حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

پتانسیل تشدید بیماری در آذربایجان‌شرقی بالا است/ تشریح آخرین وضعیت کرونایی استان

شناسه : 58369 29 می 2021 - 11:45 226 بازدید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز: کد خبر : ۲۰۱۹۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ – ۱۰:۱۵ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که روند کاهشی بیماری کرونا در استان نسبت به متوسط کشور چندان قابل توجه نیست، افزود: این امر نشان می‌دهد که پتانسیل تشدید بیماری در استان بالا است، وضعیت برخی از استان‌های […]

پتانسیل تشدید بیماری در آذربایجان‌شرقی بالا است/ تشریح آخرین
وضعیت کرونایی استان
پ
پ

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

  • کد خبر : ۲۰۱۹۷
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ – ۱۰:۱۵
پتانسیل تشدید بیماری در آذربایجان‌شرقی بالا است/ تشریح آخرین وضعیت کرونایی استان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که روند کاهشی بیماری کرونا در استان نسبت به متوسط کشور چندان قابل توجه نیست، افزود: این امر نشان می‌دهد که پتانسیل تشدید بیماری در استان بالا است، وضعیت برخی از استان‌های جنوبی کشور نیز طی روز گذشته به رنگ قرمز تغییر کرده‌اند که می‌تواند نشان از موج جدید بیماری در پیش رو باشد.

به گزارش تبریز ما به نقل از ایسنا، دکتر عباسعلی درستی جمعه شب ۷ خرداد در گفت‌گوی خبری، در خصوص آخرین وضعیت کرونایی استان، گفت: وضعیت بیماری کرونا شامل تعداد بستری‌ها، موارد جدید ابتلا و تعداد فوتی ناشی از آن در آذربایجان شرقی مشابه سایر استان‌های کشور در حال کاهش است.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به تعطیلات روزهای آتی، یادآور شد: نباید در این روزها نسبت به بیماری کرونا دچار سهل انگاری شویم، چرا که اگر در این راستا خطا کنیم و به دستورالعمل‌ها پایبند نباشیم، به مسافرت برویم و یا مسافر قبول کنیم، قطعا ممکن است در روزهای آتی دچار خیز جدید بیماری شویم.
وی در خصوص آخرین  وضعیت کرونایی استان، گفت: تعداد بستری‌های کرونایی استان در زمان اوج بیماری بیش از ۱۶۵۰ نفر بود اما اکنون این تعداد به زیر ۱۰۰۰ نفر رسیده است. تعداد موارد جدید ابتلای روزانه استان در اوج بیماری نیز برابر ۱۰۰۰ نفر بود اما اکنون این تعداد با کاهش ۵۰ درصدی بین ۴۰۰ الی ۵۰۰ نفر است.
دکتر درستی ادامه داد: تعداد فوتی‌های این هفته در استان نیز نسبت به هفته قبل، ۲۰ درصد کاهش یافته که آمار چندان قابل توجهی محسوب نمی‌شود.
وی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان نیز اظهار کرد: اکنون واکسیناسیون جمعیت بالای ۷۰ سال استان آغاز شده که تاکنون نزدیک به ۷۰ درصد این جمعیت واکسینه شدند.
وی متذکر شد: از افراد در این رنج سنی خواهشمندیم تا جهت واکسیناسیون ابتدا در سامانه سلامت ثبت نام کنند و یا منتظر دعوت از سمت مراکز بهداشت باشند و بدون دعوت حضور نیابند، زیرا در غیر اینصورت تعداد افراد مراجعه کننده به مرکز بهداشت متناسب با محل واکسیناسیون نبوده و باعث ازدحام در محل می‌شوند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: واکسیناسیون بیماران خاص بدون نوبت انجام می‌گیرد که تاکنون اکثریت این گروه واکسینه شده‌اند و باقی افراد این گروه نیز در روزهای آتی واکسینه خواهند شد.
وی در خصوص زمان واکسیناسیون سایر گروه‌های سنی نیز اظهار کرد: طی سه روز آتی، وارد فاز گروه سنی ۶۵ الی ۷۰ سال خواهیم شد که این واکسیناسیون حدود ۱۰ روز طول خواهد کشید و سپس افراد بالای ۶۰ سال واکسینه خواهد شد. در این حالت تقریبا بعد از ۲۰ روز وارد فاز واکسیناسیون بیماری‌های مهم می‌شویم.
وی در پایان اظهار کرد: روند واکسیناسیون کرونایی در استان با سرعت قابل قبولی در حال انجام بوده و آذربایجان شرقی در این زمینه جزو استان‌های پیش رو است.

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=20197

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.