یکشنبه, ۲ آذر ۱۴۰۴ /
52765
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
301 بازدید
۰

حلقه مفقوده پروژهای نیمه تمام حمل و نقل در آذربایجان شرقی

در سال های اخیر کمبود اعتبار به بلای جان پروژه های عمرانی در استان آذربایجان شرقی تبدیل شده است. چه بسیار پروژه هایی که به دلیل عدم تخصیص به موقع اعتبار، نیمه کاره مانده و یا رها شده اند. البته همین کمبود اعتبار توجیه مناسبی برای مسئولان دولتی شده است تا ضعف مدیریتی و اجرایی شان را به حساب کمبود اعتبار بگذارند.


حلقه مفقوده پروژهای نیمه تمام حمل و نقل در آذربایجان شرقی

در سال های اخیر کمبود اعتبار به بلای جان پروژه های عمرانی در استان آذربایجان شرقی تبدیل شده است. چه بسیار پروژه هایی که به دلیل عدم تخصیص به موقع اعتبار، نیمه کاره مانده و یا رها شده اند. البته همین کمبود اعتبار توجیه مناسبی برای مسئولان دولتی شده است تا ضعف مدیریتی و اجرایی شان را به حساب کمبود اعتبار بگذارند.

تبریزما- طاهر خیری: اگر کمبود اعتبار علت اصلی نیمه کاره ماندن پروژه های عمرانی در استان است؛ پس چرا پروژه ای به اتمام نرسیده، پروژه ای دیگر آغاز می شود. این همه شور و اشتیاق مسئولان برای کلنگ زنی و آغاز اجرای پروژه ها برای چیست. آیا قصد مدیران از این حرکت تبلیغاتی پر کردن رزومه برای دوره مسئولیتی شان است و فرجام این پروژها برایشان مهم نیست.

به واقع مردم هم نیک می دانند که کلنگ زنی پروژه ها نمایشی است و اتمام شان سالها و بلکه دهه ها طول خواهد کشید. مردمی که به نظر می رسد از وعده ها و امروز و فردا کردن های مسئولان در بهره برداری از پروژها خسته شده اند و دیگر اعتمادی به سخنان مسئولان ندارند.

در این میان دولت مقصر اصلی تاخیر و عدم تکمیل به موقع پروژه های عمرانی در استان است. پروژهایی مثل آزاد راه تبریز – سهند، تبریز – اهر و یا راه آهن دو خطه میانه به تبریز که در ظاهر معطل تخصیص اعتبار هستند. واقعیت این است که مسئولان ارشد استان در جذب اعتبارات و یا سرمایه گذار برای پروژهای حمل و نقل موفق عمل نکرده اند.

به گفته مسئولان آذربایجان شرقی ۵ درصد پروژهای نیمه تمام کشور یعنی حدود ۱۸۶۰ پروژه در این استان قرار دارند. در حالیکه ۱۴ پروژه ملی در حوزه راهسازی به طول هزار کیلومتر در حال اجرا است چرا باید در جذب اعتبارات در رتبه های آخر باشیم تا نتوانیم به روند اجرای این پروژه ها سرعت ببخشیم.

در حال حاضر ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه و آزاد راه در استان در حال احداث است. با اینکه بیش از یک دهه از زمان آغاز برخی از این پروژه ها گذشته است، اگر به موقع تامین اعتبار شوند و به موقع هم به بهره برداری برسند کمک شایانی به توسعه استان خواهند کرد.

بر اساس سند چشم انداز توسعه آذربایجان شرقی، استان به مرکز تجارت و نگین صنعت ایران در مقیاس های ملی و منطقه ای تعریف شده است. طبق این سند، استان به دروازه اصلی تجارت و ترانزیت از جنوب و شرق آسیا به قفقاز، اروپا و مدیترانه تبدیل خواهد شد. به شرطی که مسئولان همت کنند و در جذب اعتبارات ملی و استانی نقش فعال تری ایفا نمایند تا با تکمیل و بهره برداری از پروژ هایی مثل راه آهن تبریز – میانه، آزاد راه تبریز – بازرگان و … شاهد احیای دوباره نقش استان در تجارت و ترانزیت کالا به دیگر کشورها باشیم.

میزان توسعه هر شهر یا منطقه ای به وجود راه های ارتباطی متکی است. در واقع راه آهن و بزرگراه های مدرن و مطابق با استانداردهای جهانی از ضروریات توسعه هر کشوری محسوب می شوند. با عنایت به این موضوع می توان به شتاب گرفتن توسعه استان آذربایجان شرقی در صورت تسریع در تکمیل پروژه های حمل و نقل جاده ای و ریلی امیدوار بود.

اگر پروژه های نیمه تمام جاده ای و ریلی تامین اعتبار شوند، با بهره برداری از آنها تحول بزرگی در توسعه ارتباطات و حمل و نقل و به تبع آن توسعه اقتصادی استان آذربایجان شرقی شاهد خواهیم بود.

 

 

منبع:  تبریز   من

 

منبع خبر «» است و آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 52765 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989142578922  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
8 سال پيش [ 59681 بازدید ]
8 سال پيش [ 34855 بازدید ]
8 سال پيش [ 20163 بازدید ]
6 سال پيش [ 19748 بازدید ]
5 سال پيش [ 13469 بازدید ]
8 سال پيش [ 13202 بازدید ]
8 سال پيش [ 12082 بازدید ]
6 سال پيش [ 10364 بازدید ]
8 سال پيش [ 9788 بازدید ]
7 سال پيش [ 9216 بازدید ]
6 سال پيش [ 8815 بازدید ]
4 سال پيش [ 8555 بازدید ]
4 سال پيش [ 8095 بازدید ]
5 سال پيش [ 7449 بازدید ]
7 سال پيش [ 7421 بازدید ]
3 سال پيش [ 7289 بازدید ]
4 سال پيش [ 7110 بازدید ]
4 سال پيش [ 7086 بازدید ]
5 سال پيش [ 7060 بازدید ]
3 سال پيش [ 6095 بازدید ]
عصر تبریز 26 روز پيش [ 409 بازدید ]
عصر تبریز 26 روز پيش [ 522 بازدید ]
عصر تبریز 26 روز پيش [ 498 بازدید ]
عصر تبریز 26 روز پيش [ 400 بازدید ]
عصر تبریز 26 روز پيش [ 401 بازدید ]
عصر تبریز 26 روز پيش [ 516 بازدید ]
عصر تبریز 26 روز پيش [ 400 بازدید ]
عصر تبریز 26 روز پيش [ 392 بازدید ]
عصر تبریز 26 روز پيش [ 506 بازدید ]
عصر تبریز 26 روز پيش [ 334 بازدید ]
عصر تبریز 26 روز پيش [ 373 بازدید ]
عصر تبریز 26 روز پيش [ 355 بازدید ]
عصر تبریز 26 روز پيش [ 317 بازدید ]
عصر تبریز 26 روز پيش [ 357 بازدید ]
عصر تبریز 26 روز پيش [ 365 بازدید ]
عصر تبریز 26 روز پيش [ 330 بازدید ]
عصر تبریز 26 روز پيش [ 329 بازدید ]
عصر تبریز 26 روز پيش [ 329 بازدید ]
عصر تبریز 26 روز پيش [ 316 بازدید ]
عصر تبریز 26 روز پيش [ 166 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 344 بازدید ]
عصر تبریز 1 ماه پيش [ 82 بازدید ]
عصر تبریز 5 سال پيش [ 407 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 445 بازدید ]
عصر تبریز 10 ماه پيش [ 175 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 1123 بازدید ]
عصر تبریز 5 سال پيش [ 633 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 383 بازدید ]
تبریز من 4 سال پيش [ 431 بازدید ]
تبریز من 4 سال پيش [ 784 بازدید ]
تبریز من 4 سال پيش [ 543 بازدید ]
تبریز من 4 سال پيش [ 343 بازدید ]
عصر تبریز 4 ماه پيش [ 84 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 408 بازدید ]
عصر تبریز 5 ماه پيش [ 165 بازدید ]
عصر تبریز 5 ماه پيش [ 143 بازدید ]
عصر تبریز 4 سال پيش [ 1408 بازدید ]
عصر تبریز 3 ماه پيش [ 115 بازدید ]
تبریز من 4 سال پيش [ 331 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 917 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید