حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

مشارکت همگانی لازمه ثبات در کنترل کرونا است

شناسه : 55335 01 ژانویه 2021 - 12:15 205 بازدید

وزیر کشور گفت: لازمه رسیدن به آرامش و ثبات و گذر از این شرایط کرونایی، مشارکت همگانی و افزایش آن است.

مشارکت همگانی لازمه ثبات در کنترل کرونا است
پ
پ

مشارکت همگانی لازمه ثبات در کنترل کرونا است

وزیر کشور گفت: لازمه رسیدن به آرامش و ثبات و گذر از این شرایط کرونایی، مشارکت همگانی و افزایش آن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی امروز پس از برگزاری کمیته مشورتی قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که با حضور وزیر بهداشت در محل این وزارتخانه برگزار شد، افزود: پس از لطف خدا، همکاری، مساعدت و مشارکت مردم در همه مراحل موجب توفیق شده است تا بتوانیم روند کاهشی نسبتاً با ثباتی در کنترل کرونا داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه شرط اصلی ادامه روند کاهشی، مشارکت مردم است گفت: ما می‌دانیم مردم در زحمت، فشار و سختی از نظر اجتماعی، روانی و اقتصادی دوران پرتنشی را در اضطراب و نگرانی گذرانده‌اند، اما باید بدانیم برای رسیدن به آرامش و ثبات، مشارکت و افزایش آن نیاز است وگرنه شرایط نامطلوب می‌تواند، ادامه یابد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: با همکاری مردم، حمایت‌های دولت و دستگاه‌هایی که در این مدت یاری دهنده بودند با محوریت وزارت بهداشت و استمرار این همکاری‌ها شاهد موفقیت‌های بیشتری در آینده خواهیم شد.

رحمانی فضلی افزود: ما هر هفته جلسات مشترکی داریم و از همکاران پرتلاش و زحمتکش وزارت بهداشت که در زمینه تحقیقاتی، بهداشت و درمان، تأمین تجهیزات و نیروی انسانی فعالیت دارند تشکر می‌کنیم، ما از ابتدای بیماری تا امروز گام‌های خوبی برداشته و پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و در روزهای اولیه حتی ماسک و کیت نداشتیم، اما هم‌اکنون با استفاده از تجربه و امکاناتی که در وزارت بهداشت داریم در تمام این زمینه‌ها موفق و سربلند بوده‌ایم که قطعاً نتیجه تلاش همکاران ما در وزارت بهداشت بوده است.

وی گفت: با روندی که در این مقطع شروع شده است، طرح منسجم هوشمند با توصیه وزارت بهداشت در ستاد مقابله با کرونا آغاز شد و سطح کار از سطح ملی به سطح استانی و سپس به سطح شهرستانی رفت و در شهرستان‌ها هم این طرح منسجم از محلات تا خانواده‌ها اجرایی شد.

رحمانی فضلی گفت: هدف‌ها هوشمند است و منابع و اولویت‌ها کاملاً دقیق صورت گرفته است که هم اکنون روند کاهشی نسبتاً با ثباتی را شاهد هستیم و این نشان دهنده توفیق مجموعه فعالیت‌هایی است که انجام شده است.

وی افزود: بعد از لطف خدا همکاری، مساعدت و مشارکت مردم در تمام این مراحل بوده که موجب این توفیق شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در ادامه این جلسه با تشکر از فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: این همدلی و رفاه بین وزارت بهداشت و وزارت کشور یکی از رازها و عوامل بسیار مؤثر در توفیقاتی است که این روزها کسب شده است.

سعید نمکی با اشاره به اینکه ما جلسات مشترک زیادی داشته‌ایم افزود: امروز نیز بازدید از رصدخانه‌ای که در ستاد مقابله با کرونا در وزارت بهداشت است انجام گرفت که در این رصدخانه به صورت برخط، تمام وقایع مربوط به مدیریت کرونا به صورت لحظه‌ای ثبت می‌شود.

وی گفت: این رصدخانه ابزار هوشمندی است که با استفاده از این ابزار، بیماری را در سطح کشور رصد و نقاط آسیب پذیر را شناسایی می‌کنیم و از این ابزار بسیار پیشرفته کمک می‌گیریم و درصدد هستیم این ابزار را پیشرفته‌تر کنیم که اگر قرار بود طوفان‌های دیگری که دنیا را در بر گرفته برای کشور ما هم در راه باشد از پیش ارزیابی و راهکارهای مبارزه با ویروس را دنبال کنیم.

وزیر بهداشت افزود: امیدواریم این همکاری مستمر و این وفاق و همدلی بتواند در پیشرفت امور و همکاری بین ما و قرارگاه کمک کند.

۵۱۰۹۶۲۲

 

 

منبع:  تبریز   من

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.