حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

سامان‌دهی معضل آب‌های سطحی منطقه، با اجرای پروژه‌های کانال‌کشی/ تقویت زیرساخت محلات حاشیه‌نشین

شناسه : 11964 25 فوریه 2018 - 7:41 188 بازدید

تبریز ما: شهردار منطقه ۱ تبریز، تقویت زیرساخت‌های محله‌ای در بافت‌های حاشیه‌نشین را از اقدامات کارساز این منطقه خواند و گفت: با توجه به بافت، جغرافیا و وضعیت برخورداری منطقه ۱، اولویت این منطقه در سال‌های اخیر، به خدمات‌ محله‌ای اختصاص یافته و بیش از ۳ میلیارد تومان، در این محلات شده‌است. به گزارش تبریز […]

سامان‌دهی معضل آب‌های سطحی منطقه، با اجرای پروژه‌های کانال‌کشی/ تقویت زیرساخت محلات حاشیه‌نشین
پ
پ


تبریز ما: شهردار منطقه ۱ تبریز، تقویت زیرساخت‌های محله‌ای در بافت‌های حاشیه‌نشین را از اقدامات کارساز این منطقه خواند و گفت: با توجه به بافت، جغرافیا و وضعیت برخورداری منطقه ۱، اولویت این منطقه در سال‌های اخیر، به خدمات‌ محله‌ای اختصاص یافته و بیش از ۳ میلیارد تومان، در این محلات شده‌است.

به گزارش تبریز ما، محمدعلی مولاخواه با بیان این‌که قسمت عمده‌ای از محدوده منطقه ۱ شامل بافت حاشیه‌نشین با جمعیت متراکم است، تصریح کرد: با توجه به شرایط ارتفاعی محلات ایده‌لو، ملازینال، سیلاب گوشخانه و قسمت‌هایی از یوسف‌آباد، امکان تردد خودرویی، سال‌های متمادی، در این مناطق فراهم نبود؛ از این رو، سعی شده زیرساخت‌های لازم در این محلات، تقویت شود و خوشبختانه موفقیت‌هایی نیز در این خصوص، حاصل شده‌است.

وی با بیان این‌که در سایه تلاش عوامل اجرایی و با هزینه‌گذاری‌ لازم، به ندرت «مسیر بدون پله» در این محلات، به چشم می‌خورد، اضافه کرد: اجرای طرح‌های پله‌گذاری، علاوه بر تسهیل و ایمن‌سازی تردد عمومی، در هدایت آب‌های سطحی، محدودسازی ورود ضایعات‌فروشان به کوچه‌های کم‌عرض و همچنین پیشگیری از فرسایش خاک موثر است.

شهردار منطقه ۱ تبریز، ادامه داد: بازگشایی ورودی ملازینال و ایجاد مسیر دسترسی خروجی به اتوبان پاسداران، آسفالت، سامان‌دهی، جدول‌گذاری، ترمیم دیوارهای شکسته و جمع‌آوری زباله، از جمله اقداماتی است که سال‌ها، در مناطق حاشیه‌نشین، کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت، اما با تلاش عوامل عمرانی و خدماتی، توانستیم این اقدام را به صورت خدمات مستمر، به شهروندان ارائه دهیم.

وی در ادامه به رویکردهای عمرانی منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۹۶، ماموریت‌هایی برای منطقه تعریف شده و اهداف عمرانی و خدماتی منطقه، به نسبت تحقق بودجه، پیگیری شده‌است.

مولاخواه ساختمان اداری و خدماتی شهرداری منطقه ۱ تبریز و مرکز همایش‌ ولیعصر (عج) را مهم‌ترین پروژه منطقه ۱ خواند و افزود: این ساختمان شامل ۱۳ طبقه در دو بخش خدماتی و اداری طراحی شده‌است؛ خوشبختانه، مبلغ لازم برای این پروژه، جذب شده و به زودی، سازه فلزی سه طبقه از آن، اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۱ تبریز، با اشاره به اشاره به تقویت زیرساخت‌های ایمنی در منطقه ۱ گفت: سالن چند منظوره رفاهی و بحران در گلکار در دست اجرا است و مطابق زمان‌بندی‌، تلاش می‌شود در اردیبهشت سال آینده تکمیل شود؛ همچنین ساختمان آتش‌نشانی ایستگاه گلکار نیز در دست اجرا است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال، مراحل سخت‌افزاری آن تکمیل شود.

وی در ادامه، به معضل طغیان آب‌های سطحی در منطقه اشاره کرد و افزود: این معضل، حتی ممکن است در مواقع بارش، به عامل بحرانی در دامنه‌های حاشیه‌نشین عینالی تبدیل شود؛ از این رو، احداث و سامان‌دهی کانال‌ها، به عنوان یک راهکار خدماتی و عمرانی در منطقه ۱ اجرا شده‌است.

شهردار منطقه ۱ ادامه داد: طرح‌های کانال‌کشی منطقه، اگرچه از نظر پنهان است، اما از دستاوردهای برجسته شهرداری است که مجموعاً به طول ۸ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان اجرا شده است.

مولاخواه با بیان این‌که کانال یوسف‌آباد، در قالب باکس‌های ۲ در ۲ متر، احداث شده است، افزود: این کانال، از پل پاسداران شروع شده و به کانال عباسی و سپس مهرانه‌رود، روانه می‌شود؛ همچنین کانال چهارراه عباسی به سمت ورودی علی‌آباد نیز به صورت روپوشیده در دست اجرا است.

شهردار منطقه ۱ تبریز، ادامه داد: کانال گلکار از طرف مجتمع پتروشیمی، تماماً به صورت روپوشیده سامان‌دهی و به مهرانه‌رود متصل شده است؛ مشابه همین عملیات نیز در حد جنوبی زیرگذر گلپارک تا خیابان قانون اجرا و باعث روانسازی ترافیکی و حل معضل آب‌های سطحی شده‌است.

وی تاکید کرد: در همین راستا، سال آینده با احداث کانالی، معضل آب‌های سطحی ولی‌امر و رشدیه با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان، حل می‌شود.

مولاخواه متذکر شد: طرح‌های کانال‌کشی، پس از مطالعات و نیازسنجی‌های فنی و عمرانی، طراحی و عملیاتی شده و به امید خدا معضل آب‌های سطحی منطقه، با اجرای این راهکار خدماتی، به صورت اساسی، سامان‌دهی می‌شود.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.