حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

دوگانگی تصمیم گیری باعث ایجاد مشکلات برای دامداران شده است

شناسه : 59864 15 جولای 2021 - 15:46 166 بازدید

به گزارش تبریز ما، جلال محمودزاده در خصوص مشکلات نهاده‌های دامی اظهار داشت: به علت کاهش ۵۰ درصدی بارندگی طی امسال در کشور و خشکسالی به وجود آمده تولید علوفه و نهاده‌های دامی در کشور دچار مشکل شده است. وی ادامه داد: مشکلات به وجود آمد در تامین نهاده‌های دامی دامداران را با معضلات عدیده‌ای […]

دوگانگی تصمیم گیری باعث ایجاد مشکلات برای دامداران شده
است
پ
پ

به گزارش تبریز ما، جلال محمودزاده در خصوص مشکلات نهاده‌های دامی اظهار داشت: به علت کاهش ۵۰ درصدی بارندگی طی امسال در کشور و خشکسالی به وجود آمده تولید علوفه و نهاده‌های دامی در کشور دچار مشکل شده است.

وی ادامه داد: مشکلات به وجود آمد در تامین نهاده‌های دامی دامداران را با معضلات عدیده‌ای مواجه کرده به طوری که دامدار دیگر قادر به نگهداری دام نبوده و حتی دام مولد خود را که نیاز به نگهداری دارد به قیمت خیلی ناچیز به کشتارگاه می‌برد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت ادامه‌دار بودن این معضلات در آینده کشور برای تامین فرآورده‌های دامی از جمله گوشت و لبنیات دچار مشکل خواهد شد.

محمودزاده با بیان اینکه در بحث نهاده‌های دامی دوگانگی بین صنعت و معدن و تجارت و وزارت کشاورزی وجود دارد افزود: در صورتی که مجلس مصوب کرده است وضعیت تنظیم بازار نهاده‌های دامی بر عهده وزارت کشاورزی باشد نه صنعت و معدن و تجارت که این وظیفه ۱۸ ماه گذشته بر اساس سیاستگذاری و تصمیم سران سه قوه به وزارت صمت ارائه شد که این امر نیز غیر قانونی بوده است.

محمودزاده یادآور شد: در تاریخ ۴/۲۲ امسال  زمان واگذاری مسوولیت تنظیم بازار به وزات صمت سپری شد و ضروری است این قانون و تنظیم بازار بر عهده وزارت کشاورزی بازگردد در این راستا وزارت جهاد کشاورزی بایستی تصمیم گیرنده میزان و تعیین  زمان واردات نهاده‌های دامی را بر عهده داشته باشد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم دولت باری دیگر قانون مصوبه مجلس را اجرایی و مسوولیت تنظیم بازار نهاده‌های دامی را در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار دهد و جهاد کشاورزی با یک کاسه کردن نیازهای موجود اقدام به واردات نهاده کند.

محمودزاده اضافه کرد: دوگانگی به وجود آمده در وزارت جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت باعث شده است بانک مرکزی ارز مورد نیاز را تامین نکرده و همین امر موجب شده واردات نهاده‌های دامی انجام نشود و مشکلات در این خصوص را دوچندان کند.

وی با اشاره به اینکه در محاصره اقتصادی قرار داریم گفت: اما بیشتر مشکلات به وجود آمده در این خصوص  مشکلات مدیریتی بوده و دوگانگی در تصمیم‌گیری و عدم شفافیت در مسائل علت اصلی به وجود آمد مشکلات و تامین نهاده‌های دامی شده است .

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دامداران در فشار و مشکلات عدیده‌ای هستند و مجبور شده‌اند دام‌های خود را با قیمت بسیار ناچیز به کشتارگاه ببرند و اگر این مشکل ادامه‌دار باشد و این وظیفه در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار نگیرد و نهاده‌های مورد نظر از کشورهای مورد نظر وارد و در اختیار دامدار قرار نگیرد تا آخر سال  ممکن است کل دام مولد از بین برود و از چرخه تولید خارج و کشور از لحاظ تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ دچار مشکل خواهد شد.

محمودزاده اظهارداشت: کمیسیون کشاورزی مجلس طی روز گذشته نامه‌ای به ریاست جمهور در خصوص بازگرداندن وظیفه قانونی به جهاد کشاورزی در خصوص متولی بودن تنظیم بازار نهاده‌های دامی که به صورت غیر قانونی از این وزارت گرفته شده بود هر چه سریعتر بازگردانده شود تا وزارت جهاد کشاورزی هر چه سریعتر اقدامات لازم در خصوص واردات نهاده‌های دامی به کشور را انجام و تا حدود مشکلات دامداران مرتفع شود.

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=22609

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.