تصویب افزایش ۱۸ درصدی نرخ سرویس مدارس/ مدارس غیرانتفاعی در محیطهای ناآرام دایر میشود ، محمد اشرفنیا امروز در کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک اظهار کرد: اولین دستور جلسه نامه آموزش و پرورش در خصوص افزایش هزینه سرویس مدارس بوده که براساس ماده ۱۸ تصمیماتی گرفته و برای تصویب به صحن ارسال می […]
تصویب افزایش ۱۸ درصدی نرخ سرویس مدارس/ مدارس غیرانتفاعی در محیطهای ناآرام دایر میشود
، محمد اشرفنیا امروز در کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک اظهار کرد: اولین دستور جلسه نامه آموزش و پرورش در خصوص افزایش هزینه سرویس مدارس بوده که براساس ماده ۱۸ تصمیماتی گرفته و برای تصویب به صحن ارسال می شود. وی با بیان اینکه مدیران در خصوص مسائل آموزش و پرورش دغدغه دارند، ادامه داد: مهمترین موضوع در این حوزه سرمایهگذاری و تقویت نیروی انسانی ماهر است، اگر سرمایهگذاری اصولی صورت گیرد دانشآموزان از آموزش استاندارد برخوردار بوده و در بزرگسالی با مشکل مواجه نمیشوند. اشرفنیا ابراز کرد: آموزش و پرورش اصلیترین متولی تربیت دانشآموزان به شمار میرود که در این زمینه باید مسوولان این حوزه برنامهریزی مناسبی داشته باشند تا فرهنگ صحیح در بین خانوادهها رایج شود. رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز در خصوص مدارس غیرانتفاعی خاطرنشان ساخت: متاسفانه امروزه مدارس غیرانتفاعی را در محیطهای ناآرام و حتی داخل کوچهها دایر میکنند که این نوعی به روحیه دانشآموزان اثر میگذارد، زیرا کودکان و نوجوانان نیازمند نشاط هستند. وی همچنین در خصوص افزایش ۲۰ درصدی نرخ سرویس مدارس که از سوی نماینده آموزش و پرورش استان ارائه شده بود، اضافه کرد: این نرخ سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشت، اینک طرح ۲۰ درصدی شاید کمی بیشتر باشد؛ معتقدم در این جلسه تصمیم به ۱۸ درصدی شدنش بگیریم و برای تصویب به اعضای شورا ارسال کنیم تا نتیجه قطعی از جانب آنها تائید شود. اصغر آدی بیگ، مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری تبریز نیز در این جلسه عنوان کرد: موضوعات مربوط به ترافیک و حمل و نقل شهری از جمله مسائل مهمی است که باید، مورد توجه قرار گیرد. وی در خصوص افزایش نرخ سرویس مدارس بیان داشت: باید اتفاق خاصی در زمینه اقتصادی به ویژه در حوزه حمل و نقل رخ دهد تا نسبت به افزایش نرخ سرویسها اقدام شود. مدیرعامل سازمان ترافیک در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: ورود سرویس مدارس به داخل محوطه همچنان با مشکل مواجه است، اکثر مدارس میگویند در قبال سرویس مسئولیتی نداریم و آنها را به محوطه مدرسه راه نمی دهند که این معضلی بزرگ است، ما آماده همکاری برای خط کشی در داخل محوطه مدارس هستیم تا دانش آموزان در محوطه مدرسه پیاده شوند. آدی بیگ اضافه کرد: متولی مدارس آموزش و پرورش است که باید در راستای ساماندهی سرویس مدارس اقدامات اساسی صورت دهد، سازمان ترافیک نیز آماده همکاری با این نهاد است. آدی بیگ خاطر نشان شد: موضوع دوم نیز بحث کیفیت خودروها بوده که باید از نظر وضعیت مناسب برای حمل و نقل دانش آموزان باشد. فضای پایانه بار راسته کوچه پاسخگو نیست محمد اشرف نیا در خصوص دستورجلسه بعدی این جلسه (بررسی وضعیت پایانه راسته کوچه) عنوان کرد: موفقیتهای ما زمانی پاسخگو خواهد بود که به صورت مستمر موضوع را پیگیری کنیم. وی ادامه داد: بر اساس مشاهداتم به نظر فضا برای طرح پایانه بار جوابگو نیست، این موضوع باید به صورت اساسی در کمیسیون ماده ۵ بررسی شده و علت رد آن مشخص شود. اشرفنیا خاطرنشان کرد: پیشنهاد میکنم کمیتهای با حضور مسئولان و نمایندگان اتوبوسرانی، شهرداری منطقه۸، سازمان حمل و نقل، کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر، معاونت شهرسازی و میراث فرهنگی تشکیل دهید تا راهکارهای لازم ارائه و برای تصویب به کمیسیون ارسال شود. رضا پاک نهاد شهردار منطقه ۸ تبریز نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه ضرورت های شهری هر آنچه را ایجاب کند ما تابع آن خواهیم بود، اظهار کرد: محدوده ای به متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع به مالکیت شهرداری با مطالعات مربوطه برای پایانه در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: دلیل رد این موضوع همجواری با بناهای تاریخی و بازار بزرگ تبریز است، از طرفی در هسته اصلی شهر قرار داشت که پایانه را به این محل منتقل کردهایم. پاکنهاد اظهار کرد: حتی اهالی از استقرار ماشین آلات هم ناراضی بودند که ما آنها را برداشته و این محل را به پارکینگ تبدیل کردیم، طی جلساتی با حوزه علمیه طالبیه قرار شد اساتید و طلاب حوزه هم از این پارکینگ استفاده کنند. انتهای پیام/۶۰۰۰۲