حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

دلیل شکست تراکتور در پرونده های فسخ یک طرفه

شناسه : 57908 16 می 2021 - 23:52 370 بازدید

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال توضیحات کاملی را در خصوص پرونده های اخیر باشگاه تراکتور ارائه کرد. به گزارش تبریز ما؛ شکایت چند بازیکن از باشگاه تراکتور با ادعای دستکاری در قراردادهایشان، فسخ یک طرفه چند بازیکن دیگر و محکومیت باشگاه تراکتور پس از تشکیل پرونده های مربوط به این فسخ ها، جزو موضوعاتی […]

دلیل شکست تراکتور در پرونده های فسخ یک طرفه
پ
پ

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال توضیحات کاملی را در خصوص پرونده های اخیر باشگاه تراکتور ارائه کرد.
به گزارش تبریز ما؛ شکایت چند بازیکن از باشگاه تراکتور با ادعای دستکاری در قراردادهایشان، فسخ یک طرفه چند بازیکن دیگر و محکومیت باشگاه تراکتور پس از تشکیل پرونده های مربوط به این فسخ ها، جزو موضوعاتی است که به یک ابهام بزرگ برای هواداران تراکتور تبدیل شده است؛ ابهامی که یک سوال مهم را به همراه دارد که مشکل دقیقا از کجا نشات می گیرد و چرا حتی بازیکنانی که قرارداد خود را یک طرفه فسخ کرده اند نه تنها محروم نمی شوند بلکه باشگاه تراکتور را با محکومیت مواجه می کنند.
جمشید نور شرق، رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال در گفت و گوی تلفنی با رادیو ایران در خصوص این موضوعات صحبت کرد.
دستکاری در قرارداد بازیکنان توسط باشگاه تراکتور و شکایت رضا شکاری، رشید مظاهری و احسان حاج صفی در این خصوص، موضوعی بود که طی ماه های اخیر ابهامات زیادی را به وجود آورده است. اتفاقاتی که اخیرا در مورد برهم خوردن رابطه اشکان دژاگه و مسعود شجاعی رخ داد، یکی دیگر از مسائلی بود که حواشی در مورد تراکتور را به اوج خود رساند. این اولین سوال از نورشرق بود که او پاسخ سوال را این گونه داد: تا جایی که من اطلاع دارم موضوع اشکان دژاگه و مسعود شجاعی ربطی به موضوع اول ندارد. در مورد آقای شکاری و مظاهری این مطلب مطرح بود؛ چیزی که ادعا شد این بود که مبالغ قراردادهای آنها مربوط به مازاد بر فصول اول فوتبالی، بعد از امضای قرارداد در جاهای خالی که گذارده شده بود درج شده که این کار بدون توافق با بازیکن اتفاق افتاده بود. می توانست این امر صحیح باشد و می توانست نباشد. ما بر اساس قوانین صلاحیت ورود به این موضوع را نداشتیم. رسیدگی به این موضوع در صلاحیت کمیته محترم انضباطی بود هم در مورد آقای مظاهری و هم در مورد اخیر کمیته انضباطی رسیدگی و احراز کرد که این قسمت های قرارداد بعدا درج شده است.
وی در مورد تشخیص درستی ادعای بازیکنان شاکی از باشگاه تراکتور در زمینه دستکاری قرارداد گفت: یکی از راه های تشخیص ارجاع به کارشناس رسمی دادگستری در رشته خط و امضا است که تاریخ تقریبی درج قسمت های مختلف قراداد را بر حسب تخصصی که کارشناس دارد می توانند تعیین و اعلام کنند.
رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال در مورد مجازات خاطیان چنین موضوعی افزود: لزوما مطلب این نیست که عدد بیشتری بوده و بعدا عدد کمتری در قرارداد درج شده است. حتی در یک مورد عددی که بعدا در قرارداد درج شده بود، ۲۰-۳۰ درصد نسبت به عدد اول و فصل اول افزایش داشت. ولی مساله ما این است که این مبالغ باید با توافق درج شده باشد، میزانش حقیقتا مهم نیست. اگر این موضوع بدون توافق صورت بگیرد اعتباری نخواهد داشت.
نورشرق با اشاره به غفلت بزرگ بسیاری از بازیکنان در عقد قرارداد که بعدا مشکل ساز می شود گفت: یک آفتی که ما به شکل گسترده ای در فوتبالمان دیدیم این است که حتی بازیکنانی که سابقه حرفه گری بالایی دارند یا از واسطه های نقل و انتقالاتی بهره می برند متاسفانه در هنگام عقد قرارداد نسخه ای از قرارداد را که مربوط به خودشان است را با توجیهات مختلفی دریافت نمی کنند و این موضوع است که تولید مشکل می کند. به نظر من بازیکنان بایستی به این امر واقف باشند که وقتی نوشته ای را تحت عنوان قرارداد، الحاقیه یا سند با باشگاه امضا می کنند حق شان هست و بایستی نسخه ای از آن را در اختیار داشته باشند تا بعدا بدون نیاز به توسل به ابزارهایی که در اختیار هست مغایرت ها به راحتی قابل تشخیص باشد.
 
وی در مورد این که چرا بازیکنانی که قرارداد خود را با تراکتور طی این چند وقت اخیر فسخ کرده اند و نه تنها محکوم نشده اند بلکه تراکتور را محکوم کرده اند، گفت: این سوال یک سوال خیلی کلی است. چیزی که مقررات می گوید و ما هم آن را دقیقا اجرا می کنیم این است که اگر فسخ قرارداد از سوی بازیکنی موجه باشد و قرارداد این اجازه را به او بدهد به دلیل اینکه مطالباتش به موقع پرداخت نشده یا هر شرط مورد توافق دیگری که قانون هم آن را تایید می کند، ما فسخ را موجه می شماریم و بازیکن را آزاد محسوب می کنیم. اگر قرارداد و قوانین اجازه فسخ را ندهد حتما آن را غیرموجه اعلام و نسبت به اعمال محرومیت اقدام می کنیم.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/128478

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.