حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

لزوم ایجاد پیاده راه‌ها و اجرای محدودیت ترافیکی در هسته مرکزی تبریز

شناسه : 8206 06 نوامبر 2017 - 4:25 339 بازدید

تبریز ما: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی بر لزوم ایجاد پیاده راه‌ها و اجرای محدودیت ترافیکی در هسته مرکزی کلانشهر تبریز تاکید کرد. ناصر میکائیلی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز، اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین استان ناحیه شمال غربی ایران محسوب می‌شود که دارای آب و هوای سرد کوهستانی […]

لزوم ایجاد پیاده راه‌ها و اجرای محدودیت ترافیکی در هسته مرکزی تبریز
پ
پ


تبریز ما: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی بر لزوم ایجاد پیاده راه‌ها و اجرای محدودیت ترافیکی در هسته مرکزی کلانشهر تبریز تاکید کرد.

ناصر میکائیلی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز، اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین استان ناحیه شمال غربی ایران محسوب می‌شود که دارای آب و هوای سرد کوهستانی بوده و کلّ محدوده استان را کوه‌ها و ارتفاعات تشکیل داده‌اند.
وی تعداد خودرو و موتور سیکلت موجود در سطح شهر تبریز را به ترتیب ۹۰۱ هزار خودرو و ۱۴۵ هزار و ۶۲۵ موتورسیکلت و مجموع خودروها و موتور سیکلت‌های موجود در سطح استان را نیز به ترتیب یک میلیون و ۴۳۰ هزار و ۸۸۳ دستگاه خودرو و ۳۴۵ هزار و ۹۸۶ دستگاه موتور سیکلت اعلام کرد.
میکائیلی با اشاره به آمار متوفیان تصادفات پنج ساله پلیس راهور استان، تصریح کرد: در این پنج سال میزان تصادفات کاهش پیدا کرده بطوریکه  با وجود افزایش تعداد خودرو و جمعیت از ۲۸۹ نفر فوتی در سال ۱۳۹۰ به ۱۸۹ نفر در سال ۱۳۹۵ رسیده است؛ به بیان دیگرتعداد متوفیان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۰ تعداد ۱۰۰ نفر معادل ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده است.
این مسوول تعداد تاکسی‌های شهر تبریز، ۱۴ هزار دستگاه، تاکسی‌های فرسوده ۶ هزار دستگاه و تعداد تاکسی‌های فرسوده تعویض شده را نیز دو هزار دستگاه، آمار کل خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر استان را ۲۷ هزار و ۱۸۲ دستگاه، تعداد کل مینی بوس‌های استان را ۱۳۴۲ دستگاه و تعداد کل اتوبوس‌های خط واحد را در شهر تبریز ۷۰۰ دستگاه اعلام کرد.
وی با مقایسه زیرساخت‌های ترافیکی کلانشهرهای تبریز با اصفهان اذعان داشت: با وجود کمبود امکانات و نبود زیرساخت‌های مناسب در مقایسه با کلانشهر اصفهان، در سال ۹۴ تعداد تصادفات فوتی در تبریز بهتر از اصفهان کنترل گشته است و متوفیان تبریز ۲۵۵ نفر کمتر از اصفهان گزارش شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی از ایجاد گشت‌های تلفیقی اداره کل محیط زیست با پلیس راهنمائی و رانندگی در خصوص برخورد با تخلفات نقص فنی و خودروهای دودزا خبر داد.
این مسوول بر لزوم پیگیری در راستای نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی، برنامه‌ریزی در راستای نوسازی و خروج مینی بوس‌ها، اتوبوس‌ها، کامیون‌های فرسوده از ناوگان بار و مسافر، خروج تاکسی‌های با عمر بالا از هسته مرکز شهر، نوسازی ناوگان سرویس خودروهای دولتی در ادارات و موظف نمودن خودروهای دولتی به اخذ معاینه فنی، تاکید کرد.
میکائیلی همچنین آمار خودروهای اوراق شده از اول سال ۱۳۹۲ تا آخر شش ماهه ۱۳۹۶ را ۶۶ هزار و ۵۹ دستگاه برشمرد.
وی با اشاره به میزان آلایندگی ناشی از تاخیر در تردد و ترافیک ناشی از تبلیغات محیطی در اکثر خیابانهای هسته مرکزی شهر توضیح داد: با گسترش استفاده از فضای مجازی دیگر زمان تبلیغات فیزیکی در شهر به سر آمده، چرا که مشکلات عدیده‌ای را در زمینه ترافیک و ایمنی آن به بار می آورد. لذا انتظار است مسئولین شهری و کشوری نسبت به تدوین دستور العمل خاص با لحاظ معیارهای ترافیکی اقدام کنند.
میکائیلی با طرح این سووال که چرا چند سال است که محدودیت ترافیکی در هسته مرکزی شهر اجرائی نمی شود؛ گفت: متاسفانه هسته مرکزی شهر تبریز ( خیابان ۱۷ شهریور – خیابان ارتش و پاستور) مملو از مطب‌های پزشکی، داروخانه و آزمایشگاه می باشد به طوریکه حدود ۹۹۰ مطب پزشکی و ۲۰۰ داروخانه و آزمایشگاه در یک خیابان ۱.۵ کیلومتری قرار دارند.
وی تاکید کرد: نیاز است در خصوص ایجاد پیاده راه‌ها در هسته مرکزی شهر اقدامات لازم از طریق سازمان‌های دخیل انجام گیرد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.