حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

اجرا ۳۴۸ پروژه مرمتی در آذربایجان شرقی

شناسه : 32478 13 ژانویه 2020 - 12:07 467 بازدید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: طی یک سال اخیر تعداد ۳۴۸ پروژه مرمتی احیای آثار و ابنیه‌های تاریخی در این استان اجرا شد. به گزارش تبریزما ، مرتصی آبدار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: بر همین اساس جذب مشارکت بخش خصوصی در احیا و مرمت بناها و جداره‌های تاریخی با همکاری […]

اجرا ۳۴۸ پروژه مرمتی در آذربایجان شرقی
پ
پ

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: طی یک سال اخیر تعداد ۳۴۸ پروژه مرمتی احیای آثار و ابنیه‌های تاریخی در این استان اجرا شد.

به گزارش تبریزما ، مرتصی آبدار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: بر همین اساس جذب مشارکت بخش خصوصی در احیا و مرمت بناها و جداره‌های تاریخی با همکاری مالکین، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌های استان نسبت به سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: طی سال های اخیر با توجه به محدودیت های اعتباری، اقدامات مفیدی به‌ منظور جلب مشارکت عمومی در راستای مرمت و احیای ابنیه تاریخی انجام گرفته است که مرمت تعدادی از با مشارکت مالی مالکان روند سریع‌تری داشته است.

آبدار  ادامه داد: از این تعداد پروژه مرمتی، ۳۰۰ مورد مربوط به جذب مشارکت اصناف بازار تاریخی تبریز در زمینه مرمت املاک خود در این مجموعه است.

وی گفت: تعداد  ۱۸ خانه و بنای تاریخی با مشارکت مالکان آن‌ها نیز در سطح استان در حال مرمت و بازسازی است.

آبدار گفت: در روستای تاریخی کندوان در این زمینه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، به‌ طوری که در این روستا شاهد ۳۰ مورد مرمت با مشارکت با بخش خصوصی بوده‌ایم.

آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یک هزار و ۸۰۰ اثر و ابنیه تاریخی و گردشگری جزو ۵ استان اول ایران در این حوزه به شمار می ورد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.