حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

پیاده شو آقای کیانی/ احترام بازیکن دست خود اوست

شناسه : 28553 28 فوریه 2019 - 13:34 3264 بازدید نویسنده : جهانبخش احمدیان

تبریز ما-جهانبخش احمدیان. در فوتبال ایران به جز ورزشگاه آزادی، نمی توان استادیوم دیگری پیدا کرد که یک بازیکن بدون دلیل مورد بی احترامی قرار گرفته باشد. این سنت بی احترامی به بازیکن، از دهه های پیش و زمان دو قطبی فوتبال ایران رواج داشت که هواداران دو تیم تهرانی، بازیکنان حریف و خانواده های […]

پیاده شو آقای کیانی/ احترام بازیکن دست خود اوست
پ
پ

تبریز ما-جهانبخش احمدیان. در فوتبال ایران به جز ورزشگاه آزادی، نمی توان استادیوم دیگری پیدا کرد که یک بازیکن بدون دلیل مورد بی احترامی قرار گرفته باشد. این سنت بی احترامی به بازیکن، از دهه های پیش و زمان دو قطبی فوتبال ایران رواج داشت که هواداران دو تیم تهرانی، بازیکنان حریف و خانواده های آنها را مورد لطف قرار می دادند که مامان فلانی ائله ، علی دمبه بئله و…
در بقیه استادیوم ها اما قضیه کمی متفاوت است. هواداران تنها به فکر تشویق تیم های خود هستند، تا تخریب و توهین بازیکنان حریف که در این مورد بخصوص از پایتخت نشین های پیشی گرفته اند. مگر در مواردی خاص که عمده دلیل آن می تواند اتفاقات درون زمین باشد.
تصمیمات اشتباه داور، حرکتهای غیر اخلاقی بازیکنان، عدم رعایت فیرپلی و تحریک تماشاگران، عمده عوامل ناآرامی سکوها در استادیوم های شهرستان ها هستند.
برخی از بازیکنان سابق تراکتور که هم اکنون در دیگر تیم های لیگ برتری توپ می زنند، پس از خروج از این تیم گه گداری با هواداران این تیم کنتاکت پیدا پیدا می کنند می شوند. مثلا بختیار رحمانی را نگاه کنید، پس از جعل سند کارت پایان خدمت و حضور در تراکتور که لطف بزرگی شامل حال او بود، طی مصاحبه ای به هواداران تراکتور تاخت که بیشتر خوش خدمتی به تیم جدیدش بود. در مقابل بازیکنانی نیز داشتیم که چندین بار بین تراکتور و تیم های دیگر جابجا شدند، ولی کوچکترین حاشیه ای برای خود و هواداران به وجود نیاوردند.
یکی از این بازیکنان به تازگی مصاحبه ای انجام داده و حرفهایی زده است که عملکرد ۱۰ ساله خود در تراکتور را تحت شعاع قرار داده است. اظهار امیدواری وی برای احترام به بازیکنان سابق تراکتور، در حالی بیان شده است که به نظر قرار است سناریویی توسط این بازیکنان شکل بگیرد. هنوز پایش به تبریز نرسیده است که می گوید احترام ما را داشته باشید.
ایشان با این سن و سال، و پیشینه ای که در تبریز سراغ دارد، بایستی بداند که این هوادار هیچ گاه شروع کننده حواشی نبوده است. در ثانی، با کوله باری از تحربه، باید متوجه این موضوع نیز باشد که احترام یک بازیکن دست خود اوست.
با این مصاحبه ای که این بازیکن و امثال این بازیکن انجام می دهند، انتظار احترام امر بیخودی است. می گوید مرا تشویق نکنید چرا که باخت تیمتان را به نام من می نویسند که چون کیانی تشویق شد باختیم! از کجا می داند که تراکتور خواهد باخت؟! آیا در راستای همان مصاحبه مدیر عامل تیمشان است که گفته بود داوری ممکن است اشتباهی انجام دهد؟!
یا جایی گفته است که ما این تیم را به لیگ برتر آورده ایم، می توانستیم ادعا کنیم این تیم مال ماست. شما دقیقا چه کسانی هستید؟! به لطف تراکتور و هواداران آن سر و سامانی در این تیم یافته اید، نمک نشناس نباشید.
به رسم ادب و مهمان نوازی، قبل بازی اگر به سوی هواداران تراکتور بروید، مطمئن باشید تشویق خواهید شد و گرنه هر شاخی در استادیوم یادگار امام شکستنی است.

ثبت دیدگاه

6 دیدگاه برای “پیاده شو آقای کیانی/ احترام بازیکن دست خود اوست”
  1. حرفهای تحریک آمیز را لطفا ننویسید و مصاحبه کیانی را هم بزارید بر کم بودن سواداش وگر نه آدم بدی نیست بنده خدا

    پاسخ
  2. باعث بانی این جدایی اول خود کیانی کم سواد و مشاوره های غلط از کمالوند و تحریکات قلعه نوعی و ایرانپوریان و حسودی خطیبی و مشاورهای دشمنی زنوزی بود .که بین کیانی و تراختور فاصله انداخت
    وگرنه کیانی یک تراختوری اصیل هست .

    و خودش هم ثابت کرد که لیاقت اسطوره بودن را ندارد.

    پاسخ
  3. جناب احمدیان اگه بنا باشه شاخ بشکونیم از همه اولی تر جناب رسول خطیبیه که بهترین دورانشو برا سپاهان خوش رقصی کرد وقتی از رده خارج شد اومد سراغ تراختوری که با امثال همین مهدی کیانی و باخون دل آوردیم لیگ برتر ، و شد اسباب جدایی کاپیتانی که دلش با ماست ماهم دلمون باهاشه ،پس از طرف خودت حرف بزن نه ازجانب هواداران تراختور.

    پاسخ
    • خوب این هم حرفی است.
      صحبتم این بود که هر کسی یا تیمی بخواهد در یادگار امام، شاخ بازی در بیاورد، شکستنی است.

      پاسخ
  4. ازآقای جهانخش انتظارداشتم که مقاله ای بنویسندومرام وآرمان همیشگی هواداران تراختوررایادآورشوندکه سپاهان وهوادارانش،ازمعدودوشایدتنهاتیمی هست که مناسبات خوبی باماداشته اند.ماتاحال توهینی{بخصوص قومیتی}ازهواداران سپاهان نشنیده ایم.مضاف برآن چندین بازیکن سابق تراختورکه ازجان ودل برای تراختوربازی کرده اند،فعلا دراین تیم هستندوحفظ حرمت وحتی تشویق آنها،نشانگرفرهنگ والای ماخواهدبود،لاکن نویسنده محترم،برخلاف مصلحت،به تعبیرمنفی مصاحبه سراسر مثبت کیانی پرداخته وبرایشان«شاخ»کشیده! معلومست که جناب جهانبخش یاعصبی بوده اندویاخدای نکرده تحت تاثیروجود آنکسی قرارگرفته اندکه کیانی راازتراختورفراری داد!
    مامیدانیم آنکسی که کیانی رافراری داد،همانیست که گفت:وصیت کرده ام جسدمرادرپرچم سپاهان کفن کنند!همانکس که درلیگ ۱۴پیام سپاهان رابگوش «کیانی-ایرانپوریان-آقائی»رساندکه سپاهان درفصل بعدخواهان جذب آنهاست واین موضوع راکیانی به عباسی فاش کرد.

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.