حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

هر پروژه‌ه‌ای که با مبداء یا مقصد تبریز باشد، در حیطه فعالیت شوراست/بازار تبریز مشکل خدمات زیربنایی دارد

شناسه : 7432 14 اکتبر 2017 - 8:04 169 بازدید

تبریز ما: عضو کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به پروژه‌های در حال اجرای استان گفت: شورای شهر تبریز معتقد است تمام پروژه‌هایی که مبداء و یا مقصدشان تبریز بوده در حیطه فعالیتی شورای شهر تبریز خواهد بود زیرا شورا نماینده مردم در اداره شهر بوده و مطالبات مردم نیز […]

هر پروژه‌ه‌ای که با مبداء یا مقصد تبریز باشد، در حیطه فعالیت شوراست/بازار تبریز مشکل خدمات زیربنایی دارد
پ
پ


تبریز ما: عضو کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به پروژه‌های در حال اجرای استان گفت: شورای شهر تبریز معتقد است تمام پروژه‌هایی که مبداء و یا مقصدشان تبریز بوده در حیطه فعالیتی شورای شهر تبریز خواهد بود زیرا شورا نماینده مردم در اداره شهر بوده و مطالبات مردم نیز جزو اولویت شورای شهر است.

به گزارش تبریز ما به نقل از فارس، محمد اشرف‌نیا، در پاسخ به اینکه نیاز و مشکل اصلی شهر چیست، اظهار داشت: برای اینکه بتوان مشکل اصلی شهری را بیان کرد اول باید شهر را برای خود معنی کنیم و به درک درست از معنای یک شهر سالم برسیم.

وی با بیان اینکه شهر پاک و شهر سالم دارای یک معنا و مفهوم و شاخصه‌های ویژه برای خود است، افزود: با توجه به امکانات و توانایی‌ها هر فردی که در بخشی از مجموعه شهری فعالیت کرده،کارهای زیادی انجام داده و مطرح کردن اینکه هیچ‌کاری برای شهر انجام نگرفته است، کار درستی نیست.

لازمه یک شهر ایده‌آل تناسب کاربری آنها با یکدیگر و جمعیت شهری است 
 
عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: یک شهر زمانی ایده‌آل و سالم خواهد بود که تمام کاربری‌های مورد نیاز شهر متناسب هم باشد و اگر حرکت و جهت شورا در این سمت باشد، قطعاً در طی چند سال به شهر سالم و پاک دست خواهیم یافت.

وی اذعان داشت: اگر کاربری‌ها برای جمعیت 2 میلیونی همراه با افزایش جمعیت در نظر گرفته و تعریف شود،مردم در تمام بخش‌ها خدمات بدون اضطراب و با آسوده خاطری دریافت کنند، می‌توان گفت این شهر ایده‌آل برای زندگی است.

عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز کاربری‌های مدنظر و تناسب بین آنها را برای رسیدن به یک شهر سالم را مورد اشاره قرار داد و گفت: کاربری‌های مسکونی، آموزشی، بهداشتی و درمانی، فرهنگی، فضاهای سبز، معابر، میادین، پارکینگ، مجتمع‌های عمومی، هنری و ورزشی است که باید متناسب با یکدیگر و متناسب با جمعیت شهر باشد.

وی اضافه کرد: جمعیت شهر متشکل از افراد ساکن در آن شهر و افراد متغیر در حال سفر روزانه به یک شهر است که در کلان‌شهرها روزانه جمعیت متغیر فرق می‌کند.

فاصله زیاد تبریز با یک شهر ایده‌آل 

اشرف‌نیا در مقایسه فاصله شهر تبریز با یک شهر سالم و ایده‌آل بیان داشت: حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده از جمله مشکلات اصلی شهر تبریز است زیرا این بخش از نظر استحکام و حوادث غیرمترقبه دوامی نداشته و در صورت یک حادثه مشکلات ناگواری را از نظر جانی و مالی به دنبال خواهد آورد.

مردم ساکن در حاشیه شهر، زندگی ناامنی دارند 

وی تاکید داشت: رسیدگی به بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی وظیفه شورای شهر، دولت و دستگاه‌های خدمات‌دهی است تا برنامه عملیاتی برای این امر مطرح کنند زیرا در بخش حاشیه‌نشینی مردم زندگی ناامن از نظر سکونت و سایر خدمات دارند.

ترافیک معضل بزرگ شهر تبریز 

عضو شورای شهر تبریز مشکل دوم شهر تبریز را ترافیک و حمل و نقل مطرح کرد و گفت: ترافیک به قدری مشکل‌ساز شده که منجر به مشکلات روحی و روانی در بین مردم شده است.

وی افزود: در حال حاضر ترافیک شهری تبریز از نظر تردد و آرامش خاطر باعث مشکلاتی شده که لازمه رسیدگی به این موضوع برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری دقیق شورا با همکاری دولت است.

 عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری شورای تبریز خاطرنشان کرد: شاید در عرض یک سال نتوان مشکلات ترافیکی را حل کرد ولی باید روند بهبود ترافیک و حمل و نقل تبریز انجام گیرد.

رسیدگی به موضوعات آب‌های سطحی و مشکلات ایجاد شده

وی مسائل مربوط به آب‌های سطحی شهر را موضوع دیگر اولویت‌دار شهر تبریز بیان کرد و افزود: در اثر یک بارندگی چرخه شهر از نظر زندگی به هم می‌خورد به طوریکه باید برای جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی به صورت عملیاتی اجرا شود و شورا و شهرداری برنامه موثری در این خصوص ارائه دهند.

اشرف‌نیا متذکر شد: یکی از مسائل مهم شهر تبریز خدمات زیربنایی این شهر بوده که منظور از آن خدمات آب، برق و گاز است که باید ایمن و بهینه‌سازی شود.

بازار تبریز مشکل خدمات زیربنایی دارد

وی اضافه کرد: به طور مثال بازار تبریز از لحاظ خدمات زیربنایی دچار مشکلاتی است که باید با برنامه‌ریزی قابل اجرا به سمت بهینه‌سازی و ایمن‌سازی خدمات زیربنایی رفت.

عضو شورای پنجم شهر تبریز،مسائل مربوط به فضای سبز و جنگل‌کاری را یادآور شد و تصریح کرد: جنگل‌کاری «عون بن علی» در مساحت ۵ هزار و ۶۷ هکتار، پارک طبیعت با مساحت ۲ هزار هکتار،  آرپا دره‌سی، محوطه‌های کارخانجات و پارک منطقه‌ای و محلی داخل شهر برای حل مشکلات فضای‌ سازی و به تبع آن حل آلودگی‌های زیست محیطی در حال انجام  است.

رسیدگی به فضای سبز باعث خروج نام تبریز از لیست شهرهای آلوده خواهد شد 

وی ابراز کرد: موضوعات جنگل‌کاری باید به حدی برسد که بیشتر از استاندارد تعیین شده باشد تا بتوان نام تبریز را از لیست شهرهای آلوده درآورد.

توسعه شهری تبریز به صورت عمودی است 

اشرف‌نیا با تاکید به توسعه تبریز و کارهای اجرایی در این بخش گفت: متاسفانه توسعه حال و حاضر تبریز به صورت عمودی بوده است به طوریکه شاهد بالا رفتن ارتفاع ساختمان‌ها در کوچه‌های بسیار کوچک هستیم که این عمل نکات مثبت و منفی زیادی برای شهر به دنبال می‌آورد.

وی اذعان داشت: در افزایش ارتفاع ساختمان باید فضای مورد نیاز متناسب با کاربری رعایت شود زیرا باید فضای لازم به توسعه عمودی شهر تامین شود.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی شهر تبریز از شرق به غرب است و حالت دره مانند دارد، ابراز کرد: باید فضا در شهر گسترده شود تا مردم به راحتی در آن زندگی کنند و نباید برای گسترش شهر فضای کشاورزی را از بین برد بلکه می‌توان از فضاهای کشاورزی درجه سه و چهار استفاده کرد و اتوبان‌های چند کیلومتری برای گسترش فضای شهری احداث کرد.

لزوم استفاده از ظرفیت روستاهای الحاقی به تبریز برای سرریز جمعیت 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی روستاها به صورت اسمی وارد محدوده شهری شده‌اند که باید شورای شهر برای استفاده از ظرفیت آنها جهت سرریز جمعیت و تامین امکانات رفاهی و خدمات شهری برنامه‌ریزی مدون داشته باشد.

شورای شهر تبریز حق ورود به موضوع دریاچه ارومیه را دارند 

اشرف‌نیا با اشاره به اینکه شورای شهر تبریز می‌تواند به موضوع دریاچه ارومیه ورود پیدا کند در حالیکه شاید برخی‌ مخالف این موضوع باشند، ادامه داد: مسائل زیست محیطی جزو عوامل اولیه یک زندگی است و اگر برای اتفاقات پیش‌بینی شده دریاچه ارومیه در صورت خشک شدن، برنامه و راهکارهای جلوگیری نداشته باشیم دچار مخاطرات فراوانی خواهیم شد زیرا تبریز اولین شهری خواهد بود که  در معرض ریزگردها قرار می‌گیرد.

وی افزود: شورای شهر در کنار دولت باید به صورت آگاهانه و ارائه برنامه و راهکارهایی نه به صورت شعاری بلکه به صورت عملیاتی وارد موضوع دریاچه ارومیه شود تا جلوی مشکلات پیش‌بینی شده و احتمالی در آینده را بگیرد.

هر پروژه‌ای که مبداء یا مقصدشان تبریز است جزو حیطه فعالیتی شورا خواهد بود

عضو شواری پنجم تبریز پروژه‌های در حال اجرای سطح استان را مطرح کرد و گفت: شورای شهر تبریز معتقد است تمام پروژه‌های که مبداء و یا مقصدشان تبریز بوده در حیطه فعالیت شورای شهر تبریز خواهد بود زیرا شورا نماینده مردم در اداره شهر بوده و مطالبات مردم نیز جزو اولویت شورای شهر است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه راه‌هن میانه به تبریز جزو حیطه کاری شورای شهر تبریز است و نیاز به ایفای نقش شورا دارد.

لزوم احداث دو کمربندی شمالی و جنوبی در تبریز 

اشرف‌نیا به لزوم احداث دو کمربندی در شهر تاکید کرد و گفت: احداث کمربندی جنوبی شهر تبریز و کمربند شمالی جزو اولویت‌های شهری است زیرا در حال حاضر اتوبان شهید کسایی و پاسداران از حالت کمربندی خارج شده و با ایجاد تقاطع‌ها تبدیل به خیابان شده است.

وی اضافه کرد: طبق مطالعات اولیه و پیش‌بینی‌های لازم، امتداد اتوبان ارومیه به تبریز به دو شاخه تقسیم خواهد شد که یک شاخه به آزادراه بازرگان به تبریز و شاخه دیگر به آزادراه تبریز به تهران متصل خواهد شد که در سریع‌ترین زمان از طرف راه و شهرسازی به اجرا درخواهد آمد.

شهرداری باید مراجعات حضوری را حذف کند 

 عضو شورای شهر تبریز با تاکید به اینکه الان زمان خدمات‌دهی شهری به صورت حضوری نیست و باید شهرداری تبریز به خدمات الکترونیکی روی آورد، تصریح کرد: در ارزیابی گزینه‌های شهرداری نیز سوالی مبنی بر داشتن برنامهای برای حذف خدمات درخواستی به خدمات برنامه‌ای مطرح شد.

وی ادامه داد: یک شهردار باید برنامه‌ای در خصوص حذف خدمات حضوری داشته باشد و این شامل تمام شهرهای پیشرفته در سراسر جهان است زیرا نباید مردم به خاطر اخذ مجوز، پروانه به شهرداری مراجعه کند بلکه باید از طریق خدمات الکترونیکی اقدام به خدمات‌دهی کند.

اشرف‌نیا اذعان داشت: اگر اعضای شورای شهر بتوانند برنامه‌ای برای حذف خدمات درخواستی به خدمات برنامه‌ای در دو بخش خدماتدهی بیرون از حوزه شهرداری و بخش خدمات‌دهی درون شهرداری ارائه دهند کار بزرگ و ارزشمندی را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه منظور از خدمات بیرون از حوزه شهری خدمات صورت گرفته در بیرون از شهرداری از قبیل مطالبه آسفالت محله، ایجاد کانال، راه‌انداری ایستگاه اتوبوس در خیابانی و غیره است، افزود: برای انجام کارهای خدمات بیرون شهرداری مردم با جمع‌آوری امضاهایی به شهرداری مراجعه کرده و خواسته خود را مطرح می‌کنند که زمان زیادی برای رسیدن به یک مطالبه تلف می‌شود.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: باید برنامه خدمات بیرون از شهرداری به گونه‌ای شود که شهرداری با توجه به نیاز، منطقه‌ای را پوشش دهد که در این صورت نیازی به مراجعه حضوری مردمی وجود نخواهد داشت و از نظر ارزش به شهروند، ارزش به وقت و عمر شهروند، کاهش هزینه‌های رفت و آمد، کاهش ترافیک در شهر و جلوگیری از فساد اداری موثر خواهد بود.

شهرداری مجموعه گسترده در زمینه استفاده از دولت الکترونیک 

وی ابراز کرد: مدام حرف از دولت الکترونیک می‌زنیم ولی در عمل و اجرا چیزی مشاهده نمی‌شود در حالیکه مجموعه شهرداری به دلیل ارتباط مستقیم با خدمات شهری باید جزو دستگاه‌هایی در استفاده و بهره‌مندی از دولت الکترونیک باشد.

اشرف‌نیا با اشاره به حمل و نقل از طریق جاده‌ای، هوایی و ریلی در استان بیان داشت: باید هر سه خط حمل و نقل موجود در استان را ایمن کرد که یک گردشگر، سرمایه‌گذار و شهروند احساس امنیت کرده و سفر بدون اتلاف وقت داشته باشد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.