حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

بنده ترمز نیستم، صرفاً راهکار نشان می‌دهم/هیچ نیروی شهرداری بیکار نمی‌شود

شناسه : 30737 24 جولای 2019 - 11:44 217 بازدید

بنده ترمز نیستم، صرفاً راهکار نشان می‌دهم/هیچ نیروی شهرداری بیکار نمی‌شود ، عدم توجه به مدیریت واحد شهری، حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده، مشکلات حمل و نقل و کمبود فضای سبز در مناطق مختلف شهر نظام شهرنشینی و روند سریع آن در کشورهای در حال توسعه سبب هجوم گسترده به شهرها و پیدایش بخش خدمات متورم، […]

بنده ترمز نیستم، صرفاً راهکار نشان می‌دهم/هیچ نیروی شهرداری بیکار نمی‌شود
پ
پ

بنده ترمز نیستم، صرفاً راهکار نشان می‌دهم/هیچ نیروی شهرداری بیکار نمی‌شود

، عدم توجه به مدیریت واحد شهری، حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده، مشکلات حمل و نقل و کمبود فضای سبز در مناطق مختلف شهر نظام شهرنشینی و روند سریع آن در کشورهای در حال توسعه سبب هجوم گسترده به شهرها و پیدایش بخش خدمات متورم، حاشیه‌نشینی گسترده، بیکاری پنهان، پیدایش دوگانگی شبکه‌های اجتماعی مهاجرین در شهرها می‌شود.  عبدالله تقی‌پور عضو شورای شهر تبریز  در این رابطه و مشکلات شهرداری تبریز به سوالات خبرنگار ما در تبریز پاسخ داد.  مناطق کم برخوردار مهم‌ترین چالش شهر تبریز/ زایش و طبقات فوقانی مناطق کم‌برخوردار فارس: مهم‌تر‌ین چالش و مشکل شهر و اولویت‌های شهر تبریز؟ مشکلات بسیار زیاد است ولی مخاطره اول را می‌توان همان مناطق کم‌برخوردار دانست و اصلاً نباید به آنها حاشیه‌نشین گفت، چرا که آنها در متن جامعه هستند و نباید حتی رسانه‌ها نیز حاشیه‌نشین و حاشیه‌ران به آنها بگویند زیرا آنها همشهریان ما هستند ولی در کل براساس و مدت زمانی، زلزله‌های شهر تبریز که هر۲۰۰ سال یک بار انجام می‌گیرد و الان نیز در بازه ۲۰۰ ساله قرار گرفته‌ایم، از این‌رو عقل سلیم حکم می‌کند که اگر خطری را حس می‌کنید، باید اقدامات پیشگیرانه انجام گیرد، متاسفانه ۴۰۰ هزار نفر در این محلات زندگی می‌کنند که علاوه بر وجود ساخت و سازهای غیرمجاز همچنان با زایش و طبقات فوقانی در این محلات مواجه هستیم، از این رو بزرگترین تهدید شهر تبریز رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار است که مدیریت شهر تبریز باید به این موضوع رسیدگی کنند. به نظر من اگر آسفالت را تعطیل کنیم، ایرادی ندارد و اگر به صورت صادقانه با مردم حرف بزنیم که آسفالت را تعطیل کردیم ولی در عوض همه هزینه‌ها را برای ساماندهی حاشیه‌نشینی و مناطق کم‌برخوردار اختصاص دادیم، قطعاً مردم قبول خواهند کرد، چرا که در این محلات جان انسان در میان است، از این رو ما در تدوین بودجه سال گذشته یک برنامه‌ای را تدوین کردیم تا ساماندهی ۱۳ هکتاری شهید رجایی تا یوسف‌آباد انجام گیرد و الحمدالله راه و شهرسازی نیز در برنامه خود این طرح را جزو اولویت‌های خود قرار داده است. مشکل آب فضای سبز نداریم، نیاز به مدیریت داریم فارس: اولویت دیگر؟  توسعه فضای سبز یکی دیگر از اولویت‌های شهر تبریز است، چراکه تبریز زمانی باغ‌شهر بوده ولی با توسعه شهری باغ‌شهری باقی نمانده است و با اینکه در حال حاضر سرانه فضای سبز خوب است ولی هنوز این سرانه جوان بوده و تازه کاشته شده‌اند و اگر می‌گویند قطع یک درخت مساوی با قتل یک نفر است، به خاطر این است که یک درخت رسیده به حالت نرمال می‌تواند اکسیژن انسان را تامین کند، از این‌رو سطح ۱۶ متر مربعی ما هنوز سطح جوان است و در طول ۶ یا ۷ سال گذشته کاشته شده‌اند و در حال حاضر به حالت نرمال خود و استفاده نرسیده‌اند.  در هر صورت باید در توسعه فضای سبز به کمربند شهر تبریز که بستر نیز برای آن فراهم است، قدم برداریم و در جواب یکسری افراد فرافکن که مدعی‌اند ما آب کم داریم، باید گفت که بنده به عنوان کارشناس و با سابقه مدیریت در فضای سبز کاملاً این موضوع را رد می‌کنم و این‌گونه می‌گویم که آبی که از چاه‌‌های شهرهای تبریز برای نگهداری چمن و فضای سبز شهر تبریز استحصال می‌شود، در حدود ۸.۵ میلیون مترمکعب است که از این میزان فقط ۵.۵ میلیون مترمکعب برای نگهداری ۳۰۰ هکتار چمن کاری مصرف شده است و مابقی برای نگهداری کل فضا استفاده می‌شود پس نتیجه می‌گیریم که اگر سطح چمن‌‌کاری که نقش آن‌چنانی در اکولوژی و بحث تلطیف آب و هوا و گاز ندارد را به یک سوم کاهش دهیم و دو سوم آن را تبدیل به درختچه بکنیم؛ قطعاً موفق خواهیم شد و این باعث می‌شود تبادل گاز پنج برابر شود و نیاز آبی به مراتب کمتر شود. البته پروژه‌ای در کمیسیون مصوب شد و بودجه‌ای برای آن اختصاص یافت که به تبع آن کریدور سبز عوارضی تا ائل‌گلی (اتوبان پیامبر اعظم(ص)) که یک ظرفیت بسیار قوی است و از بعد دید و از نظر تلطیف آب و هوا نقش فراوانی ایفا می‌کند را به اتمام برسانیم.    به نیروهای شهرداری اطمینان می‌دهیم که موضوع ورود به شرکت همشهری به منزله قطع کار آنها نیست  فارس: بالاخره حواشی شرکت همشهری به کجا رسید؟ قطعاً به این موضوع نیز وارد خواهیم شد و این ورود نیز به معنای این نیست که نیروهای موجود از کار خودشان بیکار خواهند شد و من اطمینان می‌دهم که هیچ‌گونه تهدیدی نیز وجود ندارد و اصلاً هدف ما حذف نیرو و تعدیل نیرو نیست بلکه ما وارد موضوع قرارداد شهرداری با شرکت همشهری شدیم که برای پذیرفتن نیرو چرا شرکت همشهری و با سایر شرکت‌ها قرارداد ندارد و فقط سوال اینجاست. سوال ما این است که آیا این شرکت طبق مستندات، مجوزی برای ترک تشریفات و واگذاری کارها از طریق شورای شهر و شهرداری در دست دارد و اگر دارد آنها را ارائه کنند البته کمیسیون تحقیق نظارت این موضوع را بررسی کرده و در حال حاضر در تحقیق و تفحص قرار دارد و بعد از بررسی یک ماهه تعلل شهرداری در بحث زمان سه ماهه شورا جای بحث دارد که چرا هنوز موضوع تمام نشده است و در کل نباید تصمیم احساسی گرفت بلکه با تدبیر باید مشکلات را حل کرد و این اطمینان را به نیروهای شهرداری می‌دهیم که موضوع ورود به شرکت همشهری به منزله قطع کار آنها نیست.  فارس: البته سوال دیگری که پیش می‌آید این است که  هر روز شاهد ورود نیروی جدید به شهرداری هستیم، نظرتان چیست و در کل چند نفر نیرو در شهرداری مشغول هستند؟  بنده هم قبول می‌کنم و نباید این کار انجام بگیرد به طوریکه در زمان‌های پیک که با احتساب فضای سبز انجام می‌گیرد، بالغ بر ۱۳ هزار نفر نیرو در شهرداری تبریز کار می‌کند. فارس: سوال آخر در رابطه با لیست ارائه شده خدمات شهری از نیروهای به کارگیری است؛ گفته می‌شود برای مثال لیست ۸۰ نفر را ارائه می‌کند ولی کمتر از ۵۰ نفر کار می‌کنند، آیا در جریان چنین تخلفاتی هستید؟  کمیسیون محیط زیست وارد این موضوع شده است و رسیدگی شفاف به این موضوع را خواستاریم، چراکه برای تامین حقوق این افراد به فعل و انفعالاتی نیاز داریم تا در صورت وضعیت انجام گیرد که و این فعل و انفعالات کاملا غیرقانونی و خلاف است، از این رو بنده در صحن اعلام کردم که اگر این موضوع ساماندهی نشود، این موضوع در مراجع قضایی با مشکل روبه رو می‌شود که باید به آن رسیدگی شود و بنده ترمز نیستم و صرفاً راهکار نشان می‌دهم، چراکه در صورت وضعیت دخل و تصرف می‌شود و این غیرقانونی است، اگر نیرویی در سایر بخش‌ها به کار گرفته می‌شود، برود در همان بخش مجوز بگیرد چرا در خدمات شهری وارد می‌شود؟ انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.