شنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۴ /
52765
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
235 بازدید
۰

حلقه مفقوده پروژهای نیمه تمام حمل و نقل در آذربایجان شرقی

در سال های اخیر کمبود اعتبار به بلای جان پروژه های عمرانی در استان آذربایجان شرقی تبدیل شده است. چه بسیار پروژه هایی که به دلیل عدم تخصیص به موقع اعتبار، نیمه کاره مانده و یا رها شده اند. البته همین کمبود اعتبار توجیه مناسبی برای مسئولان دولتی شده است تا ضعف مدیریتی و اجرایی شان را به حساب کمبود اعتبار بگذارند.


حلقه مفقوده پروژهای نیمه تمام حمل و نقل در آذربایجان شرقی

در سال های اخیر کمبود اعتبار به بلای جان پروژه های عمرانی در استان آذربایجان شرقی تبدیل شده است. چه بسیار پروژه هایی که به دلیل عدم تخصیص به موقع اعتبار، نیمه کاره مانده و یا رها شده اند. البته همین کمبود اعتبار توجیه مناسبی برای مسئولان دولتی شده است تا ضعف مدیریتی و اجرایی شان را به حساب کمبود اعتبار بگذارند.

تبریزما- طاهر خیری: اگر کمبود اعتبار علت اصلی نیمه کاره ماندن پروژه های عمرانی در استان است؛ پس چرا پروژه ای به اتمام نرسیده، پروژه ای دیگر آغاز می شود. این همه شور و اشتیاق مسئولان برای کلنگ زنی و آغاز اجرای پروژه ها برای چیست. آیا قصد مدیران از این حرکت تبلیغاتی پر کردن رزومه برای دوره مسئولیتی شان است و فرجام این پروژها برایشان مهم نیست.

به واقع مردم هم نیک می دانند که کلنگ زنی پروژه ها نمایشی است و اتمام شان سالها و بلکه دهه ها طول خواهد کشید. مردمی که به نظر می رسد از وعده ها و امروز و فردا کردن های مسئولان در بهره برداری از پروژها خسته شده اند و دیگر اعتمادی به سخنان مسئولان ندارند.

در این میان دولت مقصر اصلی تاخیر و عدم تکمیل به موقع پروژه های عمرانی در استان است. پروژهایی مثل آزاد راه تبریز – سهند، تبریز – اهر و یا راه آهن دو خطه میانه به تبریز که در ظاهر معطل تخصیص اعتبار هستند. واقعیت این است که مسئولان ارشد استان در جذب اعتبارات و یا سرمایه گذار برای پروژهای حمل و نقل موفق عمل نکرده اند.

به گفته مسئولان آذربایجان شرقی ۵ درصد پروژهای نیمه تمام کشور یعنی حدود ۱۸۶۰ پروژه در این استان قرار دارند. در حالیکه ۱۴ پروژه ملی در حوزه راهسازی به طول هزار کیلومتر در حال اجرا است چرا باید در جذب اعتبارات در رتبه های آخر باشیم تا نتوانیم به روند اجرای این پروژه ها سرعت ببخشیم.

در حال حاضر ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه و آزاد راه در استان در حال احداث است. با اینکه بیش از یک دهه از زمان آغاز برخی از این پروژه ها گذشته است، اگر به موقع تامین اعتبار شوند و به موقع هم به بهره برداری برسند کمک شایانی به توسعه استان خواهند کرد.

بر اساس سند چشم انداز توسعه آذربایجان شرقی، استان به مرکز تجارت و نگین صنعت ایران در مقیاس های ملی و منطقه ای تعریف شده است. طبق این سند، استان به دروازه اصلی تجارت و ترانزیت از جنوب و شرق آسیا به قفقاز، اروپا و مدیترانه تبدیل خواهد شد. به شرطی که مسئولان همت کنند و در جذب اعتبارات ملی و استانی نقش فعال تری ایفا نمایند تا با تکمیل و بهره برداری از پروژ هایی مثل راه آهن تبریز – میانه، آزاد راه تبریز – بازرگان و … شاهد احیای دوباره نقش استان در تجارت و ترانزیت کالا به دیگر کشورها باشیم.

میزان توسعه هر شهر یا منطقه ای به وجود راه های ارتباطی متکی است. در واقع راه آهن و بزرگراه های مدرن و مطابق با استانداردهای جهانی از ضروریات توسعه هر کشوری محسوب می شوند. با عنایت به این موضوع می توان به شتاب گرفتن توسعه استان آذربایجان شرقی در صورت تسریع در تکمیل پروژه های حمل و نقل جاده ای و ریلی امیدوار بود.

اگر پروژه های نیمه تمام جاده ای و ریلی تامین اعتبار شوند، با بهره برداری از آنها تحول بزرگی در توسعه ارتباطات و حمل و نقل و به تبع آن توسعه اقتصادی استان آذربایجان شرقی شاهد خواهیم بود.

 

 

منبع:  تبریز   من

 

منبع خبر «» است و آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 52765 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989142578922  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
7 سال پيش [ 58133 بازدید ]
7 سال پيش [ 33360 بازدید ]
8 سال پيش [ 18724 بازدید ]
5 سال پيش [ 18321 بازدید ]
5 سال پيش [ 12077 بازدید ]
7 سال پيش [ 11764 بازدید ]
8 سال پيش [ 10656 بازدید ]
8 سال پيش [ 9788 بازدید ]
5 سال پيش [ 8919 بازدید ]
7 سال پيش [ 7832 بازدید ]
5 سال پيش [ 7409 بازدید ]
3 سال پيش [ 7254 بازدید ]
4 سال پيش [ 6748 بازدید ]
5 سال پيش [ 6071 بازدید ]
6 سال پيش [ 6038 بازدید ]
2 سال پيش [ 5994 بازدید ]
4 سال پيش [ 5802 بازدید ]
4 سال پيش [ 5768 بازدید ]
4 سال پيش [ 5702 بازدید ]
6 سال پيش [ 5203 بازدید ]
عصر تبریز 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصر تبریز 45 دقيقه پيش [ 1 بازدید ]
عصر تبریز 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصر تبریز 2 ساعت پيش [ 6 بازدید ]
عصر تبریز 2 ساعت پيش [ 4 بازدید ]
عصر تبریز 2 ساعت پيش [ 5 بازدید ]
عصر تبریز 2 ساعت پيش [ 4 بازدید ]
عصر تبریز 2 ساعت پيش [ 4 بازدید ]
عصر تبریز 2 ساعت پيش [ 5 بازدید ]
عصر تبریز 2 ساعت پيش [ 7 بازدید ]
عصر تبریز 2 ساعت پيش [ 4 بازدید ]
عصر تبریز 2 ساعت پيش [ 2 بازدید ]
عصر تبریز 2 ساعت پيش [ 2 بازدید ]
عصر تبریز 2 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
عصر تبریز 2 ساعت پيش [ 2 بازدید ]
عصر تبریز 2 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
عصر تبریز 2 ساعت پيش [ 2 بازدید ]
عصر تبریز 2 ساعت پيش [ 2 بازدید ]
عصر تبریز 2 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
عصر تبریز 2 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
عصر تبریز 4 سال پيش [ 237 بازدید ]
تبریز من 4 سال پيش [ 315 بازدید ]
عصر تبریز 4 سال پيش [ 240 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 872 بازدید ]
عصر تبریز 3 ماه پيش [ 41 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 305 بازدید ]
تبریز من 4 سال پيش [ 251 بازدید ]
عصر تبریز 4 سال پيش [ 1689 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 4 سال پيش [ 317 بازدید ]
عصر تبریز 4 سال پيش [ 220 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 578 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 584 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 247 بازدید ]
عصر تبریز 4 سال پيش [ 417 بازدید ]
عصر تبریز 4 سال پيش [ 725 بازدید ]
تبریز من 4 سال پيش [ 273 بازدید ]
عصر تبریز 4 سال پيش [ 258 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 291 بازدید ]
تبریز من 4 سال پيش [ 256 بازدید ]
تبریز من 4 سال پيش [ 241 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید