حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11407 تعداد نوشته های امروز : 0×

برگزاری دورهمی ها، موجب خوشحالی کرونا می شود

شناسه : 53916 21 دسامبر 2020 - 11:34 153 بازدید
بهترین روش برای دورهمی های طولانی ترین شب سال را به صورت مجازی برگزار می کنیم تا یلدا و زیباییش با آیین سنتی و باستانی برای همه خاطره انگیز باشد زیرا امسال با خاطره ای متفاوت و از راه دور در کنار هم خواهیم بود.
برگزاری دورهمی ها، موجب خوشحالی کرونا می شود
پ
پ

برگزاری دورهمی ها، موجب خوشحالی کرونا می شود

بهترین روش برای دورهمی های طولانی ترین شب سال را به صورت مجازی برگزار می کنیم تا یلدا و زیباییش با آیین سنتی و باستانی برای همه خاطره انگیز باشد زیرا امسال با خاطره ای متفاوت و از راه دور در کنار هم خواهیم بود.

به گزارش آژانس خبری تبریزما، اگر تا سال گذشته توصیه‌ها این بود که آخرین شب پاییز، تلویزیون و موبایل را خاموش کرده و کنار خانواده و اقوام بگذرانیم اما، امسال با شیوع کروناویروس سفارش‌های شب یلدایی بالعکس شده و پیشنهادها برای بلندترین شب سال، ماندن در خانه، پرهیز از دورهمی و شاید تجربه با هم بودن در فضای مجازی است لذا بر همین اساس، نقش تلویزیون و اپلیکیشن های موبایل هم پررنگ‌تر از یلداهای سابق است.
در روزگار کرونا به تجربه ثابت شده، “یک شب” سهل انگاری و رعایت نکردن فاصله اجتماعی و دید و بازدید می‌تواند “چند ماه ” هزینه‌های مادی و معنوی صرف شده برای کنترل کرونا را برباد دهد!

▪️کرونا تاکنون تمام رویدادهای مناسبتی جهانیان را تحت الشعاع خود قرار داده است

هر سال با فرارسیدن روزهای پایانی آبان ماه شاهد هیاهوی مردم در بازار و معابر و خیابانها بودیم و تمام رسانه ها نیز، شهروندان را برای برپایی هرچه بهتر این شب طولانی و خاطره انگیز فرا می خواندند اما، امسال قضیه متفاوت بوده و میزبان مهمان ناخوانده ای هستیم که تاکنون تمام رویدادهای جهانیان را تحت الشعاع خود قرار داده است.
اهمیت این مراقبت و حساسیت زمانی دوچندان می‌شود که هنوز از موج سوم کرونا به طور کامل رها نشده ایم، هرچند با افزایش رعایت پروتکل‌ های بهداشتی و اجرای محدودیت‌های جدید در آذر ماه، آمار بروز موارد جدید بیماری کووید – ۱۹، بستری بیماران و فوتی‌ها کاهش چشمگیری داشته است اما، لزوم توجه به کنترل ویروس در سطح خانواده ها بسیار ضروری است.
یکی از پرستاران بخش کرونا در تبریز با ابراز نگرانی از حواشی شب یلدا گفت: برگزاری دورهمی های خانوادگی در طولانی ترین شب سال به شدت می تواند دوباره بیمارستانها را شلوغ کرده و عده زیادی را به بخش های ICU بکشاند.
م.عابدی ادامه داد: متاسفانه عده زیادی از بیمارانی که پای آنها به آی.سی.یو باز شده زن و شوهر و اعضای یک خانواده بوده و هستند که به علت دورهمی های خانوادگی به این بیماری مبتلا شده و تعدادی از آنها نیز جان باخته اند و عزادار بودن آنها را به چشم خود مشاهده کرده ایم.

▪️بهترین روش برای دورهمی های طولانی ترین شب سال، مهمانی مجازی است

آخرین شب پاییز ۹۹ در شرایطی با کاهش موارد ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا در حال سپری شدن است که نگرانی از برگزاری دورهمی‌ها در طولانی‌ترین شب سال بار دیگر نگاه‌ها را متوجه خانواده‌ها و پیامدهای پس از آن کرده است.
این در حالی است که علیرغم توصیه های جدی نهادهای بهداشتی در خصوص اجتناب از تشکیل دورهمی های فامیلی – که طبق سنت های دیرین اغلب در خانه بزرگان خاندان برگزار می شود – خرید هندوانه، شیرینی، باقلا و غیره از سوی برخی شهروندان برای تدارک شب یلدا ادامه دارد!
به اتفاق هم، دورهمی شب یلدا را تعطیل کرده و قصه قدیمی شب یلدا را به سالهای بعد موکول می کنیم تا بزرگترین سهم انتقال بیماری که در دورهمی های خانوادگی و فامیلی محتمل است از بین رفته و طولانی ترین شب سال را به بزرگترین اندوه سال تبدیل نکنیم!
در حقیقت، بهترین روش برای دورهمی های طولانی ترین شب سال را به صورت مجازی برگزار می کنیم تا یلدا و زیباییش با آیین سنتی و باستانی برای همه خاطره انگیز باشد زیرا امسال با خاطره ای متفاوت و از راه دور در کنار هم خواهیم بود.

▪️متاسفانه برخی از مردم شب یلدا را در دورهمی‌های فامیلی سپری خواهند کرد!

رئیس گروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان شرقی با انتقاد از شلوغی بازار بزرگ تبریز و مراکز خرید سطح شهر گفت: متاسفانه اغلب خانواده‌ها برای گشت و گذار بیرون می‌آیند و بچه‌های خردسال را هم بدون ماسک با خود به خیابان ها و معابر می کشانند که تعجب آور است!
خیاط زاده با اشاره به شلوغی خیابان ها پس از برطرف شدن برخی از محدودیت‌های کرونایی افزود: با وضعیتی که مشاهده می کنیم‌ احتمال دارد برخی از مردم شب یلدا را در بیرون از خانه و دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی سپری نمایند و مجدداً به همان وضعیت قبلی بازگردیم!
وی اضافه کرد: بر اساس مستندات و گفته های مسئولان بهداشتی و با توجه به شرایط شکننده کرونا و نیز شرایط نامساعد اقتصادی، مردم و اصناف باید دست به دست هم دهند تا شرایط شکننده کرونا وخیم تر نشده و ضرر اقتصادی گریبانگیر همگان نگردد لذا برای تحقق این امر، راهی جز حضور کمتر در بازار و مراکز خرید و حضور به شرط ضرورت و اجرای تمام پروتکل های بهداشتی وجود ندارد!

 

 

منبع:  تبریز   من

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.