حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

ضرورت اصلاح قوانین برای شفاف سازی اختیارات و قدرت نظارتی و اجرایی شوراهای شهر 

شناسه : 9159 30 نوامبر 2017 - 5:41 232 بازدید

[ad_1] تبریز ما: رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در اجلاس مشورتی روسای شوراهای مراکز استانها بر ضرورت اصلاح قوانین و مقررات برای شفاف سازی حیطه عمل و اختیارات و قدرت نظارتی و اجرایی شورای شهر تاکید کرد. به گزارش تبریز ما، دکتر شکور اکبرنژاد در پنجاه و نهمین اجلاس مشورتی روسای شوراهای مراکز استان ها گفت: از […]

ضرورت اصلاح قوانین برای شفاف سازی اختیارات و قدرت نظارتی و اجرایی شوراهای شهر 
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در اجلاس مشورتی روسای شوراهای مراکز استانها بر ضرورت اصلاح قوانین و مقررات برای شفاف سازی حیطه عمل و اختیارات و قدرت نظارتی و اجرایی شورای شهر تاکید کرد.

به گزارش تبریز ما، دکتر شکور اکبرنژاد در پنجاه و نهمین اجلاس مشورتی روسای شوراهای مراکز استان ها گفت: از بررسی های کارشناسانه و تجربیات گذشته چنین بر می اید که شفاف سازی حیطه عمل و اختیارات و قدرت نظارتي و اجرایی شوراهای شهر، با اصلاح قوانین و مقررات جدید، از اولويت های لازم و ضروري است که باید بطور جدی در دستور کار مجمع قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بدون این مقدمات در گذشته و حال بخش مهمی از تکالیف نظارتی شوراها بر زمین مانده است افزود: چه بسا در بعضي موارد شورا، به نهادی شبه تشریفاتی تبدیل شده است که همگان کم و بیش بر صدمات وارد شده،  بر حيثيت شوراها در اقصی نقاط کشور واقفیم.

رییس شورای شهر تبریز در ادامه سخنانش با تاکید بر  ضرورت ایجاد مرکز ملی پژوهش شوراهای اسلامی در جهت تقویت توان علمی، تحلیلی و برنامه ریزی و شوراهای شهرها و کمک به تعیین برنامه ی استراتژیک برای آینده نگری در چشم انداز توسعه شهرها پیشنهاداتی را جهت تهیه نقشه راه و تدوین برنامه ی راهبردی برای اجلاس مشورتی ارائه کرد.
 وی ، متناسب با مزیت ها توانمندیهای منطقه ای و آمایش سرزمین و پتانسیل های انسانی و بومی ، استفاده از گروههای کارشناسی زبده در تعیین استراتژی و راهبردها و انجام آن توسط کارشناسان و خبرگان در هر حوزه ، احصا،اصلاح و بروز رسانی قوانین و مقررات مربوطه متناسب با تکالیف قانونی شوراها را پیشنهاد داد.
اکبر نژاد همچنین پیشنهادات، وضع مقررات معین و مشخص جهت همفکری اعضاي شورا در انتخاب مدیران لایق و کارامد و تبیین نحوه نظارت بر هییت های مدیره شرکتها و سازمانها ی تحت پوشش شهرداریها و ایجاد فرصت اظهار نظر و رای، تدوین برنامه های کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت در جهت حرکت بسوی ایجاد درآمدهای جدید و پایدار و تعیین عوارض شهر نشینی یا هزبنه شهروندی با ایجاد فضای مناسب فرهنگی برای گردشگری و حفظ حقوق شهروندی و ایجاد فضای بکارگیری ایده های نو و خلاقانه و بدیع جوانان و تشخیص نیازهای آینده زندگی شهری را ارائه داد.

  تکریم محیط زیست و حفظ و گسترش فضاهای سبز، آب، خاک، که مهمترین عناصر در حفظ حقوق زیستی هر شهروند و بقای زمین است. لذا تلاش علمی و کار شناسی برای حفظ و ارتقای محیط زیست و آب و غنی سازی خاک اهم امور باید باشد از جمله استفاده از انرژی های پاک در ارائه خدمات شهری و تدوين برنامه اجرایی در حرکت بسمت کاهش مصرف سوخت و مصرف معقول و مناسب منابع آب، غذا و آموزش زندگی صحیح و کار جمعی برای عموم مردم خصوصا کودکان و نوجوانان، در حوزه ی دفع زباله آموزش و فرهنگ سازی کاهش پسماند و تفکیک ان،  استفاده بهینه از زباله بعنوان طلای کثیف ، آموزشي شهروندی و اخلاق زندگی جمعی و کار گروهی در مدارس دانشگاهها و رسانه ها ، تدوین قوانین نظارتي و پیشگیرانه قوی در جلوگیری از ترک تشریفات مناقصه و مزایده در جهت کاهش فساد اداری از دیگر پیشنهادات رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در این اجلاس بود.
دکتر شکور اکبر نژاد در پایان سخنانش اظهار داشت: شورای کلانشهر تبریز، در جهت تبیین، تدوین و اجراسازی پیشنهادات فوق در چهارچوب امکانات و اختیارات خود و در راستای اهداف مجمع اماده هرگونه تبادل تجارب و همکاری ميباشد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.