حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

مهندس علی اکبر عدلی قراملکی مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی صیفی کاران، باغداران و گندم کاران تبریز: از سازمان جهاد کشاورزی استان خواستار اعطای عاملیت توزیع کودهای شیمیایی به تعاونی کشاورزی تبریز هستیم

شناسه : 54747 23 دسامبر 2020 - 13:48 652 بازدید

شرکت تعاونی کشاورزی صیفی کاران، باغداران و گندم کاران تبریز و حومه از سال ۱۳۶۶ در این شهرستان آغاز به کار نمود. این تعاونی با هدف حمایت از کشاورزان که از ارکان اصلی اقتصاد کشور به شمار رفته و با تولید محصولاتی استراتژیک نقش سازنده ای را در جهت تامین نیازهای ایران اسلامی ایفا می […]

مهندس علی اکبر عدلی قراملکی مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی صیفی کاران، باغداران و گندم کاران تبریز: از سازمان جهاد کشاورزی استان خواستار اعطای عاملیت توزیع کودهای شیمیایی به تعاونی کشاورزی تبریز هستیم
پ
پ

شرکت تعاونی کشاورزی صیفی کاران، باغداران و گندم کاران تبریز و حومه از سال ۱۳۶۶ در این شهرستان آغاز به کار نمود. این تعاونی با هدف حمایت از کشاورزان که از ارکان اصلی اقتصاد کشور به شمار رفته و با تولید محصولاتی استراتژیک نقش سازنده ای را در جهت تامین نیازهای ایران اسلامی ایفا می نمایند تاسیس گردیده است و در این راستا خدمات شایانی را در جهت بهینه سازی مصرف آب، تامین کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان، کمک در راستای بالا بردن سطح کیفی و کمی محصولات تولیدی، تامین نیاز های مالی از طریق بانک‌ها برای کشاورزان عزیز شهرستان تبریز، خصوصاً گندمکاران این شهرستان ارائه می‌دهد.
هیئت مدیره این تعاونی پیرو منویات مقام معظم رهبری در جهت حضور و استفاده از ظرفیت های جوانان با علم و تحصیل کرده در راس امور مدیریتی در گام دوم انقلاب، از سال گذشته مدیریت این مجموعه را به مهندس علی اکبر عدلی قراملکی جوانی مدبر و کاردان و آشنا به علم روز سپرده‌اند. این مهندس لایق از زمان قبول این مسئولیت توانسته است گام‌های مهمی را در راستای اهداف تعاونی کشاورزی صیفی کاران، باغداران و گندم کاران تبریز و حومه بردارد بر خود وظیفه دانستیم به پاس خدمات ایشان در سال جهش تولید در جهت انعکاس عملکرد این تعاونی و بررسی مشکلات موجود، پای صحبت مهندس علی اکبر عدلی قراملکی مدیرعامل این مجموعه بنشینیم که گزیده‌ای از آن تقدیم می گردد.

شرکت تعاونی کشاورزی صیفی کاران، باغداران و گندم کاران تبریز و حومه را معرفی نموده و از بیوگرافی خودتان برای خوانندگان عزیز بفرمایید؟
بنده علی اکبر عدلی قراملکی دارای مدرک کارشناسی در رشته….بوده و متولد ۱۳۶۷ می باشم.
اینجانب مدرک مدیریت خود را از آکادمی AGR سوئد اخذ نموده و ضمن عضویت در این آکادمی، عضویت در اتاق بازرگانی استان انجمن کیفیت صنایع ایران، مجمع فعالین محیط زیست، انجمن ارگانیک ایران و هیئت رئیسه شرکت یونار چوب افرا را در کارنامه کاری خود دارم و افتخار آن را دارم از سال گذشته به عنوان مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی تبریز در خدمت کشاورزان عزیز شهرستان باشم. تعاونی کشاورزی شهرستان تبریز از سال ۱۳۶۶ فعالیت خود را آغاز نموده و با تلاش هیئت مدیره ای متشکل از پنج نفر اکنون به لطف الهی سه هزار عضو دارد.
این تعاونی با هدف حمایت از صیفی کاران، باغداران و خصوصاً گندم کاران شهرستان تبریز تاسیس گردیده و طی ۳۳ سال گذشته با هماهنگی و همیاری اعضا و نهادهای ذیربط توانسته است گام‌های موثری را در این راستا بردارد.

لطفاً در خصوص عملکرد تعاونی توضیح دهید؟
از اصلی ترین برنامه های این تعاونی، حمایت از گندم کاران شهرستان است، چرا که گندم محصولی استراتژیک بوده و نقش موثری را در خودکفایی کشور ایفا می‌نماید.
ما با استفاده از کارشناسان در تلاش هستیم در بحث سمپاشی و آبیاری در کنار کشاورزان بوده و با حمایت‌های لازم از این زحمتکشان که از بازوان اقتصادی کشور تلقی می گردند، در جهت بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی و بهینه سازی مصرف آب گام برداریم.
در بحث فروش نیز در نظر داریم در جهت تسهیل در امور فروش گندم تولیدی کشاورزان، مجموعه ها و مراکزی را در چندین نقطه از شهرستان تاسیس نماییم که از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان نماینده آنان خرید را در نزدیکترین محل به کشاورزان انجام داده و تحویل سیلو دهیم.
در زمینه خدمات حمایتی نیز با پست بانک تفاهم نامه‌ای منعقد نموده‌ایم تا برای اعضا که از طرف تعاونی معرفی می گردند ۵۰ میلیون تومان وام، بدون ارائه ضامن کارمند، تخصیص داده شده و در اختیار آنها قرار گیرد.
برای صیفی کاران عزیز نیز در جهت جلوگیری از پلاسیدگی و دور ریز محصولات تولیدی که برخا به علت ازدیاد تولید و عدم فروش به موقع، ضرر های کلانی را متحمل می شوند در نظر داریم، خطوط خشک کن سبزی و صیفی را راه اندازی نموده و با بسته بندی های شیک و بروز روانه بازارهای داخلی و خارجی نماییم، در این راستا خط اول را راه اندازی نموده ایم و در حال اخذ سیب سلامت برای این نوع تولیدات هستیم.
تعاونی شما با چه مشکلاتی روبروست و از مسئولین استانی چه خواسته هایی دارید؟
از اصلی ترین برنامه های تعاونی کشاورزی صیفی کاران، باغداران و گندمکاران تبریز و حومه، اخذ عاملیت فروش کودهای شیمیایی از سازمان جهاد کشاورزی استان و توزیع آن به اعضای محترم این تعاونی می باشد.
متاسفانه در جهت اخذ این مجوز دچار مشکل شده‌ایم.
در این خصوص تعاونی کشاورزی تبریز تاریخ ۱۵ فروردین ماه درخواست خود را مبنی بر اخذ مجوز عاملیت توزیع کود، به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز ارائه نمود و مدیریت محترم شهرستان تبریز موافقت خود را اعلام نمودند. سپس درخواست ما، همراه با موافقت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز به کمیته کود استان ارسال گردید.
در کمیته کود استان نیز پس از بررسی و موافقت اولیه و بازدید بازرسان شرکت حمایتی کشاورزی استان، امکانات و انبار های موجود این تعاونی مورد تایید کارشناسان این شرکت قرار گرفت.
اما متاسفانه بیش از چند ماه است که جلسات کمیته کود برگزار نمی گردد.سازمان جهاد کشاورزی استان نیز از ارائه مجوز به این تعاونی خودداری می نماید و بیش از ۲۰ سال است که عاملیت توزیع کود را صرفاً به شرکت تعاونی گندم کاران مایان واگذار نموده اند.
ما از مسئولین محترم خصوصاً جناب آقای مهندس فتحی ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان و مهندس افشانی مدیریت جهاد کشاورزی تبریز تقاضا داریم عنایت فرموده در راستای حمایت از سه هزار عضو این تعاونی، به این موضوع رسیدگی نمایند و در جهت اعطای مجوزهای لازمه جهت توزیع کود های شیمیایی به تعاونی کشاورزی صیفی کاران،باغداران و گندم کاران تبریز اقدامات لازم را مبذول دارند.
به عنوان مدیر تعاونی کشاورزان تبریز بنظر جنابعالی آیا کشاورزان تبریز توانسته اند در سال جهش تولید به این شعار جامه عمل بپوشانند؟
متأسفانه آنطور که باید در سال۹۹ نتوانستیم به این شعار جامه عمل بپوشانیم. چرا که کشاورزان عزیز ما با مشکلات مدیدی از جمله بحث بیماری کرونا، گرانی کودها و در نهایت قیمت بالای تمام شده محصولات تولیدی مواجه بودند.
باید عرض نمایم قیمت فروش محصولات تولیدی کشاورزان زحمتکش ما، نسبت به هزینه های تولید خیلی پایین است و این باعث می شود که کشاورزان نتوانند آنطور که باید سود لازم را از عملکرد خود ببرند.
از دیگر مشکلات موجود در بحث کشاورزی خصوصاً گندمکاران، کمبود کمباین میباشد و عمر کمباین های موجود نیز بسیار بالاست و گاهاً غیر قابل استفاده می باشند.
ما در تعاونی کشاورزی تبریز در تلاش هستیم که کمباین هایی را از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان خریداری نموده و جهت استفاده در اختیار اعضا قرار دهیم.
چه صحبتی با اعضای محترم تعاونی دارید؟
چنانچه عرض کردم کشاورزان بازوان اقتصادی این مرز و بوم هستند و با زحمت های آنان است که سفره های مردم رنگین میگردد لذا باید قدردان زحمات آنها بوده و حمایت از این قشر زحمتکش از اولویت های دولت و مسئولین باشد. به اعضای محترم نیز باید عرض نمایم این تعاونی برای حل مشکلات و کمک به کشاورزان ایجاد شده است و بدون این اعضا معنی ندارد. لذا باید دست در دست هم داده و با حمایت از همدیگر، گامهای موثری در جهت حل مشکلات برداریم.

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.