حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ 14 ذو القعدة 1445 Tuesday, 21 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11407 تعداد نوشته های امروز : 0×

مقبره آیت‌الله انگجی توسط شهرداری منطقه ۴ مرمت و بازسازی می‌شود

شناسه : 7981 31 اکتبر 2017 - 3:52 288 بازدید

[ad_1] تبریز ما: شهردار منطقه چهار از مرمت و بازسازی مقبره آیت الله انگجی با هدف احیای بناهای مذهبی خبر داد. به گزارش تبریز ما به نقال از شهرداری منطقه چهار تبریز، اکبر امجدی با اعلام این خبر افزود: آیت الله انگجی یکی از مفاخر آذربایجان است که ضرورت داشت مقبره خانوادگی ایشان که از […]

مقبره آیت‌الله انگجی توسط شهرداری منطقه ۴ مرمت و بازسازی می‌شود
پ
پ

[ad_1]

تبریز ما: شهردار منطقه چهار از مرمت و بازسازی مقبره آیت الله انگجی با هدف احیای بناهای مذهبی خبر داد.

به گزارش تبریز ما به نقال از شهرداری منطقه چهار تبریز، اکبر امجدی با اعلام این خبر افزود: آیت الله انگجی یکی از مفاخر آذربایجان است که ضرورت داشت مقبره خانوادگی ایشان که از وضع نامناسبی برخوردار است، بازسازی و مرمت شود.
وی با بیان این كه این اثر آرامگاه خانوادگی آیت الله انگجی است، افزود: آیت الله سیدابوالحسن انگجی فرزند سید محمد شیخ الشریعه یكی از فقهای نامدار و برجسته آذربایجان به شمار می آید.
به گفته شهردار منطقه چهار، خاندان انگجی یكی از خانواده های اصیل و معروف تبریز بوده و شخصیت های فقهی ارزشمندی چون مرحوم آقا سید ابوالحسن انگجی از این خاندان برخاسته اند.
اکبر امجدی گفت: عملیات مرمت و بازسازی این مقبره تحت نظارت کارشناسان سازمان میراث فرهنگی انجام می پذیرد و اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل این اثر یک میلیارد ریال می باشد.
وی اظهار داشت: ویژگی بارز این بنا پوشش طاق گنبدی آن است که نمای داخلی آن از تناسب و زیبایی خاصی برخوردار است.
شهردار منطقه چهار افزود: ابعاد این بنای مستطیلی ۱۰ متر در ۱۱ متر بوده و مصالح به کار رفته در آن سنگ و آجر و تزئینات بنا محدود به آجرکاری نمای داخلی است.
امجدی اظهار امیدواری کرد مرمت و بازسازی این اثر در مدت زمان کوتاهی به پایان رسیده و برای زیارت عموم مردم آماده شود.
 

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.