره‌های ذوب فلز استفاده می‌شود. هر نوع ذوب فلز از فناوری متفاوتی برخوردار است تا بهترین نتیجه را به دست آورد. کوره‌های ریخته‌گری صنعتی یا آزمایشگاهی با استفاده از طراحی ، فناوری و ساخت، گرما و سوخت کافی برای ذوب فلز مصرف می‌کنند.
کوره کاپولا
کوره‌های کاپولا، کوره‌ای بلند و شبیه دودکش، با کک ذغال و مواد افزودنی پر شده و روشن می‌شوند. سپس فلز مستقیماً به کوره اضافه می‌شود. بعضی از برنامه‌ها هنوز هم از کوره‌های کوبلا استفاده می‌کنند. این نوع کوره‌های عملیات حرارتی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا کوره‌های ریخته‌گری امروزه کارایی بیشتری را ارائه می‌دهند.
کوره القایی
کوره‌های القایی اجاق ذوب فلز با کیفیت بالا و با کاربرد آسان برای ریخته‌گری ارائه می‌دهند. کوره القایی متوسط ​​با هر بار شارژ ۶۵ تن فولاد تولید می‌کند. در کوره‌های القایی ذوب فولاد، فولاد به یک بوته تبدیل می‌شود و آهنربای الکتریکی ساخته شده از مس کویل آن را احاطه می‌کند. سیم‌پیچ یک میدان مغناطیسی معکوس ایجاد می‌کند و باعث ایجاد گرداب در فلز ذوب می‌شود. Eddies سپس فولاد را خود هم بزنید. مولکول‌های هیجان‌زده در فلز باعث ایجاد گرمای کوره القایی می‌شوند، این بدان معنی است که اکسیژن یا گازهای دیگری به کوره اضافه نمی‌شود.
کوره بخاری باز
کوره آتشدان، فلزات غیر آهنی را به مقدار کم ذوب می‌کند. در این نوع کوره‌های ریخته‌گری از روغن سنگین اتمی یا گاز طبیعی برای ایجاد ذوب فلز استفاده می‌شود. فرایند باز کردن کوره، گرمای داخل کوره متالورژی را افزایش می‌دهد و از زباله یا گرمای استفاده‌نشده‌ای که از کوره خارج می‌شود استفاده می‌کند. گرمای هدر رفته پس از آن بخارات کوره را از طریق آجرچینی هدایت می‌کند و یک چک‌کننده ایجاد می‌کند. در کاربردهای صنعتی معمولاً از کوره کوره به عنوان کوره‌ای با پایه اکسیژن یا کوره قوس الکتریکی استفاده می‌شود.
صنایع و کاربردهایی که از کوره‌های ریخته‌گری استفاده می‌کنند:
هر دو تولید در مقیاس بزرگ و برنامه‌های دسته کوچک از کوره‌های ریخته‌گری برای ساخت قطعات فلزی استفاده می‌کنند. تولید کنندگان پیشرو در صنعت معمولاً از کوره‌های ریخته‌گری صنعتی و آزمایشگاهی برای:
ذوب فلز
ساختن
آلومینیوم
برق
ریخته‌گری آهنی
تسکین استرس
حرارت درمانی
تعدیل
کوره‌های ریخته‌گری Sentro Tech
Sentro Tech پیشرو در تولید کوره‌های ذوب فلز و عملیات حرارتی فلزات استاندارد و سفارشی است. این کوره‌ها به شما امکان می‌دهند مواد فلزی را در یک ماده مایع ذوب کرده و در یک مدل ریخته‌گری بریزید. با سفارشی‌سازی هر مدل برای مطابقت با مشخصات دقیق خود، هزینه‌های محیط تولید آزمایشگاهی و مقیاس کوچک را کاهش دهید. هر کوره ریخته‌گری استاندارد Sentro Tech می‌تواند برای پاسخگویی به برنامه یا نیازهای تولیدی شما سفارشی شود.
محتوای این تبلیغات توسط سفارش‌دهنده تهیه شده است.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/129458

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.