شنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۴ /
59576
۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
292 بازدید
۰

وعده خرداد به سرانجام نرسید/احداث بزرگراه جاده وحشت۱۴ ساله شد

بزرگراه اهر- تبریز، ۱۴ ساله شد؛ پروژه‌ای که تاکنون وعده‌های بسیاری از افتتاح آن به گوش رسیده اما هر بار مشکلات و کمبودهای مختلف، این پروژه را به مقصد نرسانیده است، جاده‌ای که در استان آذربایجان شرقی به خاطر تصادفات خونین و پر شمار به جاده وحشت معروف هست. ۶۹ روز پیش بود که وعده […]



بزرگراه اهر- تبریز، ۱۴ ساله شد؛ پروژه‌ای که تاکنون وعده‌های بسیاری از افتتاح آن به گوش رسیده اما هر بار مشکلات و کمبودهای مختلف، این پروژه را به مقصد نرسانیده است، جاده‌ای که در استان آذربایجان شرقی به خاطر تصادفات خونین و پر شمار به جاده وحشت معروف هست.

۶۹ روز پیش بود که وعده افتتاح بزرگراه اهر- تبریز در پایان خرداد ماه سال جاری به گوش رسید اما مشکلاتی از جمله افزایش قیمت قیر، کمبود آن و عدم ابلاغ اعتبار سال ۱۴۰۰ برای بزرگراه اهر- تبریز، بار دیگر افتتاح این پروژه دیرینه در آذربایجان شرقی را متوقف ساخت.

حدود ۸۴ کیلومتر از بزرگراه اهر- تبریز، ۴ خطه است؛ این بزرگراه به طول ۹۰ کیلومتر و عرض ۲ خطه احداثی ۱۱ متر با ۷ دستگاه پل بزرگ و ۲۸۰ آبرو احداث شده است.

وعده خرداد به سرانجام نرسید/احداث بزرگراه جاده وحشت۱۴ ساله
شد

در اختیار نهادن قیر رایگان برای دستگاه‌های اجرایی

این موضوع زمانی که با نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مطرح شد گفت: با توجه به مصوبه‌ای که در قانون بودجه در خصوص در اختیار نهادن ۲ میلیون تن قیر رایگان برای دستگاه‌های اجرایی مطرح شد قرار بر این شد تا زمان اقدام آن کوتاه‌تر شود تا برخی از مناطق سردسیر نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

اگر مدیران استانی به طور مستمر برای تهیه قیر پیگیری کنند می‌توانند باقی مانده آسفالت در بزرگراه اهر- تبریز را به اتمام برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا میر تاج الدینی ادامه داد: اگر مدیران استانی به طور مستمر برای تهیه قیر پیگیری کنند می‌توانند باقی مانده آسفالت در بزرگراه اهر- تبریز را به اتمام برسانند.

بزرگراه اهر- تبریز تاکنون به اتمام نرسیده است

وی افزود: بزرگراه اهر- تبریز یکی از پروژه‌های قدیمی و طولانی استان آذربایجان شرقی است که این پروژه در دوره دهم ریاست جمهوری، اعتبار ویژه‌ای را برای به اتمام رساندن، دریافت کرده بود تا بلکه به اتمام برسد.

میرتاج الدینی گفت: بزرگراه اهر- تبریز در طی هشت سال گذشته در قالب طرح‌های ماندگار، حدود ۱۵ میلیارد تومان و در پایان دوره دهم نیز مبلغی دریافت کرده بود اما متأسفانه بزرگراه اهر- تبریز تاکنون به اتمام نرسیده است.

بزرگراه اهر- تبریز در طی هشت سال گذشته در قالب طرح‌های ماندگار، حدود ۱۵ میلیارد تومان و در پایان دوره دهم نیز مبلغی دریافت کرده بود اما متأسفانه بزرگراه اهر- تبریز تاکنون به اتمام نرسیده است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: امید است بزرگراه اهر- تبریز در پایان دولت به بهره‌برداری رسیده و افتتاح گردد که البته لازمه آن، تأمین قیر توسط دستگاه‌های اجرایی است.

عدم تخصیص اعتبار سال ۱۴۰۰

وی در پایان در رابطه با عدم تخصیص اعتبار سال ۱۴۰۰ به پروژه بزرگراه اهر- تبریز گفت: با توجه به اهمیت موضوع باید با پیگیری مدیریت ارشد استانی، اعتبار سال ۱۴۰۰ باید اختصاص یابد که البته با پیگیری نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی امید است این پروژه اتمام یابد.

وعده خرداد به سرانجام نرسید/احداث بزرگراه جاده وحشت۱۴ ساله
شد

افزایش قیمت قیر و کمبود آن در بزرگراه اهر- تبریز

مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: پروژه جاده اهر- تبریز به اتمام رسیده و در حال حاضر، مشکل قیر داریم.

نیاز کلی برای لایه اول و دوم آسفالت، ۷۰۰ تن قیر می‌باشد که امید است طی چند روز آتی، بتوانیم مشکل تهیه قیر را تأمین کنیم

ابوالقاسم سلطانی با اشاره به اینکه تاکنون اعتبارات سال ۱۴۰۰ ابلاغ و تخصیص نیافته است افزود: همه ساله پروژه‌ها به دلیل تأمین قیر، آرماتور و سیمان با مشکلاتی روبرو هستند.

او افزود: نیاز کلی برای لایه اول و دوم آسفالت، ۷۰۰ تن قیر می‌باشد که امید است طی چند روز آتی، بتوانیم مشکل تهیه قیر را تأمین کنیم.

عدم ابلاغ اعتبار سال ۱۴۰۰

سلطانی با اشاره به گرانی سرسام آور قیر نسبت به سال گذشته و عدم ابلاغ تخصیص سال ۱۴۰۰، گفت: عملیات زیرسازی و روسازی جاده اهر- تبریز به اتمام رسیده و تنها آسفالت آن باقی مانده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت سیمان و قیر افزود: در استان با مشکل محدودیت عرضه سیمان در استان مواجه هستیم و بدین گونه سیمان نیز با مشکل تهیه می‌شود اما در حال حاضر، قیر مشکل عمده جاده اهر- تبریز است.

۲ کیلومتر از آسفالت بزرگراه اهر- تبریز باقی مانده است

مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: با وجود آماده بودن اکیپ‌ها در سال جاری و ادامه یافتن آسفالت در جاده اهر- تبریز، حدود ۲ کیلومتر آسفالت در ۲ لایه باقی مانده است.

وعده خرداد به سرانجام نرسید/احداث بزرگراه جاده وحشت۱۴ ساله
شد

کمبود قیر و عدم ابلاغ اعتبار سال ۱۴۰۰

نماینده مردم تبریز، اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بزرگراه اهر، تبریز قرار بر این بود تا در پایان خرداد افتتاح شود اما وقوع سیل، باران و سیلاب ممکن است کارهای عمرانی را به تأخیر بیاندازد.

علاوه بر اینکه مشکل کمبود قیر در بزرگراه اهر- تبریز رفع نشده، ابلاغ اعتبار پروژه و تخصیص آن نیز تاکنون انجام نیافته است

احمد محرم زاده به کمبود قیر در این پروژه اشاره کرده و گفت: علاوه بر اینکه مشکل کمبود قیر در بزرگراه اهر- تبریز رفع نشده، ابلاغ اعتبار پروژه و تخصیص آن نیز تاکنون انجام نیافته است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام گرفته امید است طی روزهای آتی افتتاح پروژه اهر – تبریز را شاهد باشیم.

انتظار برای افتتاح بزرگراه اهر- تبریز تمامی ندارد و گویا مشکلات و موانع، همراه همیشگی این پروژه هستند و قرار نیست این پروژه روزی به مقصد برسد.

وعده افتتاح بزرگراه اهر- تبریز در پایان خرداد ماه سال جاری به دلیل افزایش قیمت قیر و کمبود آن، عدم ابلاغ اعتبار سال ۱۴۰۰ برای بزرگراه اهر- تبریز، در حد یک حرف باقی ماند اما اگر متولیان امر، توجه ویژه‌ای به یک پروژه ۱۴ ساله در آذربایجان داشته باشند شاید روزی این پروژه به مقصد برسد.

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=22272

منبع خبر «» است و آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 59576 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989142578922  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
7 سال پيش [ 58128 بازدید ]
7 سال پيش [ 33360 بازدید ]
8 سال پيش [ 18718 بازدید ]
5 سال پيش [ 18316 بازدید ]
5 سال پيش [ 12074 بازدید ]
7 سال پيش [ 11759 بازدید ]
8 سال پيش [ 10654 بازدید ]
8 سال پيش [ 9788 بازدید ]
5 سال پيش [ 8918 بازدید ]
7 سال پيش [ 7829 بازدید ]
5 سال پيش [ 7403 بازدید ]
3 سال پيش [ 7250 بازدید ]
4 سال پيش [ 6742 بازدید ]
5 سال پيش [ 6069 بازدید ]
6 سال پيش [ 6031 بازدید ]
2 سال پيش [ 5991 بازدید ]
4 سال پيش [ 5796 بازدید ]
4 سال پيش [ 5764 بازدید ]
4 سال پيش [ 5701 بازدید ]
6 سال پيش [ 5203 بازدید ]
عصر تبریز 16 ساعت پيش [ 13 بازدید ]
عصر تبریز 17 ساعت پيش [ 19 بازدید ]
عصر تبریز 18 ساعت پيش [ 29 بازدید ]
عصر تبریز 18 ساعت پيش [ 21 بازدید ]
عصر تبریز 18 ساعت پيش [ 23 بازدید ]
عصر تبریز 18 ساعت پيش [ 21 بازدید ]
عصر تبریز 18 ساعت پيش [ 23 بازدید ]
عصر تبریز 18 ساعت پيش [ 17 بازدید ]
عصر تبریز 18 ساعت پيش [ 25 بازدید ]
عصر تبریز 2 روز پيش [ 29 بازدید ]
عصر تبریز 2 روز پيش [ 32 بازدید ]
عصر تبریز 2 روز پيش [ 23 بازدید ]
عصر تبریز 2 روز پيش [ 32 بازدید ]
عصر تبریز 2 روز پيش [ 35 بازدید ]
عصر تبریز 2 روز پيش [ 37 بازدید ]
عصر تبریز 2 روز پيش [ 43 بازدید ]
عصر تبریز 2 روز پيش [ 26 بازدید ]
عصر تبریز 2 روز پيش [ 29 بازدید ]
عصر تبریز 2 روز پيش [ 34 بازدید ]
عصر تبریز 2 روز پيش [ 32 بازدید ]
عصر تبریز 5 ماه پيش [ 64 بازدید ]
تبریز من 4 سال پيش [ 243 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 294 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 309 بازدید ]
تبریز من 4 سال پيش [ 227 بازدید ]
عصر تبریز 4 سال پيش [ 223 بازدید ]
عصر تبریز 4 سال پيش [ 673 بازدید ]
تبریز من 4 سال پيش [ 220 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 162 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 4 سال پيش [ 256 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 343 بازدید ]
عصر تبریز 4 سال پيش [ 422 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 4 سال پيش [ 822 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 437 بازدید ]
عصر تبریز 4 سال پيش [ 271 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 389 بازدید ]
عصر تبریز 6 ماه پيش [ 60 بازدید ]
تبریز من 4 سال پيش [ 229 بازدید ]
تبریز من 4 سال پيش [ 475 بازدید ]
تبریز من 4 سال پيش [ 198 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید