کار ابتدا با عرضه محدود مدل ۱۶۰۰ سیسی دندهای با نام «سراتو سایپا» که فاقد تمامی امکانات نسل دوم سراتو بود، در سال ۹۳ شمسی آغاز شد. به گزارش تبریز ما، وقتی قرن بیستویکم آغاز شد، عرضه سدانهای کوچک خانوادگی از اقبال گستردهای برخوردار بود. شرکت کیاموتورز سعی داشت در ادامه جهشهای خود در زمینه تولید […]
کار ابتدا با عرضه محدود مدل ۱۶۰۰ سیسی دندهای با نام «سراتو سایپا» که فاقد تمامی امکانات نسل دوم سراتو بود، در سال ۹۳ شمسی آغاز شد.
به گزارش تبریز ما، وقتی قرن بیستویکم آغاز شد، عرضه سدانهای کوچک خانوادگی از اقبال گستردهای برخوردار بود. شرکت کیاموتورز سعی داشت در ادامه جهشهای خود در زمینه تولید خودروهای مجهز و پیشرفته، با عرضه اولین نسل از سدانی با نام کیا سراتو در سال ۲۰۰۴ میلادی، سهم قابلتوجهی از بازار را از آن خود کند. این خودروساز کرهای گام اول را محکم و استوار برداشت و دیری نپایید که با عرضه دومین نسل از کیا سراتو در سال ۲۰۰۹ میلادی، فروش چشمگیری و کمسابقهای را تجربه کرد. کیا سراتو به یکی از موفقترین محصولات این شرکت کرهای تبدیل شد. با نگاهی به سیر طراحی، تولید و عرضه سراتو و استقبال از آن در بازارهای جهانی، درمییابیم که این محصول را میتوان بهعنوان یکی از ستارههای کمپانی کیاموتورز در نظر گرفت.
آغاز به کار خط مونتاژ
پیشتر نسل اول سراتو به بازار کشورمان راه یافته بود. در پی این موفقیت جهانی کیا و محبوبیت نسل دوم سراتو در ایران، توجه گروه خودروسازی سایپا به این سدان جلب شد؛ سپس مدیران این خودروساز داخلی درصدد راهاندازی خط مونتاژ آن برآمدند. کار ابتدا با عرضه محدود مدل ۱۶۰۰ سیسی دندهای با نام «سراتو سایپا» که فاقد تمامی امکانات نسل دوم سراتو بود، در سال ۹۳ شمسی آغاز شد. دیری نپایید که تولید پُرشمارتر مدل ۲۰۰۰ سیسی اتومات آن نیز مشتریان بیشتری را به خود جذب کرد.
نمونههای مونتاژی
سایپا با هدف امکان انتخاب و عرضه سراتو با ۲ قیمت متفاوت جهت پاسخگویی به نیاز طیف وسیعتری از مشتریان و همراهی با قدرت خرید آنان، اقدام به ارائه نسخههای آپشنال و ساده سراتو با پیشرانه ۲۰۰۰ سیسی کرده است. هر ۲ نسخه این سدانِ تولید سایپا قدرتی معادل با ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۱۹۵ نیوتنمتر در ۴۳۰۰ دور بر دقیقه را فراهم میکنند. این نسخهها جعبهدنده ۶ سرعته خودکار برخوردارند.
مشخصات فنی
این خودرو طی زمانی حدود ۹٫۵ تا ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. حداکثر سرعت آن بهخاطر محدودیت الکترونیکی، ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. میانگین مصرف سوخت این خودرو بهصورت ترکیبی ۷٫۱ لیتر ثبت شده است. تا اینجای مطلب تفاوت چندانی بین مدل ساده و آپشنال سراتو دیده نمیشود و عمده تغییرات در بحث طراحی داخلی و یهخصوص آپشنها و امکانات رفاهی صورت گرفته است.
بررسی کارشناسی تیپهای مختلف سراتو وارداتی در سراتو دیوار:
تفاوت دو تیپ سراتو مونتاژ
از نظر طراحی خارجی و شرایط ظاهری، بین ۲ نسخه کیا سراتو آپشنال و معمولی تفاوت چندانی مشهود نیست، ولی بهمحض ورود به داخل کابین با تفاوتهای متعددی مواجه میشوید: روکش چرمی غربیلک فرمان و سردنده و صندلیها، سانروف برقی، آمپر سوپرویژن (با نورپردازی قرمز رنگ نشانگرها)، سیستم مولتیمدیا با صفحهنمایش ۸ اینچی و کلید هوشمند و … ازجمله امکانات افزودهشده به نسخه آپشنال سراتو سایپا ۲۰۰۰ سیسی اتومات است. همچنین تعبیه اهرمهای تعویضدنده در پشت فرمان، حس یک رانندگی اسپرت و تجربه متفاوتی را به راننده القا میکند.
تجربه رانندگی با سراتو مونتاژ
این مدل سراتو امکان انتقال تجربهای خوشایند از سواری با خودرویی دندهاتومات را فراهم میسازد. بهدلیل هماهنگی مطلوب پیشرانه با گیربکس آن، سطح تجربه راندن با آن همواره مطلوب ارزیابی میشود. در نسخه مونتاژی، بسیاری از امکانات و تجهیزات نسخه پایه کرهای حذف شده است و عملاً سراتو مونتاژ بهعنوان خودرویی فاقدامکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی در ایران عرضه میشود. سانروف، آینههای تاشو، گرمکن صندلی، دنده پشتفرمانی، استارت دکمهای، ایربگهای جانبی و … ازجمله امکانات جانبی حذفشده از این خودرو محسوب میشوند.
طی سالهای گذشته اعتراضاتی نیز مبنی بر کاهش سطح کیفی تولید از جانب کاربران شنیده میشود. بررسیهای کارشناسی نشان میدهد این اعتراضها خالی از اعراب نیست و استفاده از پلاستیک خشک در برخی بخشهای کابین، سطح کیفی خودرو را بهشدت پایین آورده است. روکش پارچهای صندلیها نیز از کیفیت لازم بهره نمیبرد و به سرعت نیاز به تعویض پیدا میکند. کیفیت مونتاژ سراتو سایپا نیز نسبت به قبل افت شدیدی را نشان میدهد که باعث بیشتر شدن استهلاک خودرو خواهد شد و از کیفیت سواری و عایقبندی کابین نیز میکاهد. فنربندی خودرو بهشکل چشمگیری خشک و آزار دهنده شده است. میزان انتقال ضربات به داخل کابین برای این رده خودرو قابلقبول نیست. فرمان خودرو نیز خشکتر از نسخههای وارداتی است و کنترل خودرو را سخت کرده است. سراتو سایپا در سالهای ۹۷ و ،۹۸ بهدلیل سیاستهای غلط سایپا با نوسانات قیمتی شدیدی مواجه بود که از نظر کارشناسان منطقی نبود. برای اطلاع از قیمت روز این خودرو به https://divar.ir/car/prices مراجعه کنید.
محتوای این تبلیغات توسط سفارشدهنده تهیه شده است.
——————–
منبع خبر: asrtabriz.com/news/130369