حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

قرار مهربانی سفیران اهدای عضو ایرانیان تبریز در جمیعت هلال احمر شهرستان تبریز

شناسه : 57931 17 می 2021 - 19:45 140 بازدید

به گزارش آژانس خبری تبریز ما، مسئول پیوند اهدای عضو ایرانیان تبریز با اشاره به اجرای طرح «قرار مهربانی» همزمان با نزدیک شدن به روز اهدای عضو گفت: سفیران اهدای عضو ایرانیان تبریز در اقدامی خیرخواهانه نسبت به برپا کردن غرفه در جمیعت هلال احمر شهرستان تبریز نموده و از نجاتگران و امدادگران و داوطلبان […]

قرار مهربانی سفیران اهدای عضو ایرانیان تبریز در جمیعت هلال
احمر شهرستان تبریز
پ
پ

به گزارش آژانس خبری تبریز ما، مسئول پیوند اهدای عضو ایرانیان تبریز با اشاره به اجرای طرح «قرار مهربانی» همزمان با نزدیک شدن به روز اهدای عضو گفت: سفیران اهدای عضو ایرانیان تبریز در اقدامی خیرخواهانه نسبت به برپا کردن غرفه در جمیعت هلال احمر شهرستان تبریز نموده و از نجاتگران و امدادگران و داوطلبان این سازمان ثبت‌نام به عمل آمد.
وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح، افزود: این طرح با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ مقدس اهدای عضو در جمیعت هلال احمر شهرستان تبریز و در راستای ترویج فرهنگ زیبای اهدای عضو، همزمان با نزدیک شدن روز اهدای عضو اجرا شد تا با برپایی غرفه‌هایی در جمیعت هلال احمر شهرستان تبریز با امکان ثبت نام کارت اهدای عضو بیش از پیش فراهم و تسهیل شود.
قادری ادامه داد: تاکنون برنامه‌هایی زیادی با همکاری جمعیت هلال احمر در زمینه اهدای عضو در مناسبت‌های مختلف به ویژه در مناسبت‌های مذهبی و ملی به مورد اجرا درآمده که با استقبال چشمگیر عموم افراد بویژه جوانان روبرو شده است.
مدیر مرکز پیوند اهدای عضو ایرانیان تبریز ادامه داد: هر یک از امدادگران، داوطلبان و نجاتگران در این قرار مهربانی و ثبت نام خود در فهرست علاقمندان اهدای عضو می‌توانند از ثواب بیشتری برخوردار شوند.
وی با اشاره به اینکه این طرح بهترین فرصت برای کمک به بیماران نیازمند است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد زیادی از مردم انسان‌دوست به ویژه جوانان با شرکت در این طرح علاوه بر کمک به نیازمندان بیمار که چشم‌انتظار مهربانی خیران هستند موجب گسترش و ترویج این فرهنگ شوند.
قادری تصریح کرد: فعالیت سفیران اهدای عضو به تنهایی نخواهند توانست بدون کمک مردم، خیران، نیکوکاران و دیگر سازمان‌ها به اهداف واقعی طرح دست یابند و فرهنگ اهدای عضو را نهادینه کنند.
وی با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو، نیازمند عزم ملی و بسیج همگانی است ، گفت: تیم درمانی مرکز پیوند اهدای عضو، تلاش می‌کند تا روزی فرا رسد که کشتی بیماران نیازمند عضو خالی از سکنه باشد و به لطف خداوند و ایثار مردم هیچ بیماری به دلیل نبود عضو پیوندی جان خود را از دست ندهد.
محمد یوسفی‌پور ماجد؛ رئیس جمیعت هلال احمر شهرستان تبریز نیز گفت: مهم‌ترین رسالت هلال‌احمر که در اساسنامه این جمعیت نیز کاملا مشخص شده و در بخش اول اهداف چهارگانه نیز آمده، «تسکین آلام بشری» است. تامین احترام انسان‌ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت‌ها هم از دیگر رسالت های جمعیت هلال احمر است.
وی در پاسخ به این سوال که به‌طور مشخص کدام مأموریت‌های هلال‌احمر در راستای تسکین آلام بشری است، اظهار داشت: در ماده سه اساسنامه جمعیت هلال‌احمر ٩ وظیفه تعریف شده که از این ٩ وظیفه، چهار وظیفه در بخش امداد و نجات، حوادث و سوانح است. به نوعی ما درطول سن جمعیت هلال‌احمر نیز بیشترین وقت را صرف این موضوع کرده‌ایم. در کنار این مورد، خدمات امداد نجات و امور جوانان و نظایر آن هم نزدیک به فعالیت دارد. بحث استفاده از خدمات داوطلبان و بسیج توان توانمندان برای کمک به نیازمندان رویکردی محوری درخصوص رسیدن به رسالت اصلی جمعیت است.
یوسفی در ادامه افزود: اینک ما همه نتیجه زحمات و پشتکار شما مهربانان را در رویش زندگی در کالبد نحیف بیماران رنجورمان به نظاره نشسته ایم که چگونه پس از دوران مشقت بار زندگی شان بخواهند آرامش نفس های آسوده و با طراوت را تجربه کرد.
شایان ذکر است در پایان مراسم، رئیس جمیعت هلال احمر شهرستان تبریز از پنج اعضای جمیعت هلال احمر شهرستان تبریز که بعنوان سفیر افتخاری اهدای عضو ایرانیان تبریز پیوستند و همچنین سفیران اهدای عضو ایرانیان تبریز از همکاری بی دریغ و فرهنگ سازی اهدای عضو و نجات جان بیماران نیازمند به پیوند کوشیده است با تقدیم لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

گزارش: ناصر غلامی هوجقان

 

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=19712

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.