حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

هفته تلخ و بدون امتیاز فوتبال تبریز!

شناسه : 50385 28 نوامبر 2020 - 21:11 206 بازدید
هفته سوم لیگ برتر فوتبال کشور برای فوتبال تبریز هفته‌ای غم‌انگیز و تلخی را رقم زد و دو نماینده فوتبال تبریز هفته سوم را بدون امتیاز پشت سر گذاشتند.
هفته تلخ و بدون امتیاز فوتبال تبریز!
پ
پ

هفته تلخ و بدون امتیاز فوتبال تبریز!

هفته سوم لیگ برتر فوتبال کشور برای فوتبال تبریز هفته‌ای غم‌انگیز و تلخی را رقم زد و دو نماینده فوتبال تبریز هفته سوم را بدون امتیاز پشت سر گذاشتند.

تبریزما – وحید ارضی: در هفته سوم لیگ برتر فوتبال کشور هر دو تیم تراکتور و ماشین‌سازی شکست تلخی را از حریفان خود قبول کردند و هر دو نماینده آذربایجان با شکست مقابل حریفانی از اصفهان و تهران بدون کسب امتیاز در رده‌های آخر جدول رده‌بندی قرار گرفتند.ماشین سازی در آغاز هفته سوم یک بر صفر نتیجه را به استقلال واگذار کرد و تراکتور در تبریز با یک روز تاخیر با همان نتیجه سه امتیاز خانگی را به رقیب سنتی خود یعنی سپاهان تقدیم کرد تا تیره روزی‌های فوتبال تبریز کامل گردد.

بحث نتیجه و یا سه امتیاز نیست و فوتبال ورزشی است که برد و باخت دارد ولی این شکست‌ها آن زمان تلخ‌تر می‌شود که وقتی یک تیم تبریزی می‌بازد امید داریم که دیگر تیم این کلانشهر با برد خود در بازی دیگر تلخی شکست قبلی را جبران نماید، متاسفانه باخت در بازی دوم خیلی تلخ تر و اثرگذارتر از بازی دو روز قبل می‌شود و طرفداران فوتبال در آذربایجان هر روز سرخورده‌تر و ناامیدتر از قبل جوابی برای قلب و روح ترک خورده خود ندارند، ولی در عوض تیم هایی که سال قبل در برای ماندن در لیگ برتر تقلا می کردند الان صدرنشین شده و یا در مقایسه امتیازات دو تیم تبریز با نتایج تیم‌های اصفهانی ۶ امتیاز فاصله وجود دارد.یعنی دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن در مجموع از سه بازی ۹ امتیاز کسب کرده‌اند ولی دو تیم تراکتور و ماشین‌سازی تنها درسه هفته اول توانسته‌اند ۳ امتیاز کسب کنند.به هیچ عنوان نتایج تیم‌ها در سه هفته اول تعیین کننده نیست ولی با توجه به ضرب‌المثل ترکی که می گوید: “فرلی جوجه یومورتادان بللی اولار” یعنی جوجه‌ای که توانایی بزرگ شدن و یا پا گرفتن را دارد از تخم مرغی که قرار است جوجه شود مشخص می‌شود.

شرایط امروز تراکتور درست مشابه شرایط اولین دوره لیگ برتر است زمانیکه مرحوم محمود یاوری سرمربی تراکتور در سال ۸۱ بود و تراکتور با آن همه مهره، بازیکنان و تدارکات عالی و  خوب هفته‌ها بدون گل زده و نتیجه خوب سپری کرد و مرحوم یاوری هر هفته وعده نتایج خوب می-داد که آخر سر خودش کناره گیری نمود و تراکتور هم به دسته یک سقوط کرد.

حال تراکتور با این شکل و شمایلی که در پیش گرفته از سه بازی اول مشخص شد که با این حرفها و شعارهای نمایشی و تغییرات و تبلیغات گسترده فاصله‌ای اساسی دارد و اگر تغییرات محسوس بود حداقل سی درصد این تغییرات در سه بازی نمایان می‌شد و امید می‌رود به قول سرمربی تیم ان‌شااله در هفته های آتی بردهای متوالی و احتمالی تراکتور شروع شود.

▪️تراکتور صفر- سپاهان یک؛ موتور تراکتور روشن نشد

امید داشتیم تراکتور حداقل در این بازی به گل برسد و با شروع آتشین در دقیقه اول ته دلمان روشن شد که امروز می توانیم سپاهانی که همیشه در همه ادوار لیگ برای تراکتور یک حریف سنتی بوده و گاها موی دماغ شده و بارها قهرمانی را از چنگ تراکتور درآورده را با یک بازی پرگل شکست دهد، ولی باروت تراکتور در همان دقایق آغازین بازی نم کشید و این سپاهان بود که به جای تراکتور دو گل زد که با اشتباه داور یک گل سپاهان آفساید اعلام شد و حداقل سه گل دیگر به لطف غیرت و جانفشانی اخباری وارد دروازه تراکتور نکرد.اگر روز آماده قارتال نبود به یقین تراکتور یک باخت پرگل تقدیم تیم سپاهان می کرد.

اگر در دو بازی اخیر گل های خورده تراکتور را مرور کنیم در هردوگل تیموری مقصر اول بوده است. در بازی با نساجی در سمت چپ وقتی تیموری دوبار سر توپ زد، ولی توپ را دفع نکرد و حداقل پاس هم نداد تا به عمد بازیکن حریف را اذیت کند ولی در بار سوم همین توپ را لو داد تا کلانتری درست از همان جایی که تیموری توپ را لو داده بود از راه دور یک گل زیبا به ثمر برساند و در بازی مقابل سپاهان در دقیقه ۵ بازی بود که تکروی بی مورد تیموری باعث شد تا یک خطر جدی دروازه تراکتور را تهدید نماید و همین بازیکن در دقیقه ۲۷ بازهم با اعتماد به نفس پوشالی و کاذب توپ را بی مورد به جای پاس دادن نگه داشت تا بازیکن حریف توپ را از پای تیموری برباید و تا بازیکن چپ پای تراکتور چاره¬ای جز خطا نداشته باشد که همین توپ طی یک رفت و برگشت و شروع مجدد با اشتباه در یارگیری مدافعین تراکتور بدون مزاحمت وارد دروازه تراکتور شود.

زمانی این تکروی‌ها برجسته می‌شود که همین تکروی‌های خودخواهانه از سوی سه بازیکن بزرگ تراکتور تبدیل به عادت شده است و طرفداران تراکتور دیگر به این پاس ندادن‌ها و بازی‌های نمایشی اشکان، شجاعی و حاج صفی عادت کرده‌اند و در تاکتیک تیم سایر بازیکنان با محوریت این بازیکنان باید بازی نمایند و هر گلی هم که به ثمر می رسد و یا خواهد رسید باید با امضای این سه بازیکنان باشد.

بارها و بارها از این طریق نوشته و تاکید کرده‌ایم بازی همزمان این سه بازیکن علاوه بر بازی همدیگر بر بازی سایر بازیکنان تاثیرمنفی بسزایی دارد و سرمربی محترم تیم نباید اسیر تفکرات اسپانسری و اقتصادی مدیریت مبنی بر استفاده همزمان از این سه بازیکن نامدار شود و نحوه استفاده از این بازیکنان را با توجه به سابقه و عملکرد ۵ سرمربی قبلی اصلاح نماید.

در بازی تراکتور با سپاهان به غیر از تکروی و لو دادن توپ و بازی نمایشی چیزی از این سه بازیکن ندیدیم و اگر قرار است در بازی های بزرگ این سه بازیکن نقش خود را بازی کنند، بزرگتر از بازی با سپاهان آنهم در تبریز نداشتیم که هر سه بازیکن و کاپیتان ها ضعیف‌ترین بازیکنان تیم بودند و در مقایسه با سپاهانی که تمامی بازیکنان نامدار خود را در نیمکت قرار داده بود. باید عرض شود که دیگر اسم‌ها در فوتبال بازی نمی کنند و ستاره‌ها جای خود را به بازیکنان دونده، خوش فکر و از جان گذشته داده‌اند. در ترکیب سپاهان استنلی، کیانی، اسماعیلی‌فر و میرزایی که بهترین مهره‌های سپاهان قلعه نویی بودند در دقایق آخر برای وقت‌کشی به زمین آمدند و در تراکتور نیز سعید مهری به جای فیکس بازی کردن در دقیقه ۶۲ به بازی وارد شد.

به هرحال این بازی نیز تمام شد. منصوریان نباید اسیر احساسات و تعارفات تحمیلی مدیریتی و غیره شود و تیم تحت هدایت خود را که امکانات بی¬نظیری دارد با دلخواه خود روانه مسابقات نماید و در این مجال انتقادی از سیستم و نحوه بازی تیم نداریم و البته امیدداریم در این هفته با یک برد خوب آرامش به تیم بازگردد.

تراکتور روز سه‌شنبه همین هفته میهمان مس در رفسنجان است و ماشین سازی هم روز دوشنبه در تبریز از تیم گل گهر سیرجان پذیرایی خواهد کرد.

 

 

منبع:  تبریز   من

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.