حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

ثبت ملی ۱۸۰۰ اثر تاریخی در تبریز/ تبریز امن‌ترین و توسعه‌یافته‌ترین کلان‌شهر ایران/ آذربایجان‌شرقی، جزو پنج استان برتر گردشگرپذیر

شناسه : 10467 04 ژانویه 2018 - 16:53 220 بازدید

[ad_1] تبریز ما: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، از ثبت ملی ۱۸۰۰ اثر تاریخی در تبریز خبر داد و گفت: آذربایجان‌شرقی، جزو پنج استان برتر گردشگرپذیر است. به گزارش تبریز ما، علی‌اصغر مونسان در مراسم پیش‌رویداد تبریز ۲۰۱۸ با بیان این مطلب اظهار داشت: در نیمه نخست امسال، ۳۰۰ هزار گردشگر […]

ثبت ملی ۱۸۰۰ اثر تاریخی در تبریز/ تبریز امن‌ترین و توسعه‌یافته‌ترین کلان‌شهر ایران/ آذربایجان‌شرقی، جزو پنج استان برتر گردشگرپذیر
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، از ثبت ملی ۱۸۰۰ اثر تاریخی در تبریز خبر داد و گفت: آذربایجان‌شرقی، جزو پنج استان برتر گردشگرپذیر است.

به گزارش تبریز ما، علی‌اصغر مونسان در مراسم پیش‌رویداد تبریز ۲۰۱۸ با بیان این مطلب اظهار داشت: در نیمه نخست امسال، ۳۰۰ هزار گردشگر از تبریز و آذربایجان‌شرقی بازدید کردند که این آمار، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸۰۰ اثر تاریخی ثبت ملی در تبریز، داشته بزرگی است که باید زمینه تحول در گردشگری این شهر را فراهم کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با بیان این که تبریز امن‌ترین و توسعه‌یافته‌ترین کلان‌شهر ایران و مهد اولین‌های توسعه و آبادانی در کشور است، ادامه داد: تبریز پس از شهرهای قدس، قونیه و مدنیه به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هاو تلاش های استانی و ملی این رویداد ملی و جهانی را به فرصتی برای اقتصاد کشور تبدیل کنیم.

مونسان در بخش دیگری از سخنان خود با مقایسه آمارهای جهانی گردشگری، گفت: هم‌اکنون حدود ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر گردشگر در جهان هست که این عدد، به ازای متوسط هر گردشگر ۱۵۰۰ دلار، اتفاق بسیار مهمی است و پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۵۰ درصد از معضل اشتغال در کشورهای توسعه‌یافته، از این طریق قابل‌رفع باشد.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال ارزان با سرمایه‌گذاری حداقلی، از مزیت‌های گردشگری است که در کشور ما نیز شاید این عدد بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون به ازای هر شغل است که در قیاس با بخش صنعت که بین ۵۰۰ میلیون تومان تا ۱ میلیارد تومان است، قابل‌توجه است.

معاون رئیس‌جمهور متذکر شد: به واسطه رشد فناوری آی‌تی، در آینده‌ای نزدیک شاهد جابجایی بسیاری از حوزه‌های اقتصادی خواهیم بود اما این کردشگری است که کماکان رشد پایدار خواهد داشت.

مونسان یادآور شد: صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۶ میلیادی، بیش از ۱۰۸ میلیون شغل مستقیم ایجاد کرده و تقریباً سه برابر این عدد نیز شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی با بیان این‌که این بخش، در کشور خودمان نیز از نظر ایجاد درآمد و اشتغال قابل توجه است، افزود: بخش صنایع دستی در کشورمان حدود ۱ میلیون نفر شاغل دارد و بالغ بر ۵ میلیون نفر از این بخش، ارتزاق می‌کنند و حدود ۲ میلیون نفر در زنجیره صنعت گردشگری، در حال اشغال هستند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، تاکید کرد: مسیر گردشگری برای کشورمان، میان‌بر توسعه است و این بخش می تواند مهم‌ترین جایگزین برای اقتصاد نفتی باشد.

وی با اشاره به این که  بر اساس برنامه توسعه، کشورمان در سال ۱۴۰۴ باید ۲۰ میلیون گردشگر داشته و بالغ بر ۲۵ میلیون دلار درآمد ارزی ایجاد کند، اضافه کرد: هم‌اکنون حدود ۵ میلیون گردشگر داریم و انشالا با برنامه‌ریزی بتوانیم این هدف بزرگ را تامین کنیم.

مونسان  اظهار داشت: در سال ۲۰۱۶ در بخش جهانی، گردشگری ۲۵۰۰ میلیارد دلار نقش داشته و ما باید تلاش کنیم تا این فاصله را با توجه به میراث طبیعی، معنوی، تاریخی و فرهنگی کشور، پر کنیم.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.