حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

شگفتی دنیا و سوزش باخت در رسانه های داخلی

شناسه : 28119 20 فوریه 2019 - 5:30 2657 بازدید نویسنده : جهانبخش احمدیان
بیش از 100 هزار نفر، در بدترین شرایط آب و هوایی و بدون کوچکترین امکاناتی اعم از کیک و ساندیس و ساندویچ وزارت ورزش، چندین کیلومتر خارج از شهر جمع شده و به تماشای بازی تیم مورد علاقه خود می پردازند.
شگفتی دنیا و سوزش باخت در رسانه های داخلی
پ
پ

تبریز ما- جهانبخش احمدیان. هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال کشور، فارغ از تمامی نتیجه های آن، اعتباری برای فوتبال ایران و آذربایجان کسب کرد که تا کنون نظیری نداشته است. حضور بیش از ۱۰۰ هزار نفری تراکتوری ها از جای جای ایران، و رقم زدن صحنه های جذاب هواداری در استادیوم یادگار امام، شگفتی نهادهای بین المللی فوتبال و رسانه های ورزشی دنیا ر ابرانگیخت.
صفحه اینستاگرامی فیفا، صفحه اینستاگرامی کنفدراسیون فوتبال آسیا، صفحف فوتبالی ۴۳۳ ، روزنامه های ورزشی اسپانیا، کلمبیا و… این حضور غرورانگیز تراکتوری ها را بازتاب داده اند که در نوع خود بی سابقه بوده است.
در این سو و در داخل کشور اما وضعیت به گونه دیگری است. عده ای سعی در تقلیل حاضرین در استادیوم هستند و عده دیگری سعی در به حاشیه کشاندن این حضور با ادعاهای کذب و واهی هستند که مطمئنا سوزش پس از باخت است.
یکی از روزنامه هایی که ید طولانی در تخریب تراکتور و هوادارانش دارد، طی یادداشتی به بهانه جانبداری گزارشگر بازی، حضور بیش از ۱۰۰ هزار نفری هواداران تراکتور را نیز بر نتافته است و آن را بازی با اعداد و ارقام معرفی کرده است. استادیم یادگار را ۶۶ هزار غلوّ گزارشگر خوانده و دعوت به پرهیز از بزرگنمایی و تعقل در امور نموده است
در جایی دیگر از این نوشته، حماسه خواندن حضور تراکتوری ها را بی اساس دانسته است و در نهایت، فرهنگ و تمدن را دستاویزی برای بی اخلاقی معدود تماشاگران استقلال در تبریز قرار داده و در فضیلت مهمان نوازی سخن رانده است.

سالیان سال، همین رسانه ها ورزشگاه ۷۸ هزار نفری آزادی را به اسم ۱۰۰ هزار نفر قالب ملت کرده بودند
اما وقتی صندلی های این ورزشگاه شماره گذاری شد، ۲۲ هزار نفر کم آوردند! معلوم نیست چرا رسالت رسانه ای خود را در بیان حقایق به جا نمی آوردند و نوبت به تراکتور که رسید، قلم ها از تعقل و تفکر می نویسند. در ثانی استادیوم یادگار امام تبریز که ۷۰ هزار نفر گنجایش آن بود، و در صندلی گذاری به ۶۶ هزار نفر رسیده است. مسئله اصلی این است که افزون بر صندلی های ورزشگاه یادگار، تمام راهرو ها و پله های آن نیز پر می شود، به علاوه بسیاری از هواداران ایستاده به تماشا و تشویق تیم می پردازند و برخی هم خارج از ورزشگاه و از تپه های مجاور به تماشا می نشینند. گویا برخی از رسانه چی های تهران، چشم دیدن این هوادار را ندارند و سعی در تقلیل این حضور دارند.

اما چرا حضور تراکتوری ها در یادگار امام حماسه است؟! حماسه یعنی انجام دادن کاری فراتر از انتظار و ظرفیت و در شرایطی غیر عادی که همان کار مشابه را برخی در شرایط و موقعیتی بهتر نمی توانند انجام دهند. بیش از ۱۰۰ هزار نفر، در بدترین شرایط آب و هوایی و بدون کوچکترین امکاناتی اعم از کیک و ساندیس و ساندویچ وزارت ورزش، چندین کیلومتر خارج از شهر جمع شده و به تماشای بازی تیم مورد علاقه خود می پردازند. افزون بر این بسیاری از ترک های دیگر استانها و حتی هواداران غیر ترک از جای جای ایران برای تماشای بازی تراکتور مقابل تیم دولتی در ورزشگاه گرد هم می آیند تا تحسین دنیا را برانگیزند. این به نظرتان حماسه نیست؟ اکثر ورزشگاه های کشور داخل شهر هستند و حتی نمی توانند یک چهارم ظرفیت استادیوم خود را پر کنند.
در نهایت فرهنگ و تمدن و مهمان نوازی را همه جای ایران خوب بلدند به جز تهران و هوادارانی که حتی در استان های دیگر نیز به فحاشی و سنگ پرانی دست می زنند. افرادی که با لباس آبی در استادیوم حاضر شدند و حرمت میزبان را نگه نداشتند، به روایت تمامی فیلم ها و عکس های موجود، محکوم به عدم حضور در ورزشگاه هستند. چطور می شود که کل تیم های لیگ برتری تنها با دو تیم تهرانی و دولتی مشکل پیدا می کنند؟! ببینید کجای فرهنگ و تمدن ایرانی ایستاده و کبر و نخوت سرتاسر وجودتان را گرفته است.

گفتنی است این روزنامه معلوم الحال، به دفعات تراکترو و هوادارانش را مورد هجمه غیر جوانمردانه خود قرار داده بود. در جریان دیپورت بازیکن ارمنی نیز دست به چنین اقدام غیر اخلاقی و غیر حرفه ای در حوزه رسانه زده بود اما دلیل اینکه چرا با هر سرافکندگی و شرمساری، عبرت نمی گیرد، معلوم نیست.

ثبت دیدگاه

7 دیدگاه برای “شگفتی دنیا و سوزش باخت در رسانه های داخلی”
  1. خاطرمان باشد فدراسیون، کمیته انضباطی، کمیته داوران ، مطبوعات و صداو سیما متعلق به پرسپولیس بوده، خدماتی به تیم دوم حکومتی یعنی استقلال هم ارائه مینمایند پس نوشتن مطالب موهوم و سعد رد کوچک کردن تیم تراختور از وظایف این مطبوهات است اگر چنین کاری نکنند از کارشان اخراج میشوند پس ما هم تلاش کنیم واقعیتها را به همه نشان دهیم تا چشم این افراد بخیل و حسود کور شود
    یاشاسین تراختور

    پاسخ
    • خوب همه دنیا با اون دو تا تیم باشند، ما هم به عنوان رسانه و هوادار در کنار مردمی تراکتور هستیم. و مطمئنا قلممان در این راه از حرکت باز نخواهد ایستاد

      پاسخ
  2. یاشا آذربایجان یاشا تراکتور .
    چوخ گوزل مقاله ایدی
    تراکتور هر جهتدن تورکلره و آذربایجانا خیری و منفعتی وار

    پاسخ
  3. کیک و ساندیس و ساندویچ وزارت ورزش، خخخخخخخخخخخخخخخ یاشا کیشی یاشا کف ائلدیم بو سوزونن ، آقا گوی او قدر یانسنلار کی بونان یوخاری یانماخلارن قاباغندا بوللرینه فشار گلمسین هله بو کوپکلرین اصلی یانماخلاری بونان بلدی بولار یاندرماخلار ال قزدرمادی بولار اوقدر یاناجخلار اوقدر یاناجاخلار یاناجاخلار یاناجاخلار….

    پاسخ
  4. چوخ عالی دی
    یازیوین سوزو یوخ
    یاشاسین

    پاسخ
  5. به همه اونهایی که از برد تیراختور و حضور کهکشانی هوادارانش رنج می برند و سوزشی اندورن خود احساس می کنن، پماد ضد سوزش زنوزی توصیه می گردد.

    پاسخ
  6. سلام. بابت مقاله که یازیب سیز ساغولین. سیزین کیمی وطن داشلارا که رسانه اللرینده وار داها نیازیمیز وار. میلتیمیزین حقینن دفاع الیاغ گره. تشکر

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.