حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

بازدید شهردار تبریز از پروژه‌های زیرساختی شهر

شناسه : 59715 09 جولای 2021 - 19:51 589 بازدید

به گزارش تبریز ما، ایرج شهین‌باهر صبح امروز به همراه جمعی از مدیران شهرداری، در بازدیدی میدانی از پروژه‌های زیرساختی شهر، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت این پروژه‌ها قرار گرفته و بر تسریع در روند اجرای آنها تأکید کرد. یاشیل کوچه «یاشیل کوچه» اولین مقصد بازدیدهای این هفته شهردار تبریز بود که در کنار […]

بازدید شهردار تبریز از پروژه‌های زیرساختی شهر
پ
پ

به گزارش تبریز ما، ایرج شهین‌باهر صبح امروز به همراه جمعی از مدیران شهرداری، در بازدیدی میدانی از پروژه‌های زیرساختی شهر، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت این پروژه‌ها قرار گرفته و بر تسریع در روند اجرای آنها تأکید کرد.
یاشیل کوچه
«یاشیل کوچه» اولین مقصد بازدیدهای این هفته شهردار تبریز بود که در کنار مدیران شهرداری منطقه ۱ و طراحان این مجموعه، بازدیدی از این محل داشتند.
طرح «یاشیل کوچه» اقدامی مشارکتی از سوی شهرداری و شهروندان ساکن منطقه ۱ و محله ملازینال است که در اقدامی تحسین‌برانگیز اقدام به رنگ‌آمیزی دیوارها و پله‌گذاری شهرداری کرده و گلدان‌هایی نیز در مسیر قرار داده‌اند.
پس از ساماندهی محله ملازینال توسط شهرداری تبریز، در اقدامی دیگر و با مشارکت فعال ساکنین محل، زیباسازی کوچه نیز در دستور کار قرار گرفت که شهردار تبریز در بازدید امروز خود بر اهمیت مشارکت شهروندان در حفظ نگهداری و زیباسازی شهری تأکید کرد.
تعریض جاده آناخاتون-اسپیران
پروژه تعریض جاده آناخاتون- اسپیران، اولین پروژه‌ای بود که شهردار تبریز با حضور در محل پروژه از نزدیک در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت. جاده قدیمی آناخاتون – اسپیران، یکی از معابر حادثه‌خیز آن منطقه است که به دلیل تصادافت صورت گرفته در آن مسیر، تعریض این محل مطالبه جدی ساکنین آناخاتون از مدیریت شهری بود. پروژه تعریض جاده آناخاتون شامل عملیات خاکبرداری، خاکریزی، تعریض و ابنیه‌های فنی اعم از باکس‌گذاری و پل‌های مربوطه است و در حوزه شهرداری منطقه ۶ قرار داشته و توسط سازمان عمران شهرداری تبریز اجرا می‌شود.
عملیات تعریض جاده آناخاتون با هدف کاهش تصادفات و تلفات جانی و مالی و تأمین امنیت رانندگان و مسافرین درون‌شهری و برون‌شهری انجام می‌گیرد که تا به امروز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ عرض جاده ۱۷ متر است و با اجرای طرح تعریض تقریبا به دو برابر افزایش پیدا می‌کند تا امکان طی مسیر در این جاده که پنجشنبه و جمعه‌ها نیز ترافیک بالایی دارد، به راحتی انجام شود.
حدود ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه پیش‌بینی شده است که ۴٫۵ کیلومتر از این جاده در مراحل پایانی تعریض قرار داد که اگر دو طرف مسیر لحاظ شود، در مجموع ۹ کیلومتر تعریض شده است که تا آخر این ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
مرکز دفن بهداشتی پسماند شهری
مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز مقصد بعدی بازدید امروز شهردار تبریز بود که عملیات عمرانی آن چندی پیش توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شده است. مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز با ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه اولیه، بزرگترین پروژه زیست محیطی کشور است. این مرکز در قالب پنج فاز لندفیل کار می شود که یکی از این فازها تمام شده و چهار فاز دیگر آن در حال اجرا است. با راه اندازی کامل مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز، پسماند ۳۰، ۴۰ سال آینده تبریز از این طریق کنترل شده و خاک و آب‌های تبریز و اطراف آن آلوده نمی‌شود.
در کنار موضوع دفن پسماند، بحث زباله سوز نیز در این مرکز مطرح است که آن را به یک پکیج کاملی از مدیریت پسماند تبدیل می‌کند.
ایجاد سلول بهداشتی دفن پسماندهای بیمارستانی بی‌خطر شده نیز در برنامه اجرایی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز در این مرکز قرار دارد.
بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته و دستور شهردار تبریز اقدامات اجرایی چهار سلول بهداشتی دفن پسماندهای شهری توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در مرکز دفن پسماندهای شهرداری تبریز آغاز شده است.
مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب
مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در حومه شهر آخرین پروژه‌ای بود که مورد بازدید شهردار و همراهان او قرار گرفت. پس از صحبت‌ای مختلف پیرامون وظیفه شهرداری در خصوص جمع‌اوری سگ‌های بلاصاحب، مطابق دستور شهردار تبریز مکانی جدید به مساحت ۶ هکتار در حومه شهر برای نگداری سگ‌های بلاصاحب در نظر گرفته شد که تقریبا منطقه‌ای حفاظت شده است. این مرکز که دورتا دور آن حصار بندی شده است، دارای فضای سبز، دفتر و محل استقرار دامپزشک و نیروهای شاغل در آنجا است. همچنین ترتیبی اتخاذ شده است تا شهروندان و فعالان حیوان‌دوست شهری در محل حضور و امکان غذادهی داشته باشند. سگ‌های بلاصاحب شهری پس از زنده‌گیری از طریق بیهوشی، به آن محل انتقال یافته و رهاسازی می‌شوند. ‌
همچنین در این بازدید، جمعی از فعالان محیط زیست و دوستداران حیوانات در محل جدید نگهداری سگ‌های بلاصاحب حضور یافته و ضمن گفتگو با شهردار تبریز از تلاش‌های او در رفعه دغدغه‌های دوستداران حیوانات قدردانی کردند.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/130141

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.