به گزارش تبریز ما به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز، در این نشست مشکلات متعدد موجود در سیستم اتوبوس های تندرو با حضور مدیران سازمان اتوبوس رانی و کارشناسان کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.
رامین خدایی، معاون فنی شرکت واحد اتوبوس رانی شهرداری تبریز، در این نشسست با اعلام اینکه در حال حاضر ۹۶ دستگاه اتوبوس دوکابین و ۷ دستگاه اتوبوس تک کابین در سامانه بی آر تی در حال حمل و نقل مسافر می باشند، ادامه داد: متاسفانه هنوز متولی نگهداری مسیر اتوبوس های تندرو در مجموعه شهرداری مشخص نیست و عدم رفع ایرادات آن باعث استهلاک سریع اتوبوس ها می شود.
وی همچنین با انتقاد از حصارکشی نامناسب، ایجاد مسیر های میان بر، در طول خط ویژه بی آر تی را مشکل اصلی در تهدید امنیت عابران پیاده و رانندگان اتوبوس خواند. در این نشست همچنین در ارتباط با لایحه واگذاری ۱۶۴ اتوبوس ملکی شهرداری به بخش خصوصی گفتگو شد.
اعضای کمیسیون ضمن موافقت با کلیات این لایحه، خواستار ارائه جزئیات آن از جمله نحوه واگذاری و شرایط دریافت کنندگان این اتوبوس ها برای دفاع در صحن علنی گردیدند. کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک همچنین پس از دریافت پیشنهاد افزایش ۱۵ درصدی نرخ کرایه اتوبوس ها، در مخالفت با این افزایش، خواستار ارائه یارانه بیشتر به منظور ترویج فرهنگ استفاده از وسایط حمل و نقل عمومی گردیدند.
در این نشست مقرر شد کمیته های تخصصی کمیسیون، برای بررسی دقیق و تصمیم گیری بهتر در خصوص بهینه سازی حمل و نقل عمومی از خطوط اتوبوس رانی بازدید میدانی به عمل آورند.