حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11406 تعداد نوشته های امروز : 0×

دکتر یوسفی: افزایش تقاطع های هوشمند سطح شهر تبریز

شناسه : 13610 26 ژوئن 2018 - 10:47 529 بازدید

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تبریز در برنامه زنده تلویزیونی تبریزیم : اجرای طرح بین خطوط برانیم از اول تیر ماه سال جاری با همکاری پلیس راهور در اتوبان پاسداران اجرا می شود. به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز ، معاون حمل و نقل شهردار با اعلام این خبر […]

دکتر یوسفی:  افزایش تقاطع های هوشمند سطح شهر تبریز
پ
پ

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تبریز در برنامه زنده تلویزیونی تبریزیم :
اجرای طرح بین خطوط برانیم از اول تیر ماه سال جاری با همکاری پلیس راهور در اتوبان پاسداران اجرا می شود.
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز ، معاون حمل و نقل شهردار با اعلام این خبر گفت : یکی از هزینه هایی که مراعات نکردن تردد ما بین خطوط علاوه بر افزایش حوادث به مجموعه شهرداری تحمیل می کند از بین رفتن 30 درصد خط کشی ها وهزینه خط کشی مجدد می باشد.
دکتر مهدی یوسفی افزود: درسال گذشته در2 مسیر پایلوت(چای کنار، کمربندی میانی) طرح ایمن سازی اجرا شد در اجرای این طرح معاونت پیشگیری از جرم دادگستری ، اورژانس و… درکنارما بودند ، در سال جاری نیز که از اول تیر ماه با همکاری پلیس راهور در اتوبان پاسداران اجرا خواهد شد ابتدا به شکل ارادی وسپس با اعمال قانون فرهنگ بین خطوط برانیم را ترویج خواهیم داد .
وی افزود: در حال حاضر در مرحله آماده سازی زیر ساخت ها که شامل ، آماده سازی و نصب تابلو های بین خطوط برانیم ، اجرای خط کشی های ضروری و … می باشد هستیم که در ابتدای تیرماه با همکاری پلیس محترم راهور به شکل پایلوت در اتوبان پاسداران اجرا می شود .
انجام مطالعات افزایش دوربین های ثبت سرعت و عبور از چراغ قرمز در مراحل پایانی به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت : سرعت خودرو به صورت مستقیم و غیر مستقیم در تصادفات رانندگی تاثیر دارد ، عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به صورت مستقیم ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه می باشد . در حال حاضر تکنولوژی به کمک مدیریت شهری آمده است و استفاده از سامانه هوشمند ترافیک به عنوان ابزار با توانمندیهای ساختی و تجهیزاتی مختلف می تواند نقش آفرین باشند . از جمله مزایای این سامانه عامل بازدارندگی از وقوع تخلف و نظم ترافیک در شهرهاست .
در این راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک ضمن پی گیری تخصیص اعتبارات ردیف ماده 23 قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی به منظور توسعه تجهیزات ترافیکی در شهر اقدام به انجام مطالعه و تدقیق و شناسایی جانمایی تقاطع ها و مقاطع دارای اولویت از شبکه های شهر تبریز نموده است . بدیهی است که پس از اتمام مطالعات لازم و طی مراحل تشریفات برگزاری مناقصه به منظور انتخاب پیمانکار در خصوص نصب دوربین های ثبت سرعت و نظارت تصویری هوشمند مرکزی اقدام خواهد شد .
دکتر یوسفی در پایان گفت : تعداد نهصد هزار دستگاه خودرو در 700 کیلومتر معبر اصلی شهر روزانه سه و نیم میلیون سفر درون شهری انجام می دهند و با توجه به ترکیب کاربریهایی که در شهر داریم بیشتر سفرهای داخل شهر در مرکز شهر اتفاق می افتد و برای این حجم از تردد باید برنامه رزیها وامکانات لازم در نظر گرفته شود تا بتوانیم شاهد کاهش مشکلات ترافیکی در سطح شهر باشیم .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.