حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

جدال سخت ماشین‌سازی با گل گهر در تبریز

شناسه : 51316 30 نوامبر 2020 - 12:23 201 بازدید
در حالی در آستانه هفته چهارم لیگ برتر قرار داریم که در این هفته ۶ تیم روی کاغذ شانس رسیدن به صدر جدول را دارند که از بین آنها ۳ تیم شانس بیشتری دارند.
جدال سخت ماشین‌سازی با  گل گهر در تبریز
پ
پ

جدال سخت ماشین‌سازی با گل گهر در تبریز

در حالی در آستانه هفته چهارم لیگ برتر قرار داریم که در این هفته ۶ تیم روی کاغذ شانس رسیدن به صدر جدول را دارند که از بین آنها ۳ تیم شانس بیشتری دارند.

تبریزما – وحید ارضی:  با پایان یافتن هفته سوم و نتایج ضعیف دو نماینده آذربایجان  و قرار گرفتن در رده‌های پایینی جدول تیم فوتبال گل گهر سیرجان با کسب ۷ امتیاز به صدرنشینی خود ادامه داده و استقلال و فولاد با کمترین فاصله ممکن در تعقیب این تیم قرار دارند. همچنین ۳ تیم فولاد، سایپا و پرسپولیس نیز دیگر تیم‌هایی هستند که می‌توان آنها را در کورس صدرنشینی دانست.

این رقابت نزدیک و شانه به شانه باعث می‌شود تا رقابتهای هفته چهارم در بالای جدول فشرده‌تر شده و چند تیم با ایجاد حساسیت روی بازی‌های پیش رو، شانس خود را برای ادامه حضور در بین تیم‌های بالا نشین افزایش دهند.

امروز سه دیدار از هفته چهارم  و فردا هم ۵ دیدار باقی مانده این هفته  برگزار خواهد شد.

▪️ماشین‌سازی – گل‌گهر؛ دیدار حساس و دیدنی

گل گهر سیرجان صدرنشین فعلی رقابت‌های لیگ برتر با اینکه خارج از خانه به میدان می‌رود، اما با تیمی در پایین جدول دیدار کند. تیمی که علیرغم پذیرش شکست مقابل استقلال، میزبانش را به شدت آزار داد و اگر کمی خوش شانس بود می توانست علاوه بر پیروزی مقابل ذوب آهن در هفته دوم، ماشین سازی برد را دقیقه آخر با تساوی عوض نمود و مقابل استقلال نیز می‌توانست بازی را به تساوی کشیده و از باخت رهایی یابد ولی از بدشانسی توپ پیمان بابایی به تیر دروازه مظاهری برخورد کرد تا آه از نهاد این بازیکن گلزن و نیمکت نشینان ماشین سازی بلند شود.

اگرچه نگاه به جایگاه دو تیم جدول این حس را ایجاد می‌کند که با توجه به نیمکت و وضعیت کادر فنی گل گهر باید بازی راحتی روی کاغذ داشته باشد، اما قطعاً شاگردان قلعه نویی مقابل شاگردان جوان‌ترین سرمربی تاریخ لیگ برتر از پیش برنده نیستند و اگر اتفاقات غیر فوتبالی کنار زمین و اشتباهات احتمالی داوری رخ ندهد ماشین سازی روز سختی را برای تیم قلعه نویی رقم خواهد زد. بطور نمونه در بازی ماشین سازی و سپاهان که ماشین یک بر صفر جلو بود در یک صحنه بازیکن قلعه نویی در نزدیکی نیمکت این سرمربی بدون هیچ برخورد و خطایی سرنگون شد و بازیکن سپاهان با غلط رفتن روی زمین سوت داور را به اشتباه به صدا دراورد و در ادامه داد و بیدادها و هوچیگری‌های معروف قلعه نویی با همکاری دستیارانش باعث شد تا بازیکن ماشین سازی با دریافت کارت زرد بی مورد و دوم از زمین اخراج شود تا نفس سپاهان باز شود و بتواند گل تساوی بخش را در دقایق واپسین بازی به ثمر رسانده و از اولین باخت فصل رهایی یابد.

حال نوشتن این مطالب می‌تواند بازیکنان و کادر فنی ماشین‌سازان را از قاعده بازی با تیم های مدل قلعه نویی آگاه ساخته و خدای ناکرده بازیکنان ماشین سازی مرتکب اشتباه بچه گانه و خطاهای بی مورد نشوند تا داور را برای دادن کارت و یا پنالتی ترغیب کنند چون گل گهر در سه بازی خود صاحب سه ضربه پنالتی شده است.

بدون استرس و آگاهانه بازی کردن می تواند شاگردان بیاتلو را اولین شگفتی ساز لیگ معرفی کنند و قطعا این پتانسیل در تیم سبزپوش تبریز دیده می شود و از طرفی انگیزه گل گهر این است که آنها ۳ امتیاز بازی را بگیرند تا با خیالی آسوده و بدون در نظر گرفتن نتایج سایر دیدارها در پایان هفته چهارم هم صدرنشین لیگ برتر باشند.در تیم گل گهر این روزها منشا و شاکری زهردارترین خط حمله لیگ را تشکیل می¬دهند و مدافعین ماشین‌سازی به هیچ عنوان نباید از قدرت و سرعت این دو بازیکن غافل شوند و کوچکترین غفلت باعث از دست رفتن نتیجه خواهد بود اما در خط دفاع گل گهر بازیکنان کندی وجود دارد که بازیکنان سرعتی ماشین سازی می توانند از این نقطه ضعف آنها استفاده کرده و دروازه حقیقی را به خطر بیاندازند.

از نگاه آماری در لیگ گذشته گل‌گهر که وضعیت خوبی نداشت دوبار ماشین سازی را شکست داده و اولین برد تاریخ لیگ برتری گل گهر مقابل همین ماشین سازی بود.

این بازی از ساعت ۱۶:۳۰ با سوت کمیل غلامی آغاز می‌شود وعباس پورحیدری، علی رعیت و امیرسامان سلطانی کمک های این داور هستند و کار نظارت بازی نیز بر عهده محسن قهرمانی خواهد بود.

در سایر دیدارهای امروز پرسپولیس و فولاد به ترتیب به مصاف شهرخودرو و آلومینیوم اراک می‌روند و فردا هم استقلال، سپاهان، مس رفسنجان، نساجی و صنعت نفت به ترتیب مقابل پیکان، سایپا، تراکتور، نفت مسجد سلیمان و ذوب‌آهن صف ارایی خواهند کرد.

 

 

منبع:  تبریز   من

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.