حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

با هدف ارج نهادن به ایجاد اشتغال صورت گرفت: برگزاری نخستین همایش تجلیل از کارآفرینان جوان صنعت کفش تبریز

شناسه : 55950 17 مارس 2021 - 19:28 1663 بازدید

با هدف ارج نهادن به ایجاد اشتغال و نهادیه کردن فرهنگ تجلیل در جامعه در سال جهش تولید، نخستین همایش تجلیل از کارآفرینان جوان صنعت کفش کلانشهر تبریز در تالار شهرداری مرکز تبریز برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی تبریز ما، در این همایش، ایرج شهین باهر شهردار کلانشهر تبریز، کریم صادق زاده […]

با هدف ارج نهادن به ایجاد اشتغال صورت گرفت: برگزاری نخستین همایش تجلیل از کارآفرینان جوان صنعت کفش تبریز
پ
پ

با هدف ارج نهادن به ایجاد اشتغال و نهادیه کردن فرهنگ تجلیل در جامعه در سال جهش تولید، نخستین همایش تجلیل از کارآفرینان جوان صنعت کفش کلانشهر تبریز در تالار شهرداری مرکز تبریز برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی تبریز ما، در این همایش، ایرج شهین باهر شهردار کلانشهر تبریز، کریم صادق زاده عضو هیئت رئیسه و دبیر کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی کلانشهر تبریز، علیرضا جباریان فام رئیس اتحادیه کفاشان تبریز، مهندس مسعود مودتی رئیس اتحادیه لوازم کفش و چرم فروشان کلانشهر تبریز، هیئت اجرایی خانه کارگر تبریز، جمعی از تولیدکنندگان و فروشندگان و فعالان صنعت کفش تبریز و خبرنگاران و عکاسان رسانه های گروهی استان حضور داشتند.

تجلیل از تلاش کارآفرینان جوان در حفظ و ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار
در ابتدای این همایش، عین اله حسین زاده دبیر نخستین همایش تجلیل از کارآفرینان جوان صنعت کفش تبریز با تشکر از حضور شهردار تبریز، دبیر اجرایی خانه کارگر، رواس اتحادیه های کفاشان و لوازم کفش و چرم فروشان، فعالان صنعت کفش تبریز و خبرنگاران و عکاسان رسانه های گروهی استان گفت: این همایش برای اولین بار به شکل منسجم و با محوریت کارآفرینان با هدف ارج نهادن به ایجاد اشتغال و کارآفرینی کارآفرینان جوان صنعت کفش تبریز با حمایت شورای اسلامی و شهرداری کلانشهر تبریز، خانه کارگر تشکیلات تبریز، اتحادیه کفاشان تبریز و انجمن کفش تبریز و همچنین حمایت برخی شرکت ها ترتیب یافته بود که جا دارد از حمایت های بی دریغ شهردار تلاشگر و مدیرکل روابط عمومی شهرداری و همچنین دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات تبریز و ریاست اتحادیه کفاشان تبریز و انجمن کفش تبریز و اتحادیه لوازم کفش و چرم فروشان تبریز کمال تشکر را داشته باشم.
وی با اشاره به اینکه، تجلیل از تلاش کارآفرینان جوان در حفظ اشتغال و همچنین ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار، هدف اصلی این همایش بود، افزود: در سال جهش تولید و با هدف تجلیل از تلاش ها و توانمندیهای کارآفرینان جوان صنعت کفش تبریز که در حفظ اشتغال و همچنین ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار تلاش کرده بودند، برای فرهنگ سازی سنت حسنه تجلیل در سطح جامعه این همایش برگزار شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه این همایش با هدف ارج نهادن به تلاش های کارآفرینان جوان صنعت کفش تبریز با حمایت اتحادیه کفاشان تبریز و انجمن کفش تبریز و با مشارکت خانه کارگر تشکیلات تبریز و شورای اسلامی و شهرداری کلانشهر تبریز توسط ماهنامه سراسری همگام با اصناف و پایگاه خبری – تحلیلی کفش نیوز در تبریز با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد و در این همایش از ۱۶ کارآفرین صنعت کفش و ۵ تولیدکننده و واردکننده مواد اولیه صنعت کفش تجلیل به عمل آمد.
دبیر نخستین همایش تجلیل از کارآفرینان جوان صنعت کفش تبریز، اضافه کرد: در این همایش از آقایان ایرج شهین باهر شهردار کلانشهر تبریز، حاج کریم صادق زاده تبریزی دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز و دبیر کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی کلانشهر تبریز، علیرضا جباریان فام رئیس اتحادیه کفاشان و مسعود مودتی رئیس اتحادیه لوازم کفش و چرم فروشان کلانشهر تبریز تجلیل ویژه ای به پاس حمایت های صادقانه و تلاش های شبانه روزی از صنعت کفش تبریز صورت گرفت.
حسین زاده، در خاتمه با تقدیر و تشکر از انعکاس اخبار و گزارشات و فعالیتهای خوب رسانه ای نصرنیوز بیان داشت: از حامیان مالی و مشارکت کنندگان در این همایش تشکر ویژه ای دارم و امیدواریم با برگزاری چنین همایش هایی بتوانیم ضمن معرفی بیشتر توانمندیها و پتانسیل های صنعت کفش تبریز به ایران و جهان، در ایجاد ارتباط این صنعت با اقشار مختلف جامعه و بخش دولتی و خصوصی در راستای توسعه این صنعت موفق عمل نمائیم.

تجلیل از کارآفرینان، تجلیل از تولید و صنعت است
علیرزضا جباریان فام رئیس اتحادیه کفاشان تبریز نیز در این همایش با تمجید از تلاش های کارآفرینان عزیز صنعت کفش تبریز، گفت: اواخر سال گذشته و امسال واقعا سال بسیار پر از فراز و نشیب برای صنعت به ویژه صنعت کفش بود که با مشکلات عدیده ای روبرو بودیم که عملا مانع فعالیت تولیدکنندگان بود.
وی افزود: در شرایط بحرانی و مشکلات عدیده ای واقعا مجال فعالیت نبود اما تولیدکنندگان کفش و مواد اولیه کفش به صورت کاملا جهادگونه در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری تا آخرین لحظه با مشکلات مبارزه و الحمدالله مانعی بر سر راه تولید ایجاد نشد و چرخ های صنعت به حرکت خود ادامه دادند.
رئیس اتحادیه کفاشان تبریز، با بیان اینکه با کمترین تعدیل نیرو در این صنعت روبرو بودیم، تصریح کرد: کارفرآفرینان عزیز صنعت کفش علی رغم مشکلات عدیده ای با کمترین تعدیل نیرو به کار تولید ادامه داده و نشان دادنند که در کار تولید و حفظ اشتغال و حتی ایجاد اشغال پیشرو هستند و عاشقانه به کار تولید ادامه دادند که بنده قدردان همه زحمات این عزیزان هستم.
جباریان با تقدیر و تشکر از دبیرخانه نخستین همایش تجلیل از کارافرینان جوان صنعت کفش تبریز به لحاظ برگزاری این همایش ارزشمند، اضافه کرد: این همایش یک حرکت بسیار ارزشمند در جهت تجلیل از خدمات کارآفرینان عزیز و نهادینه کردن فرهنگ خوب تقدیر و تشکر بود که به نوبه خودم از کلیه عامل اجرایی این همایش تشکر می کنم.
وی در خاتمه گفت: بیش از۴۰ هزار نفر در تبریز به صورت مستقیم در صنعت کفش فعالیت می‌کنند و بیش از ۱۱۰ هزار نفر نیز در این شهر از این صنعت ارتزاق می‌کنند و ۹۵ درصد کفش‌های تمام چرم و بیش از ۶۰ درصد تولید کفش کشور در تبریز تولید می شود که یک کارآفرینی بزرگ برای این شهر می باشد.

صادق زاده دبیراجرائی خانه کارگر استان آذربایجان شرقی:
تجلیل کارآفرینان صنعت کفش تبریز، تجلیل از اشتغال زایی است
کریم صادق زاده تبریزی دبیراجرائی خانه کارگر استان آذربایجان شرقی نیز در این همایش با تمجید از تلاش های کارآفرینان تلاشگر صنعت کفش تبریز، گفت: تجلیل کارآفرینان صنعت کفش تبریز، تجلیل از اشتغال زایی است.
وی افزود: یکی از وظایف خانه کارگر ارج نهادن به تلاش های کارآفرینان صنایع مختلف که در جهت حفظ اشتغال و ایجاد اشتغال بیشتر تلاش می کنند، می باشد و صنعت کفش تبریز انصافا یکی از صنایع مهم با اشتغال زایی بالا است.
دبیر کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اشاره به اینکه در سال جهش تولید کارآفرینان در جهت تحقق این شعار سنگ تمام گذاشته و با حفظ اشتغال و همچنین ایجاد اشتغال همت نمودند، تصریح کرد: ماهنامه سراسری همگام با اصناف و پایگاه خبری – تحلیلی کفش نیوز به عنوان یک رسانه تخصصی حوزه اصناف و صنعت چرم و کفش تصمیم گرفت، نسبت به عزیزان کارآفرینی که برای تولید و اشتغال تلاش کرده اند به عنوان یک ارزش همایشی برگزار نماید و خانه کارگر استان آذربایجان شرقی نیز با همکاری شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر تبریز از این حرکت ارزشمند حمایت خود را اعلام و به صورت جدی وارد میدان شد.
صادق زاده، ادامه داد: وظیفه ما ترویج فرهنگ تقدیر و همچنین حمایت از تولیدکنندگان به عنوان جامعه بزرگ کارگری است و بنده در بازدید و حضور در واحدهای تولیدی صنعت کفش شاهد تلاش عزیزان تولیدکننده در تولید محصولات باکیفیت داخلی بوده ام که به صورت کاملا عاشقانه در امر تولید فعالیت می کنند و مدیران این صنعت نسبت به کارگران خود هم از لحاظ حمایت های لازم عنایت ویژه ای داشته اند و کمترین مسائل کارگری را در این صنعت شاهد بودیم.
وی با اعلام اینکه به نوبه خودم از دبیرخانه اجرایی این همایش به لحاظ برگزاری این برنامه خوب تقدیر و تشکر می کنم، ادامه داد:بدون تلاش صنعتگران و تولیدکنندگان توسعته اقتصادی کشور قابل تصور نیست و نمی توان به قله های موفقیت رسید و اگر با مدیریت صحیح از نیروهای متخصص موجود در کشور استفاده کنیم، خواهیم توانست در بسیاری از زمینه ها به قطب صنعتی دنیا تبدیل شویم و کارآفرینان عزیز در این امر نقش بسیار موثری دارند.

صنعت کفش تبریز را با محصولات ایتالیایی مقایسه می ‌کنیم نه با تولیدات کشورهای منطقه مانند ترکیه
ایرج شهین باهر شهردار کلانشهر تبریز نیز در این همایش گفت: صنعت چرم و کفش یکی از صنایع مادر و مهم ما می باشد که آوازه جهانی دارد و ما همیشه صنعت چرم و کفش تبریز را با محصولات ایتالیایی مقایسه می ‌کنیم نه با تولیدات کشورهای منطقه مانند ترکیه و این امر مستلزم همکاری و تعامل همه بخش‌ها برای ایجاد فضای بهتر کسب و کار است تا بهره کافی از این برندها ببریم.
وی افزود: باید در حفظ و توسعه برندهای شهرمان تلاش کنیم تا فراموش نشوند که البته تنها برند کفش تبریز نیست که در معرض خطر بوده بلکه ده‌ها برند دیگر نیز در این شهر وجود دارد که اگر توجه کافی به آنها نشود، به راحتی از دست خواهد رفت.
وی تصریح کرد: در هندوستان، فرش توسط ربات و دستگاه‌های الکترونیکی تولید و به نام فرش ایرانی به فروش می‌رسد که این کار نتیجه عدم وجود بستر و توجه مناسب به فضای کسب و کار در کشور است.
شهردار تبریز با اشاره ضرورت مراقبت از داشته‌های این شهر، اضافه کرد: باید از داشته‌های تبریز و برندهای آن مانند کیف، کفش و صنعت چرم و حتی فرش مراقبت کرد و نگذاشت این برندها از بین بروند.
شهین باهر، ادامه داد: برندهای صنعتی تبریز مانند کفش، چرم و فرش، گردشگرپذیر بوده و به عنوان داشته‌های معنوی این شهر نیاز به مراقبت دارند و همه باید دست در دست هم دهیم تا این صنایع روی پای خود بمانند چرا که فعالیت آن ها و معرفی برند تبریز کمک شایانی در جذب گردشگری و رونق اقتصادی این شهر خواهد داشت.
وی یادآوری کرد: اقدامات خوبی مانند ایجاد مدرسه مهارت عالی کفش و شهرک کیف و کفش و چرم در این شهر انجام شده است که این اقدامات در برندسازی و جذب گردشگر نقشی موثری دارد.
شهردار تبریز در پایان با اشاره به وظایف شهرداری در قبال رونق صنعت و ایجاد فضای کسب و کار گفت: تلاش شده است تا در امور مربوط به حوزه شهرداری مانند تعرفه عوارض برای این صنایع مساعدت لازم انجام شود و اگر در تبریز فضای کسب و کار فراهم شود می‌توان تولیدات خود را نه تنها به سرتاسر ایران بلکه به تمام دنیا صادر کرد.
شایان ذکر است؛ در این همایش از ۱۶ تن از کارآفرینان صنعت کفش تبریز و ۵ تن از تولیدکنندگان و واردکنندگان مواد اولیه کفش با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد و همچنین از شهردار تبریز، دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز، روسای اتحادیه های کفاشان و لوازم کفش تبریز به لحاظ حمایت ها و تلاش های بی شائبه از صنعت کفش تبریز تجلیل ویژه ای به عمل آمد و در پایان با اهدای لوح تقدیر از رسانه های استان که در انعکاس اخبار و رویدادها و گزارشات صنعت کفش تلاش بسیاری داشته اند تجلیل به عمل آمد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.