حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11406 تعداد نوشته های امروز : 0×

آمریکا مسئول پشت صحنه جنایت افغانستان است

شناسه : 57755 13 می 2021 - 15:52 149 بازدید

به گزارش تبریز ما، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم صبح روز پنج‌شنبه در خطبه‌های نماز عید فطر با بیان اینکه هنوز گروهی و حزبی جنایت انفجار در مقابل مدرسه دخترانه سید الشهدا در غرب کابل را بر عهده نگرفته است، گفت: بخش غربی کابل در افغانستان یک منطقه شیعه‌نشین است و در انفجار در ۲۵ رمضان […]

آمریکا مسئول پشت صحنه جنایت افغانستان است
پ
پ

به گزارش تبریز ما، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم صبح روز پنج‌شنبه در خطبه‌های نماز عید فطر با بیان اینکه هنوز گروهی و حزبی جنایت انفجار در مقابل مدرسه دخترانه سید الشهدا در غرب کابل را بر عهده نگرفته است، گفت: بخش غربی کابل در افغانستان یک منطقه شیعه‌نشین است و در انفجار در ۲۵ رمضان در مقابل مدرسه دخترانه سیدالشهدا سه انفجار رخ داد.
آل‌هاشم با بیان اینکه در این جنایت ۸۵ دانش‌آموز دختر شهید و ۲۰۰ دانش‌آموز زخمی شدند، ادامه داد: دولت افغانستان طالبان را مقصر می‌داند اما طالبان آن را را محکوم و این انفجار را بر عهده داعش می‌داند.
مسلمانان باید جنایات کابل را محکوم کنند
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه مسلمانان باید این جنایات را محکوم کنند، ابراز داشت: تداوم ناامنی در غرب آسیا و کشورهای محوری مطلوب‌ترین حالت برای آمریکاست اما امروز شیطان بزرگ ناکام و شکست خورده باید این منطقه را ترک و از خاک افغانستان خارج شود.
وی با تاکید بر اینکه مردم آذربایجان در مراسم باشکوه نماز عید فطر خواستار توجه بیشتر دولت افغانستان و مجامع بین‌المللی برای پیشگیری از چنین حوادث رنج‌آور هستند، ادامه داد: پشت صحنه واقعی این جنایت سیاست شیطانی آمریکا است.
دانش‌آموزان قربانی جنایات ضدبشری آمریکا شدند
آل‌هاشم با اشاره به اینکه این تحرکات انتقام‌جویانه شیطان بزرگ از مردم مظلوم افغانستان در سطح منطقه است، ابراز داشت: شیطان امروز دانش‌آموزان مظلوم شیعه را هدف قرار داده و آنان قربانی جنایات ضدبشری شدند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه آمریکا از سال ۸۱ تا امروز در افغانستان حضور دارد، گفت: آمریکا امروز چاره‌ای جز خروج از این کشور ندارد لذا برای اینکه مردم را بیشتر خسته کند با طراحی شیطانی توسط مزدوران خود درصدد تنظیم حوادث تلخ و آشوب‌سازی و ناامن سازی نیابتی است تا افغانستان را همچنان ناامن و ناآرام نگه دارد تا بتواند به اهداف خود در شرق آسیا برسد.
وی همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در قدس افزود: این جنایت‌ها جبران شکست‌های راهبردی است که این رژیم در سال‌های اخیر در برابر جبهه مقاومت داشت و با این اقدام می‌خواهد جبران شکست بکند.
تلاش رژیم صهیونیستی برای خروج از بن‌بست بی‌دولتی
وی تلاش رژیم صهیونیستی برای خروج از بن‌بست بی‌دولتی را از دیگر دلایل این جنایت برشمرد و گفت: حماس و جهاد اسلامی در این دفاع مقدس مسلمانان فلسطین را تنها نگذاشتند و با موشک باران مواضع صهیونیست‌ها به کمک مردمشان آمدند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه عید فطر روز مقدس یکی از اعیاد اسلامی است، گفت: این روز عید بزرگ روزه‌داران واقعی است و گناهان آنان به خاطر یک ماه روزه‌داری و عبادات مورد بخشش قرار می‌گیرد.
گفتنی است به دلیل وجود ویروس کرونا، نماز عید فطر تبریز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز محوطه مصلی و خیابان‌های اطراف منتهی به مصلی برگزار شد.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/128171

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.