حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11407 تعداد نوشته های امروز : 0×

آبیاری مزارع بناب با آب‌های آلوده

شناسه : 59464 02 جولای 2021 - 15:52 155 بازدید

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، گفت: هیچ برنامه‌ای برای تعیین تکلیف مشکل آبیاری مزارع با آب‌های آلوده وجود ندارد. به گزارش تبریز ما، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان که با بیان اینکه مسأله آبیاری مزارع در بناب به سال‌های قبل برمی‌گردد؛ اظهار داشت: حل این معضل نیازمند […]

آبیاری مزارع بناب با آب‌های آلوده
پ
پ

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، گفت: هیچ برنامه‌ای برای تعیین تکلیف مشکل آبیاری مزارع با آب‌های آلوده وجود ندارد.
به گزارش تبریز ما، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان که با بیان اینکه مسأله آبیاری مزارع در بناب به سال‌های قبل برمی‌گردد؛ اظهار داشت: حل این معضل نیازمند یک مدیریت منسجم و قاطع است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت ساماندهی مشترکین فاضلاب از سوی مسؤولان آب و فاضلاب، تصریح کرد: این مشکل قبل از اینکه نیاز به اعتبارات داشته باشد نیاز به مدیریت دارد.
باقری‌بنابی در ادامه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی تصفیه‌خانه توسط کارخانجات شهرستان یادآور شد: اعمال مدیریت با تعارف و مسائل دیگر در تمام بخش‌ها جوابگو نیست؛ از این رو برای جلوگیری از آبیاری مزارع با آب‌های آلوده باید تدبیر عملی و کارشناسی صورت گیرد.
شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب واقع در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی و در جنوب این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیم آب و هوایی آن یکی از قطب‌های کشاورزی استان به‌ویژه در تولید صیفی‌جات، میوه‌های باغی و انگور است.
متأسفانه از چندین سال پیش با وجود پیگیری رسانه‌های منطقه و تذکرات متعدد مسؤولان برخی کشاورزان منطقه به دلیل عدم کافی بودن آب کشاورزی اقدام به آبیاری مزارع خود با آب فاضلاب می‌نمایند که این امر سلامت مردم و امنیت غذایی جامعه را به شدت تهدید کرده و مستلزم اقدامات جدی مسؤولان امر در پیشگیری و برخورد با این اقدام سخیف است.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/129946

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.