حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

ارتقای فرهنگ مسافرپذیری ضرورت افزایش گردشگران/ تخفیفات شهرداری تبریز برای مراکز اقامتی تاریخی

شناسه : 13059 25 آوریل 2018 - 12:12 295 بازدید

تبریز ما: شهردار تبریز با تاکید بر اینکه بوم گردی یکی از بهترین روش های جذب گردشگر است، اظهار کرد: اگر خانه های تاریخی تملک و به مراکز اقامتی تبدیل شود، تعرفه عوارض محلی کاهش می یابد . به گزارش تبریز ما، مهندس ایرج شهین باهر در جمع خبرنگاران گفت: برای  تحقق اهداف تبریز 2018، […]

ارتقای فرهنگ مسافرپذیری ضرورت افزایش گردشگران/ تخفیفات شهرداری تبریز برای مراکز اقامتی تاریخی
پ
پ


تبریز ما: شهردار تبریز با تاکید بر اینکه بوم گردی یکی از بهترین روش های جذب گردشگر است، اظهار کرد: اگر خانه های تاریخی تملک و به مراکز اقامتی تبدیل شود، تعرفه عوارض محلی کاهش می یابد .

به گزارش تبریز ما، مهندس ایرج شهین باهر در جمع خبرنگاران گفت: برای  تحقق اهداف تبریز 2018، لازم بود در سه حوزه گردشگری فعالیت‌هایی صورت گیرد، در گام اول شهر تبریز، بر اساس پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های تاریخی، اقلیمی و سایر موضوعاتی که باعث رونق گردشگری است، معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: معرفی جامع و کافی کهن شهر تبریز چه در داخل و چه در بیرون از مرزهای کشور طی  یک سال و نیم گذشته مورد اهتمام شهرداری تبریز بوده به طوری که این ارگان با استفاده از پتانسیل‌های رسانه‌ها و  حضور در نمایشگاه‌های مختلف، سعی در شناساندن ظرفیت‌های گردشگری شهر تبریز داشته است.

شهردار تبریز اضافه کرد: نتیجه این تبلیغات در نوروز 97 عینی شد، خوشبختانه در ایام عید شاهد افزایش 40 درصدی مسافران نسبت به سال‌های گذشته در تبریز بودیم.

وی گام بعدی در تحقق اهداف تبریز 2018 را ایجاد زیرساخت‌های لازم  بخصوص در بخش هتلینگ دانست و گفت: در نوروز 97 ۸۰درصد هتل ها پر شد این نشان می‌دهد که در صورت عدم برنامه‌ریزی مناسب در تابستان با مشکل کمبود مکان‌های اقامتی مواجه می‌شویم.

وی با تاکید بر ساماندهی کالبد شهری گفت: در سال 97، مقاوم سازی بافت‌های فرسوده، زیباسازی چهره شهر از اولویت‌های شهرداری تبریز خواهد بود.

وی اصلی ترین ملاک گردشگری برخورد مناسب شهروندان دانست و گفت: اگر روی فرهنگ توریست پذیری کار نکنیم موفق نخواهیم بود چرا که اصلی ترین ملاک گردشگری برخورد مناسب مردم است؛ حتی در بهترین شهرها، برخورد عمومی با توریست مناسب نباشد، آن شهر از لیست مسافران حذف می شود.

وی از آموزش اصناف و کسبه و رانندگان وسائط نقلیه عمومی به زبان انگلیسی و نحوه برخورد با گردشگر را از دیگر اقدامات شهرداری تبریز عنوان کرد و گفت: معتقدیم با این اقدام ضریب جذب مسافر افزایش پیدا می کند.

وی گفت: این سه حوزه را هماهنگ با هم به پیش میبریم تا تبریز به عنوان یک شهر گردشگر پذیر چه ایران چه منطقه و بین المللی مطرح شود و مطرح بماند.

وی یادآور شد: ما با شعار هر شهروند یک میزبان از مردم کمک گرفتیم و در نوروز رضایت گردشگران را دیدیم.

وی توسعه اقامتگاه های بومگردی را  از بهترین روش های جذب گردشگر دانست و گفت: اگر خانه های تاریخی تملک و به مراکز اقامتی تبدیل شود، تعرفه عوارض محلی کاهش می یابد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.