حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

محدودیت‌ها توانسته سیکل بیماری کرونا را بشکند

شناسه : 51321 30 نوامبر 2020 - 12:26 259 بازدید

معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: محدودیت‌های اعمال شده توانسته سیکل بیماری کرونا را بشکند.

محدودیت‌ها توانسته سیکل بیماری کرونا را بشکند
پ
پ

محدودیت‌ها توانسته سیکل بیماری کرونا را بشکند

معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: محدودیت‌های اعمال شده توانسته سیکل بیماری کرونا را بشکند.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم جان بابایی، اظهار داشت: در حال حاضر، در اکثر استان‌ها شاهد روند نزولی ابتلاء به بیماری هستیم و طبق انتظارات، تأثیر مداخلات از اواخر هفته دوم آغاز محدودیت‌ها نمود بیشتری خواهد یافت.

وی ادامه داد: محدودیت‌های اعمال شده، سیکل بیماری را خواهد شکست اما اگر بخواهیم میزان ابتلاء به حداقل ممکن برسد این محدودیت‌ها و احتیاطات باید در داخل خانواده‌ها انجام شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: افراد سالمند بیشترین گروهی هستند که دچار مرگ ناشی از بیماری کرونا می‌شوند. ریسک مرگ و میر در صورت ابتلاء به بیماری در افراد بالای ۷۰ سال ۱۲ برابر بیش از افراد زیر ۴۰ سال است.

جان بابایی تاکید کرد: در زمان پیک اعمال محدودیت‌ها سیکل را خواهد شکست، اما کاهش مرگ و میر، دیرتر نمود خواهد یافت.

معاون درمان وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که بار بیماری ارتباط زیادی با رفتار اجتماعی مردم دارد، افزود: برگزاری مراسم‌ها، تجمعات، رفت و آمدها و ماندن طولانی مدت در فضای بستری در روند افزایشی و پیک بیماری تأثیرگذار است، اما محدودیت‌های اعمال شده توانسته سیکل بیماری را بشکند.

وی گفت: باید به دو گروه افراد زیر ۲۰ سال که دارای علائم کمی هستند اما بسیار ناقل هستند و سالمندان بالای ۶۰ سال که گروه پرخطر هستند و بیشترین احتمال مرگ و میر را دارند، توجه جدی نمود.

جان بابایی ادامه داد: در افراد با سن بالا علائم بیشتر به صورت تب خفیف، بی حالی، بی اشتهایی و گاهی همراه با کاهش سطح هوشیاری نمود پیدا می‌کند. اما در افراد میانسال تابلو علائم بیشتر به صورت تب، درد استخوانی، سرفه، تنگی نفس و اختلالات چشایی و بویایی است.

وی افزود: یکی از مشکلات، انکار بیماری است. در صورت بروز علائم اولین احتمال شک به کرونا است.

معاون درمان وزارت بهداشت، تاکید کرد: استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی احتمال ابتلاء را به شدت کاهش خواهد داد.

۵۰۸۴۱۲۶

 

 

منبع:  تبریز   من

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.