حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

تبریز، میزبان دهمین اجلاس رشد و توسعه شهری و حفاظت از بافت های تاریخی

شناسه : 9450 10 دسامبر 2017 - 4:48 212 بازدید

تبریز ما: چهاردهمین جلسه شورای راهبردی تبریز ۲۰۱۸ با حضور میرعلی اصغر الموسوی، نماینده تام الاختیار استانداری در تبریز ۲۰۱۸، محمد حسین اسحقی معاون فنی و عمرانی، حجت الاسلام حمیدی معاون اجتماعی و فرهنگی، میراعتماد عمادی مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری و دیگر اعضای کمیته برگزار شد. به گزارش تبریز ما، اسحقی، معاون […]

تبریز، میزبان دهمین اجلاس رشد و توسعه شهری و حفاظت از بافت های تاریخی
پ
پ

تبریز ما: چهاردهمین جلسه شورای راهبردی تبریز ۲۰۱۸ با حضور میرعلی اصغر الموسوی، نماینده تام الاختیار استانداری در تبریز ۲۰۱۸، محمد حسین اسحقی معاون فنی و عمرانی، حجت الاسلام حمیدی معاون اجتماعی و فرهنگی، میراعتماد عمادی مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری و دیگر اعضای کمیته برگزار شد.

به گزارش تبریز ما، اسحقی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز با اعلام خبر میزبانی تبریز گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی شده است که دهمین اجلاس رشد و توسعه شهری و حفاظت از بافت تاریخی در شهریورماه سال آینده در تبریز برگزار شود.

وی تصریح کرد: هدف از این اجلاس انتقال تجربیات موفق شهرها در بهسازی و نوسازی، رونق فضاهای تاریخی و …  ۱۰ شهرداران شهرهای شبه تبریز است که به این اجلاس دعوت می شوند .

اسحقی تصریح کرد: هدف اکثر گردشگران در سال ۲۰۱۸ از سایر کشورها به تبریز، بازدید از مراکز تاریخی و ابنیه قدیمی است که بیشترین تمرکز باید در این مراکز باشد.

وی با اشاره به مطرح نبودن بحث های مسیرگشایی و پروژه های عمرانی ساخت و ساز و افزایش تعداد ناوگان شهری و امثال چنین مواردی در توسعه ی شهرهای پیشرفته دنیا تاکید کرد: امروزه بیشتر تعریض پیاده راه ها، احیای بافت تاریخی شهرها، ساخت فضاهای ارکانیگ و موارد این چنینی مطرح است و باید ما نیز به این نوع توسعه توجه کنیم تا به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.

اسحقی با تاکید بر این که تبریز چنان چه باید و در شان خود در زمینه های گردشگری جایگاه خود را دست نیافته است، افزود: تبریز را امروزه خیلی از گردشگران خارجی حین سفر به ایران در مقصد شهرهای گردشگری خود ندارند و این به دلیل  مطرح نبودن و ناشناخته ماندن تبریز در تبلیغات و نقاط قابل شناساندن است که ما نتوانستیم مطرح کنیم و این از عدم توجه مسئولین دولتی در معرفی تبریز در محل های مثل پاسپورت و پول کشو رو دیگر اوراق رسمی است که هیچ نشانی از تبریز و ابنیه آن نیست، نشات می گیرد و احیا جایگاه واقعی تبریز عزم مسئولین را می طلبد.

اسحقی با اشاره به علاقمندی شخص استاندار آذربایجان شرقی در کمترین زمان باقیمانده به مرتفع کردن مسائل و مشکلات، هماهنگی هرچند نزدیکتر ادارات و سازمان ها در زمان باقیمانده را مهم عنوان کرد و افزود: در بحث های عمرانی از همان اول، ۳ موضوع ساماندهی مقبره الشعرا، مرکز همایش بین المللی تبریز( تبریز ما) و میدان آذربایجان در بتن برنامه های معاونت عمرانی قرار گرفت که خوشبختانه در زمان باقیمانده به اتمام می رسد.

معاون عمران شهردار تبریز تصریح کرد: مسائل مهم در این برهه، برنامه ریزی های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی است که باید با دقت نظر بیشتررسیدگی و کنترل شوند تا به نحو احسن انجام گیرند. یکی از این موارد مهم در بخش موسیقی است که از تشکیل فوری ارکستر سمفونیک در خصوص تبریز ضروری به نظر می رسد.

اسحقی با اشاره به مطرح بودن بحث همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی اظهار داشت: باید لغو این عنوان به عنوان مطالبه عمومی مطرح و در اسرع وقت این عنوان کنسل شود که با وجود این عنوان از اهمیت موضوع تبریز ۲۰۱۸ کاسته می شود چرا که اکثر کشورهای اسلامی ، از قاره آسیا هستند و همزمانی این دو رویداد در یک شکور بی معنا و مفهوم است.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی ورودی فرودگاه تبریز و آمادگی شهرداری تبریز را در این راستا و راه اندازی پروازهای خارجی را یکی دیگر از اقدامات با اهمیت دانست که باید رسیدگی شود چرا که برای جذب گردشگر و راحتی آن باید مسافران بتوانند مستیقما وارد تبریز شوند.

در ادامه جلسه الموسوی نماینده تام الاختیار استانداری در رویداد تبریز ۲۰۱۸ ضمن تقدیر از شهرداری تبریز، آن را  به عنوان تنها ارگانی که  دغدغه تبریز ۲۰۱۸  را در حد جدی دارد عنوان کرد و ادامه داد: اقدامات اولیه دذر خصوص تولیدات موسیقیایی تبریز ۲۰۱۸ انجام شده و بحث های کارشناسی در این زمینه صورت گرفته است.

وی از اجرای طرح ۱۰ روزه به صورت پایلوت از شب یلدا تا ژانویه را در جهت تمرین و آماده سازی برنامه های ۲۰۱۸  نام برد و افزود: طرح «کوچه لری سو سپین، شهریمیزه قوناخ گلیر » محک خوبی در رفع نواقص برنامه های فرهنگی است که همچنین ضمن رفع نواقص، منجر به درگیری تمامی شهروندان با تبریز ۲۰۱۸ خواهد شد و آمادگی شهر و شهروندان را برای میزبانی هر چه بهتر باعث می شود.

و با اشاره به بکارگیری ۱۷ خانه تاریخی شهر تبریز در سال آتی عنوان کرد: وضعیت اماکن تاریخی ، هتل ها، فضاسازی محیطی، افزایش تولید محتوای در خصوص تبریز ۲۰۱۸ در فضاهای مجازی و استفاده از لگو و لینک تبریز ۲۰۱۸ در تمامی سایت های تبریز از دیگر اقدمات در اولویت است.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.