حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 29 شوال 1445 Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×
نقدی بر یک تهدید

پرسپولیس ایران، تراکتور تبریز

شناسه : 28843 06 مارس 2019 - 2:39 1892 بازدید
این اتفاق در حالی می افتد که برخی از این افراد به لفظ تراکتور آذربایجان نیز آلرژی دارند و آن را مختص تبریز می دانند.
پرسپولیس ایران، تراکتور تبریز
پ
پ

تبریزما-جهابنخش احمدیان. پرسپولیس تهران پس از توقف خانگی مقابل پاختاکور بیانیه ای داده و صدا و سیما را تهدید کرده است که ما در جای جای ایران هوادار داریم و بایستی عنوان پرسپولیس ایران را به کار ببرید. در تهدید نامه آمده است اگر این کار از سوی صدا و سیما صورت نگیرد، دوربین های این نهاد را تحریم خواهیم کرد.
این اتفاق در حالی رخ می دهد که در هیچ کجای دنیا، یک تیم باشگاهی را با نام کشور متبوع آن صدا نمی زنند. به عبارتی دیگر در هیچ کجای دنیا، نگاهی ملی به یک باشگاه ندارند . بارسلونا را با نام اسپانیا صدا نمی زنند چون اسپانیا، تیم های مطرح دیگری نیز دارد که دست کمی از بارسلونا ندارند. رئال مادرید، آتلتیکو مادرید و یا منچستر یونایتد را به نام انگلیس صدا نمی زنند؛ چون لیورپول و چلسی لندن نیز به همان اندازه تعلق به انگلیس دارد.
شاید در مواردی که ناشناخته باشد، بتوان برای معرفی از حروف رابط استفاده کرد. به عنوان مثال پرسپولیس ( از ) ایران، اما اینکه این تیم عنوانی ملی یدک بکشد، امر معقولی نیست.
این همان موردی است که سرمربی سابق تیم ملی نیز به آن اعتراض داشت. در حالیکه تیم ملی در مضیقه مالی بود، نگاه ملی به این باشگاه صدای کارلوس کیروش را نیز درآورد.
سالیان درازی است که این افراد در توهم فوتبال دو قطبی سیر می کنند و هنوز نتوانسته اند واقعیت روز فوتبال ایران را هضم کنند. تراکتور، سپاهان، فولاد، ملوان و… تیم هایی هستند که هواداران آنها علاقه ای به این تیم تهرانی ندارند.
در ثانی، بسیاری از باشگاه های ایران در این تورنمنت بین المللی حضور داشته داشته اند و هیچ گاه به دنبال نسبیت ملی به خود نبوده اند. همواره تراکتورسازی تبریز بوده و سپاهان اصفهان، یا صبای قم و ذوب آهن اصفهان، هیچ کدام پسوند ایران را به همراه نداشتند.
درست است که این باشگاه ها به عنوان نماینده ایران در این تورنمنت حضور دارند، ولی تعلقی به تمام ایران ندارند. تنها شهرهای خودشان و یا معدود دانشجو و مهاجرانی هستند که طرفدار این تیم ها در استان های مختلف هستند.
این اتفاق در حالی می افتد که برخی از این افراد به لفظ تراکتور آذربایجان نیز آلرژی دارند و آن را مختص تبریز می دانند؛ در حالی که به خوبی می دانند به گواه تاریخ، تراکتور علاوه بر تمام شهرهای ایران در چهار استان آذربایجان آمار صد در صدی هواداری را دارند.
یک بار که کاری اصولی و قانونی در جهت دوری از فوتبال دو قطبی و توهم مالکیت بر فوتبال و هوادار ایرانی صورت گرفته است، این چنین برآشفته اند که ما پرسپولیس ایران هستیم. امیدواریم که مسئولان صدا و سیما تن به این خفت ندهند و بر سر عهد خود یعنی تعلق خاطر به تمام ایرانیان بایستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.