حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

تغییر ریل اقتصادی کشور ضروری است

شناسه : 58888 11 ژوئن 2021 - 19:52 146 بازدید

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالناصر همتی عصر جمعه در برنامه ایران سرای من که از شبکه استانی سهند پخش می‌شد، اظهار داشت: مشکل اصلی کشور ما این است که سیاست بیش از حد بر اقتصاد غالب شده است و مسائل اقتصادی تحت تأثیر نگاه سیاسی در استان‌ها قرار گرفته است که باعث شده ما نتوانیم […]

تغییر ریل اقتصادی کشور ضروری است
پ
پ

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالناصر همتی عصر جمعه در برنامه ایران سرای من که از شبکه استانی سهند پخش می‌شد، اظهار داشت: مشکل اصلی کشور ما این است که سیاست بیش از حد بر اقتصاد غالب شده است و مسائل اقتصادی تحت تأثیر نگاه سیاسی در استان‌ها قرار گرفته است که باعث شده ما نتوانیم از ظرفیت‌های استان‌ها بهره بگیریم.
وی ادامه داد: شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست و اگر این روند ادامه یابد نتایج بدتری متوجه کشور خواهد شد.
همتی گفت: باید سیاست در اختیار اقتصاد قرار بگیرد تا شرایط زندگی و معیشت مردم بهبود یابد. من تنگناهای اقتصادی را زیر نظر داشته‌ام و می‌دانم مشکل کشورمان کجاست.
وی ادامه داد: من می‌خواهم فقط ۴ سال رئیس‌جمهور شوم و در این مدت فارغ از هرگونه محافظه کاری امور کشور را اصلاح کنم. چرا که معتقدم باید نگاه متمرکز به کشور را از صحنه اقتصادی برداریم.
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: نباید در پایتخت متمرکز شویم چرا که شهرهای دیگر کشورمان در حاشیه قرار می‌گیرند. برنامه من این است که هر سه ماه با نخبگان هر استان جلسه تشکیل دهم تا ویژگی‌های هر استان را بشناسیم و برنامه ریزی کنیم.
همتی ادامه داد: در حوزه گردشگری هر کدام از استان‌ها ظرفیت خاصی دارند و باید در جذب توریست‌های خارجی ساده سازی کنیم و سختگیری نکنیم چون هر مسافر خارجی با خودش ارز و فرصت اشتغال می‌آورد.
وی بیکاری جوانان را به علت غلط بودن نگرش اقتصادی دانست و گفت: در سال‌های اخیر فقط ۵ درصد افزایش ثروت در کشور صورت گرفته و سفره مردم کوچک‌تر شده است و اشتغالزایی از بین رفته است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: توانمندسازی در دولت من شامل دو اصل است. اولاً باید حداقل دستمزدها اصلاح شود و دوم اینکه یارانه‌ها عادلانه و منطقی بین دهک‌های پایین جامعه توزیع شود.
وی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی اضافه کرد: قیمت خرید محصولات کشاورزی عادلانه نیست. خرید محصولات باید تضمینی باشد نه قیمت آنها. از طرفی تأمین نهاده‌های دام نظیر بذر و کود و سمّ در کشور دچار مشکل شده است‌.
همتی افزود: دولت سیزدهم باید آزادی‌های اجتماعی احترام بگذارد. چرا جوانان ما اوقات فراغت ندارند و از زندگی شأن ناراضی هستند؟ چرا زمینه تفریح دختران و زنان که نیمی از جامعه هستند وجود ندارد؟
وی اظهار کرد: در شهرهای کوچک که محیط بسته‌تر است عرصه بر دختران و پسران تنگ شده است.
همتی در ادامه صحبت‌های خود در باره برنامه دولت خود برای آذربایجان شرقی گفت: تبریز روزگاری شهر اولین‌ها بود اما امروز از این رتبه فاصله گرفته است. تلاش می‌کنم این موقعیت را به تبریز برگردانم.
وی ایجاد قطار سریع‌السیر تبریز – تهران و گسترش صنعت پوشاک و فرش را از دیگر برنامه‌های خود برای این استان اعلام کرد.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/129418

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.