حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

نماینده پلدختر: سیل زدگان پلدختر جزو لباس تنشان چیزی در بساط ندارند / ۳۰ هزار نفر بی‌خانمان شده‌اند

شناسه : 30101 07 آوریل 2019 - 15:43 763 بازدید

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ۳۰ هزار نفر در سیل اخیر لرستان بی خانمان شده‌اند گفت که سیل زدگان جز لباس تن خود چیزی در بساط ندارند. حمیدرضا کاظمی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان بررسی سیلاب‌های اخیر کشور گفت: اگر می‌دانستم این جلسه با […]

نماینده پلدختر: سیل زدگان پلدختر جزو لباس تنشان چیزی در بساط ندارند / ۳۰ هزار نفر بی‌خانمان شده‌اند
پ
پ

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ۳۰ هزار نفر در سیل اخیر لرستان بی خانمان شده‌اند گفت که سیل زدگان جز لباس تن خود چیزی در بساط ندارند.

حمیدرضا کاظمی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان بررسی سیلاب‌های اخیر کشور گفت: اگر می‌دانستم این جلسه با حضور نمایندگان دولت برگزار نمی‌شود حتماً مردم سیل زده پلدختر و معمولان را رها نمی‌کردم و به تهران نمی‌آمدم.

وی ضمن قدردانی از فرمانده کل قوا برای صدور دستورات لازم به سپاه و ارتش جهت کمک به سیل زدگان گفت: از رئیس مجلس، اعضای هیئت رییسه و نمایندگانی که در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند و یا تلفنی پیگیر وضعیت بودند و همچنین وزرا و کلیه مسئولین قدرانی می‌کنم.

کاظمی ادامه داد: بیشترین بارندگی در روز ۳ فروردین در پلدختر صورت گرفت که به ۱۶۷ میلیمتر رسید. همچنین حجم ۵۰۰۰ متر مکعب در ثانیه در آب در رودخانه پلدختر این سیل خروشان را تشکیل داد و باعث ویرانی و تخریب نیمی از پلدختر و معمولان شد. به نحوی که ۱۰ روستا کاملاً محو شد.

نماینده مردم پلدختر با بیان این که سیل زدگان این منطقه خانه و وسایل زندگی خودرو و مغازه‌هایشان را از دست داده اند گفت: آنها غیر از لباس تن خود چیزی در بساط ندارند و بیش از ۳۰ هزار در نفر در حوزه انتخابیه من حتی کفش ندارند. آنها تمام اموالشان را از دست دادند و من به سوی همه دستگاه‌ها، نهادها و مردم نجیب ایران برای رسیدگی به سیل زدگان دست طلب یاری دراز می‌کنم.

کاظمی با بیان این که ارتباط پلدختر با مرکز استان و دیگر شهرها به سختی انجام می‌شود افزود: همچنین ارتباط ۶۰ روستا قطع است و کمک‌های غذایی با بالگرد انجام می‌شود. زیرساخت آب، برق، گاز و تلفن هم قطع شده بود که برخی وصل شده و یا در حال وصل است. این سیل همچینن دامداری خطوط انتقال آب و کل زیرساخت‌ها را برده و از آن چیزی باقی نمانده است.

وی با بیان این که هزاران میلیارد خسارت به پلدختر وارد شده و کمک رسانی به سیل زدگان به سختی انجام می‌شود اضافه کرد ۳۰ هزار نفر بی خانمان شدند. رئیس مجلس نمایندگان و وزرا شاهد بودند که چه بلایی سر مردم آمده است. ما درخواست شناور داشتیم و می‌خواهیم ارتباط ۷۰ روستا وصل شود تا از مرگ مردم جلوگیری کنیم اگر مردم از بی عرضگی ما تلف شوند خدا ما را نمی‌بخشد.

کاظمی ضمن قدردانی از سپاه و ارتش که با تمام توان به صحنه آمده اند اظهار کرد: علیرغم این اگر وضعیت به این منوال ادامه یابد لجن و گل ولای کوچه و خیابان تا چند ماه دیگر هم جمع نمی‌شود. لازم است به دستگاه‌ها فشار بیاوریم که به داد مردم برسند.

نماینده مردم پلدختر همچنین پیشنهادات خود را به این شرح اعلام کرد: احداث دیوار ساحلی علمی جهت نجات مردم، جانمایی مناسب برای مناطق آب گرفته و بازسازی جاده پلدختر به معمولان…

علی مطهری نایب رئیس مجلس که اداره بخشی از جلسه علنی را برعهده داشت در واکنش به اعتراض نماینده مردم پلدختر نسبت به محدودیت وقت او و همچنین عدم حضور مسئوولان مربوطه گفت: قرار بود چهار وزیر کشور، راه، نیرو و جهاد کشاورزی در جلسه حضور داشته باشند اما به خاطر وضعیت خاص خوزستان رئیس جمهور دستور داد که هر چهار وزیر به خوزستان بروند و این برنامه منتفی شد. وقت در نظر گرفته شده برای هر استان بین نمایندگان تقسیم شده است.

در جریان طرح اظهارات نماینده پلدختر تصاویری از وضعیت مردم پس از سیل اخیر از مانیتورهای مجلس پخش شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.